Felix pov:
Jag hör att Ogges mobil ringer så jag tar upp min kudde och slänger den mot honom och han vaknar med ett ryck.
- Vad är det? Frågar han sömningt.
- Din mobil ringer, säger jag.
Han svarar och sedan var han uppe ur sängen.
- Det var Daff och han vill liksom att vi ska vara i studion. Typ nu, säger han och vi skyndar oss upp.
Vi skyndar oss att äta frukost. Tjejerna kom precis upp när vi skulle gå.
- Vi måste dra mot studion, säger jag.
- Okej, hej då, säger Nova.
Dem går mot köket medan vi åker mot studion. Det stod kanske 5 foooer utanför så vi tog kort med dem. Sen ser jag en jätte vacker tjej. Hon hade brunt eller nästan svart hår ner till midjan och bruna vackra ögon.
- Felix, säger Ogge och släår mig löst på armen.
Jag kollar på Ogge. Sen tillbaka på den där tjejen som stod med mobilen uppe. Jag går fram till henne.
- Hej, vill du ha en bild? Frågar jag.
Hon kollar mig i ögonen och ler. Jag ställer mig bredvid henne och sen tar hon kort. Hon kramar mig. Jag går en bit innan jag sedan backar till henne igen.
- Vad heter du? Frågar jag generat.
- Felicia.
- Kan... K-kan jag få ditt nummer? Frågar jag generat och kollar ner i marken.
Hennes kinder blir en nyans rödare och hon slår in sitt nummer i min mobil.
- Kan jag få ditt nu? Frågar hon.
Hon ger mig sin mobil och jag slår in mitt nummer och döper mig själv till 'Felix Sandman <3' och sen ger jag mobilen tillbaka till Felicia. Hon kollar på mig och jag ler.
- Felix! Ropar Omar och gör ett tecken på att jag ska komma.
- Måste gå, men vi ses väl, Felicia, antar jag, säger jag och hon nickar.
- Ses väl, svarar hon och jag går iväg till studion.
Novas pov:
- Jag kanske ska ringa Felix och fråga vart de har alla saker någonstans, säger jag och öppnar ett annat skåp.
- Du har i alla fall varit här, säger Annelie och öppnar kylskåpet. Hoppas att det finns någonting att äta. Jag är dödshungig!
- Jag med, men om vi inte hittar något får vi väl dra mot studion eller så får jag väl ringa Felix och fråga vart de har all mat någonstans, säger jag och kollar mot Annelie som letar igenom kylskåpet.
- Åt de upp all mat imorse eller? Frågar Annelie och stänger kylskåpsdörren med en smäll.
- Ska du ta sönder hela Felix hus eller? Var försiktig, detta är inte direkt ditt hus, säger jag och Annelie suckar.
- Vad tänkte de att vi skulle äta då? Växterna som står i vardagsrummet eller? Frågar Annelie och slår sig ner på en av stolarna.
- Vi hittar säkert något att äta, säger jag och sätter mig ner på stolen bredvid Annelie.
- Helst idag, tack, säger Annelie och lägger ner sitt huvud på bordet.
- Är du ok? Frågar jag.
YOU ARE READING
What About Love?
FanfictionNova är en vanlig 15 årig tjej. Hon är pluggisen i klassen och blir därför mobbad. Hennes bästis Annelie är inte som alla andra. Hon pluggar också mycket men hon har det bra. En dag ringer Annelie upp Nova och ber henne att hänga med på The Fooos k...