OBS! Detta är sista kapitlet!
______________________________________
Felix pov:
Jag sitter i soffan med Nova bredvid mig. Hennes mobil ringer och hon svarar. Sedan lägger hon ner mobilen på bordet och börjar gråta.
- Vad är det? Frågar jag oroligt.
- Pappa har hittat en ny tjej... Så vi ska flytta till henne, säger hon svagt.
- Jaha... Hon bor väl nära? Frågar jag.
- Det är just det... Hon gör inte det, svarar Nova och kollar ner på sina ben.
- V-vart bor hon då? Frågar jag och känner att tårarna bränner bakom ögonlocken.
- H-hon bor i... Säger Nova.
Hon är tyst en stund.
- Ehm...
Nova biter sig i underläppen.
- Vart bor hon? Frågar jag igen.
- Sofia... Hon bor i Sofia... Som ligger i... Bulgarien, får hon fram innan hon sedan börjar gråta mera.
Ogge kommer.
- Vad har du gjort? Frågar han och sätter sog ner vid Nova.
- Ogge... Jag måste berätta... En sak... För dig, får Nova fram mellan snyftningarna.
- Vad är det? Frågar Ogge oroligt.
- Jag... Ska flytta... Får Nova fram.
Man ser att Ogge stelnar till.
- Men vart någonstans? Frågar Ogge igen.
- Sofia... Sofia i Bulgarien, säger Nova.
Ogge börjar gråta och ger Nova en kram.
- När flyttar du? Frågar Oscar som också kommit.
- På lördag.
Lördag:
Novas pov:
- Nova? Är du klar? Frågar pappa.
Jag satt på golvet i mitt rum och stirrade tomt ner i golvet. Dörren öppnas.
- Taxin är här. Så skynda dig, säger pappa igen.
Lite surare dock. Jag kommer på att jag inte sagt hej då till killarna än... Jag tar min väska som står bredvid mig och går ut från rummet. Jag kollar runt det en gång innan jag stänger dörren och går ner till hallen. Jag sätter på mig mina skor och går ut. Pappa och taxichafören packade in alla väskor och allt.
- Nova, nu ska vi åka, säger pappa och öppnar bakdörren till mig.
- Jag måste bara säga hej då... Säger jag när jag ser att Ogge, Oscar och Felix står utanför. Och sedan öppnas dörren och Omar kommer ut. Jag släpper min väska på marken och springer ner. Vi bildar en gruppkram.
- Jag kommer verkligen, verkligen sakna er! Säger jag och nu rinner mina tårar ner.
- Shh... Du behöver inte gråta, säger Ogge och ger mig en kram.
Han gråter själv. Och de andra också. Det ser jag nu när jag ger dem en varsin kram.
- Nova! Nu måste vi åak om vi ska hinna med flyget! Ropar pappa.
- Hej då! Jag kommer verkligen sakna er, säger Nova och släpper kramen från Ogge.
Ogges pov:
Nova går upp mot taxin och tar upp sin väska. Hon kollar mot oss och vinkar en gång innan hon sätter sig i bilen. Taxin startar motorn och sedan kör den ner. Nova vinkar och man ser hur mycket hon gråter när taxin passerar förbi. Vi står kvar tills vi inte längre ser bilen. Nova kommer vara borta föralltid. Hon kommer aldrig mera komma tillbaka... Jag vet inte om jag kommer stå ut... Jag är verkligen kär i henne!
________________________________________
Och där var den slut! Vad tycks?
YOU ARE READING
What About Love?
FanfictionNova är en vanlig 15 årig tjej. Hon är pluggisen i klassen och blir därför mobbad. Hennes bästis Annelie är inte som alla andra. Hon pluggar också mycket men hon har det bra. En dag ringer Annelie upp Nova och ber henne att hänga med på The Fooos k...