Torsdag:
Oscars pov:
Jag stänger igen väskan och går ut mot hallen.
- Hej då, säger jag.
- Ses på lördag, säger Felix.
Eftersom att Omar också skulle hem idag gjorde vi sällskap mot tågstationen. Jag hoppar på tåget mot Norrköping och 40minuter var jag framme. Det såg inte direkt ut som i Stockholm men det var ändå väldigt fint. Mamma stod vid bilen när jag kom ut.
- Oscar! Ropar hon glatt.
Jag går fram till henne och ger henne en kram innan jag lägger in väskan i bakluckan och hoppar längst fram i bilen.
- Jo, middagen kommer vara ikväll. Bara så du vet, säger mamma.
- Okej, säger jag.
- Du ska veta att de tycker att det är jätte roligt att du med kunde komma, säger mamma.
- Okej, svarar jag och kollar ut genom fönstret.
Sedan var vi hemma. Ett stort rött hus. Jag går av och tar ut min väska och går in mot huset. Pappa kommer.
- Hej Oscar. Kul att du är hemma, säger han och ger mig en kram.
Mamma visar mig upp till mitt rum och jag börjar genast packa upp. Klockan 6 skulle vi gå över till grannarna och nu var klockan 4. Okej. Jag kunde börja göra mig i ordning och välja kläder. Jag hoppade in i duschen en snabbis och sedan tog jag på mig en skjorta och ett tar svarta jeans. Sen var det ungefär en timme kvar. Så jag går ner till vardagsrummet där min x-box stod upp plockad och inkopplad så jag börjar spela.
Novas pov:
- De kommer vid klockan 6, säger pappa.
- Okej, säger jag och kollar på klockan.
Klockan hade precis slagit om till 10 över 5. Jag går upp till mitt rum med Amy och jag stänger in mig i rummet. Det skulle bli kul att träffa de nya grannarna. Bara om de var snälla skulle det li ännu mer roligare. Jag letar genom hela min garderob innan jag hittar mina favoritkläder. Ett par turkosa slitna jeansshorts med nitar på och ett vitt linne som jag sätter på mig. Sen fixar jag mitt långa blonda hår och låter det hänga. Sen lägger jag på lite mascara, eyeliner och läppglans. Det plingar på dörren och Amy börjar skälla.
- Nu kommer dem! Ropar pappa från undervåningen.
Jag går ut från badrummet och går ner till hallen för att hålla i Amy så hon inte hoppar upp de hem. Hehe... Skulle sett lite kul ut faktiskt. Pappa öppnar dörren och där står ingen mindre än Oscar! Jag får stora ögon och bara kollar på honom och han glor på mig.
- Ja, detta är Nova, säger pappa och knuffar på mig lite. Välkomna in!
Jag släpper blicken från Oscar och stirrar sedan på pappa. Han kollar på mig.
- Jag tror att Amy måste kissa, säger jag snabbt och ska precis ta henne koppel.
- Du var ute med henne för 2 timmar sen, säger pappa.
- Hon behöver gå ut. Kolla på hennes ögon, säger jag och tar ner kopplet från hyllan och sätter på mig mina skor.
- Jag kan hänga med dig, säger Oscar vänligt.
- Jag kan faktiskt gå själv, nästan ryter jag.
Jag kollar upp på honom och försvinner sedan ut från dörren.
Oscars pov:
- Förlåt. Men hon brukar aldrig vara så där, säger pappa ursäktande.
- Nej det är lungt. Oscar brukar med vara så ibland, säger pappa.
- Pappa, säger jag.
Pappa lyssnar inte på mig.
- Du kan gå upp till Novas rum och vänta så länge. Maten är inte riktigt klar än, säger hennes pappa och jag nickar.
- Vart ligger det då? Frågar jag.
- Upp för trappan och där det står Nova på dörren, svarar hennes pappa.
Jag går upp för trappan och ser hennes dörr. Jag öppnar hennes rum. Jag går in och sätter mig ner i hennes säng. Hennes rum var väldigt coolt. Jag går fram till hennes skrivbord och ser att en tavla ligger på alla hennes skolsaker. En bild på henne och Felix tillsammans. Jag kollar på den andra tavlan som sitter uppe på väggen. Nova och Felix satt tillsammans i samma pool och lekte. Dem var så gulliga. Jag kollar ut genomfönstret och ser att Nova och hennes hund vid namnet Amy stod och pratade med några. Sedan puttar de andra ner Nova på marken och skrattar och börjar gå iväg. Jag går ner.
- Oscar, vart ska du? Frågar mamma.
- Ut bara, svarar jag snabbt och stänger ytterdörren bakom mig.
Jag går mot Nova som sitter på en bänk. Jag sätter mig bredvid henne.
- Gå, stick din väg!
__________________________________
Ska dra till stan så jag har lite brottom. Sorry för kapitlet.
Hatar dem som fixar husets tak... :( Får knappt ingen sömn alls... Och vad händer när skolan börjar nästa vecka då? Jo, jag kommer vara mer död än levande pga byggarna!
YOU ARE READING
What About Love?
FanfictionNova är en vanlig 15 årig tjej. Hon är pluggisen i klassen och blir därför mobbad. Hennes bästis Annelie är inte som alla andra. Hon pluggar också mycket men hon har det bra. En dag ringer Annelie upp Nova och ber henne att hänga med på The Fooos k...