Novas pov:
Jag stänger igen min väska efter att jag lagt ner mitt smink, min hårborste och min pyjamas. Jag kom på sminkbortagningen, Make-Up pads, min mobil och laddaren till den. Hörlurar, dator och datorladdaren packade jag ner också. Pappa satt surt vid matbordet och åt frukost och läste i den tråkiga nyhetestidningen som delas ut varje morgon. Eftersom att inget händer här så står det gamla tråkiga och vanliga saker.
- Har du tagit allt? Frågar pappa surt.
- Ja, tror det, säger jag.
Pappa var sur efter att jag övertalade honom att jag skulle få åka upp till Stockholm för att träffa Felix och killarna. Pappa tyckte helt tvärtemot. Han ville inte att jag skulle träffa honom eftersom att han "försökte ta livet av mig"... WTF?!
- Kan du köra mig? Frågar jag när jag satt på mig mina vita Converse.
- Gumman, klockan är 9. Tror du att jag orkar köra dig till centralstationen när jag inte ens druckit kaffe? Frågar pappa.
- Okej. Hej då, säger jag lite irriterat över att jag måste ta bussen som tar 45 minuter.
Jag går ut och går mot busshållsplatsen som ungefär ligger 4 minuter från mitt hus.
Annelies pov:
Jag sätter mig ner på en av bänkarna och kollar på klockan. Sen kollar jag mig runt på stationen och försöker leta efter Nova men allt som syns är gamla och vuxna människor. Ingen Nova syns till. Klockan slog om till 5 över 10 och ingen Nova syntes till.
"Vart är du? Du skulle vara här för 5 min sen!" Skriver jag.
"Sorry... På bussen. 2 stationer ifrån. Ses strax."
Strax skulle hon komma. Äntligen! När klockan var 10.15 så kommer Nova springandes.
- Varför tog du bussen? Frågar jag.
- Han vägrade köra mig, svarar Nova och suckar.
Vi går mot en biljettsak (Där man köper biljetter) och sen får vi våra biljetter. Tåget gick 11.20 och vi skulle komma fram 12.03 till Stockholm.
- Vad ska vi nu göra denna timme som är kvar? Frågar Nova.
Jag kollar mig runt. Inga affärer. Bara tråkiga kiosker eller små, caféer utan några kunder.
- Kan vi typ inte ta en fika? Eller en varm choklad kanske, föreslår jag.
- Hm... Visst. Varför inte? Frågar Nova och går dit.
Hon i kassan var inte direkt den trevligaste.
- Hej, säger jag vänligt.
- Ska ni ha något? Frågar hon i kassan.
Jag sneglar mot hennes namnskylt där det står Jenny B.
- En varm choklad, tack, säger jag och Jenny går iväg.
- Eller ta 2 varm choklad, tillägger Nova och hon i kassan suckar.
- Ska ni ha en eller 2?! Nästa fräser hon.
- Äsch. Vi tar inga. Hej då, säger jag och drar Nova ut.
- Men vad fan? Jag vill ha min varm choklad! Säger Nova.
- Vi handlar i pressbyrån, säger jag och vi går mot pressbyrån.
Novas pov:
Jag tar ett äpple och betalar det. Just nu orkade jag inte med någon dricka.
- Tåg mot Stockholm anländer till station om 5 minuter. Tåg mot Stockholm lägger in på station H spår 2.
Jag kollade på klockan. Det har bara gått en halvtimme så det är några minuter kvar.
- Hur mycket är klockan? Frågar Annelie.
- 11. 45, svarar jag.
- Det är typ 40 minuter kvar... Vad ska vi göra? Frågar Annelie och sätter sig på den tomma bänken.
- Jag vet inte... Svarar jag.
Annelie suckar.
- Jahapp... Säger Annelie.
- Tåget kommer strax, säger jag.
- Men det är ju inte vårt tåg, säger Annelie.
- Det är visst vårt tåg, svarar jag.
- Wieee, kom nu. Då går vi mot station H och spår 2, säger Annelie och drar mig bort.
Vi kommer fram till stationen. Snart skulle vi anlända till Stockholm!
___________________________________________
Kort kapitel! Och stress kapitel! Ni får mera ikväll! Puss alla
STAI LEGGENDO
What About Love?
FanfictionNova är en vanlig 15 årig tjej. Hon är pluggisen i klassen och blir därför mobbad. Hennes bästis Annelie är inte som alla andra. Hon pluggar också mycket men hon har det bra. En dag ringer Annelie upp Nova och ber henne att hänga med på The Fooos k...