What About Love? ≈Kapitel 1

1.7K 50 5
                                    

Oscars pov:

Jag kör mot studion. Sen parkerar jag mopeden och låser den och går in mot studion. 

- Tja grabbar! Ropar jag. 

- Tja Oscar! Ropar Felix. 

- Jag har bra och dåliga nyheter, säger jag och alla kollar på mig. 

- Säg dem dåliga först, säger Omar. 

- Okej... Jag ska flytta... Säger jag. 

- Va?! Vart? Frågar Ogge. 

- Norrköping, svarar jag. 

- Och de bra var? Frågar Omar. 

- Men jag åker upp till Stockholm. Jag kommer göra som Omar, säger jag. 

-  När flyttar du då? Frågar Ogge. 

- Imorgon... Svarar jag.

Novas pov:

Jag kollar igenom mina kontakter och får se att det står "Felix bff". Juste, min barndomskompis! Jag skickar ett sms till Felix. 

"Hej Felix! Har inte sett dig på länge. När kommer du och hälsar på? Kram Nova" Skriver jag. 

Jag får ett snabbt svar tillbaka.

"Nooova! Du har inte smsat med mig på jätte länge! Hur var det att vara i Spanien? Jag blir avis ;) Men du vet så har jag jätte mycket med både skolan och musiken. Men kommer kanske ner till sommaren. Kram Felix" skriver han. 

Sommaren... Ungefär några månader kvar. 

"Okej... Saknar dig" Skriver jag. 

"Saknar dig med" 

Jag saknar verkligen Felix. Han har varit min bästis sen jag var 5 år och han började på samma dagis som mig. Men sen så flyttade jag och pappa till Norrköping och då har jag oc Felix typ tappat kontakten... Saknar honom så jävligt mycket... 

Jag tar upp en tavla som stod på skrivbordet. Bilden var när jag och Felix satt i sandlådan på dagiset och lekte tillsammans. Jag ler för mig själv... Felix är min bästa, bästa vän... Men han hade jag glömt bort för några år när jag träffade Annelie. Och nu saknar jag ju honom. Felix hade tydligen sett på facebook eller något att jag varit i Spanien eftersom att jag lade upp bilder därifrån. Jag saknar när jag hade Felix så nära mig... 

Felix pov:

- Vad tänker du på? Frågar Oscar och knäpper fingrarna framför mina ögon. 

- Eh.. Va? Frågar jag. 

- Vad tänker du på? Frågar Oscar igen. 

- Gamla minnen, svarar jag och dem nickar. 

Minnen:

Felix! Jag hann först! Så jag får gungan före dig! Skrattar Nova fram. 

- Meeen neeej! Säger jag "surt". 

Jag börjar kikla henne och till slut tar jag gungan. 

- Felix! Det var min tur. Du har haft gungan nu 3 gånger i rad nu. Och jag har inte fått ha den... Klagar Nova fram. 

- Den som tar den, får den, skrattar jag fram. 

- Maten är klar! Ropar mamma. 

Jag och Nova kollar på varandra. Vi ler. 

- Klara... Färdiga... Gå! Säger vi i mun på varandra och börjar springa. 

What About Love?Where stories live. Discover now