'Jag heter Nova. Nova Fondell och jag är en vanlig 15 årig tjej som bor med min pappa och min hund Amy i en villa i Norrköping. Min mamma lämnade oss när jag var 2 år gammal så jag har svaga, svaga minnen kvar av henne. Jag åker aldrig upp till henne och hälsar på eller så ringer jag aldrig henne. Vilket är lite konstigt, men hon är faktiskt min mamma. Jag tar skolan på allvar och pluggar väldigt mycket så jag har väldigt bra betyg. Men bara för det blir jag mobbad... Alla kallar mig "Pluggis" och allt och jag tycker att det är lite överdrivet. Jag gör inte direkt alla läxorna hemma. Vissa orkar jag inte så jag gör aldrig de. Men det är en helt annan sak som vi inte ska gå in på. Jag har mörktblont långt hår ner till midjan och blåa ögon. Jag sminkar mig väldigt ofta med mascara, eyeliner och läppglans. Det röcker för min del för kollar man på Tilda i min klass. Hon ser ut som värsta... Jag vet inte vad. Men hon använder säkert 2 kilo smink varje dag. Har man förmycket blir det bara fult. Min enda kompis som jag har är Annelie. Min "pluggar" kompis. Jag älskar henne. Älskar som kompis då inte som kärlek då... Men hon heter Annelie och hon bor 2 gator bort från mig. Hon har svart hår och bruna ögon och hon kommer från Bulgarien. Hon använder mascara även om hon har sjukt långa ögonfransar. Men det är coolt på henne. När jag är med henne känner jag att jag kan komma över mitt "pluggliv" för några timmar. För vi brukar gå runt på stan och bara kolla. I området där jag bor finns det bara en pizzeria, en matbutik och ett apotek. Om man vill ha kläder måste man åka 3 mil för att komma till den andra delen av Norrköping där det finns allt. Så vi åker ofta dit och går runt. För där jag bor är allt så grått. Det finns inga lekplatser för barnen... Min skola ligger 1 mil från mitt hus så det tar ett tag att cykla dit. Varje dag. Fram och tillbaka... Men motion får man i alla fall. Hehe... Men nu måste jag sluta att prata. Ni kan läsa historian om mitt liv genom denna "novell" eller vad fan det heter. Hej då!'
YOU ARE READING
What About Love?
FanfictionNova är en vanlig 15 årig tjej. Hon är pluggisen i klassen och blir därför mobbad. Hennes bästis Annelie är inte som alla andra. Hon pluggar också mycket men hon har det bra. En dag ringer Annelie upp Nova och ber henne att hänga med på The Fooos k...