18 MART ÇANAKKALE ZAFERİ'NİN 102. YILDÖNÜMÜ...
Çanakkale Cephesi Osmanlı Devletinin 1. Dünya Savaşında en başarılı olduğu cephedir. Dünya tarihinin en kanlı savaşları bu cephede yaşanmıştır. İngiltere ve Fransa müttefikleri Rusya ile birleşerek savaşın seyrini lehlerine çevirmek ister ve Rus ekonomisi savaşın yükünü kaldıramaz. İtilaf devletleri Osmanlı Devletini saf dışı Rus ordusuna gerekli askeri yardımı ve malzemeyi en hızlı bir en hızlı bir şekilde ulaştırmak, Kafkasya cephesinde bulunan Rusya'yı rahatlatmak ve Türk ordusunun geri çekilmesini sağlamak için Çanakkale Boğazına harekat düzenlerler. İngiliz ve Fransız gemilerinin Çanakkale Boğazından geçişlerine 18 MART 1915'de başarıyla karşı konuldu.İtilaf Devletleri donanması ağır kayıplar verince, Gelibolu Yarımadasına asker çıkarıp kara muharebelerini başlattılar.
Çanakkale Savaşına katılan Türk ordusundan, çoğu öğrenim çağında 253.000 Subay, Er ve Erbaş şehit oldu. Çanakkale'nin geçilmeyeceğini anlayan İngiliz ve Fransızlarda arkalarında Türkler kadar kayıp bıraktılar. Deyim yerindeyse yedi dümenin Türk milletine karşın birleştiği bu savaş atalarımızın Vatanı uğruna her şeyini ortaya koyduğu büyük bir savaştır. İngilizler ve Fransızlar Zafer alınacağı konusunda kendilerinden o kadar eminlerdir ki daha savaş başlamadan İstanbul için para basmaya başlamışlardır. Çanakkale savaşı esnasından bir metre kare alana binlerce bomba ve mermi düşmüştür.
Savaşta şehit olan veya yaralananların arasında yaralanmayan ama bayılan Seyit gözlerini açtı. Müttefik gemiler boğazı geçmek üzereydi ve tek bir yol vardı o da gemilerin herhangi birini vurmaktı. Seyit Onbaşı İmanın ve Vatan sevgisinin verdiği ilahi bir güçle 275 Kiloluk top mermisine sarıldı. İlkinde ıskalanan mermi ile Seyit, bir kez daha denedi bu seferde ıskalandığında Seyit, bir kez daha denemek istedi. Ve üçüncü seferde İngiliz Orshin gemisini vurdu.
Seyit tarihin kaderini değiştirmişti. Savaşın ardından geri çekilen Devletler ile Seyit'e bir kez daha top mermisini kaldırması söylendi. Seyit mermiyi kaldıramadı. Tek başına koca ordu kadar korku saçan koca Seyit'in bu kahramanlığı dillere destan oldu.
KOCA SEYİT...
"Komutanım benim tüfeğim basmıyor" diyen askere; Yüzbaşı "Tüfek sağlam oğlum senin parmağın kopmuş" denilen kahramanlık destanıdır. ÇANAKKALE
Ve tarihi kalemlerle değil, kanlarıyla yazdılar..!
ÇANAKKALE GEÇİLMEZ..
AZİZ ŞEHİTLERİMİZİ RAHMET VE SAYGIYLA ANIYORUZ...
ŞİMDİ OKUDUĞUN
OYUN BİTTİ
Teen FictionDünya yerinden oynasa ben sadece tutuklu kaldığım bedende hapsolmayı isterim... Acımasız ve duygusuzluğu ile kendine yol çizen, kendisini o yolda hiç olmadık bir duygunun içinde bulan Karanlık bir genç çocuk... Aşk oyununda tutkunun ateşine kapı...