Jag vill bara säga att jag skaffat en instagram som heter @thefoooerfanfiction och sen en blogg so m då är www.thefoooerfanfiction.blogg.se Jag skapade de idag, så om ni typ vill kan ni checka in där :) Här kommer nästa kapitlet
___________________________________________
Felix pov:
- Vadå, du vet? Frågar jag surt.
- Jag vet. Jag vet hela grejen, säger Annelie.
- Varför har inte Nova sagt något till mig?! Litar hon inte på mig eller?! Hon berättar det för Omar som hon bara känt i 2 dagar och inte till mig som hon känt i hela sitt liv!
Jag ville bara skrika ut min arghet. Jag skulle kunna springa och strypa henne och fråga varför hon inte berättat något till mig. Jag var så arg.
- Ta det lungt nu. Hon berättar säkert senare, säger Oscar.
Jag slängde en kudde mot bordet. Sen går jag upp till mitt rum och smäller igen min sovrumsdörr. Varför? Har jag gjort något fel?
Novas pov:
Vi stannar utanför Ogges hus och plingar på. Hans mamma öppnar glatt.
- Hej Omar, säger hon.
- Hej, säger Omar.
Eftersom att jag stod en bit bakom så såg hon inte mig.
- Är Ogge hemma? Frågar Omar.
- Nej, är han inte med er? Frågar hon oroligt.
- Nej, han stck förut. Han sa att han skulle hem, säger jag och hon kollar mot mig.
- Han är inte hemma... Säger hans mamma.
Hon tar 3 djupa andetag. Jag sätter påmig hjälmen igen och hoppar på mopeden och ber Omar att komma. Omar kommer springandes och hoppar på och vi kör iväg.
- Stanna! Ropar jag och Omar stannar.
Jag hoppar av mopeden och springer fram till något som ligger nere i diket.
- Fan, fan, fan! Säger jag och börjar ta upp mopeden.
Strax efter kommer Omar.
- Ring en ambulans! Skriker jag och känner att tårarna börjar komma.
Ogge andas men väldigt svagt. Omar kommer tillbaka.
- De kommer strax, säger han och hjälper mig att lyfta upp Ogge på kanten av gatan.
- Allt är mitt fel, säger jag.
- Nova, det är inte alls ditt fel, säger Omar.
- Om inte jag kysst Felix tillbaka så skulle Ogge inte ligga halvdöd här! Säger jag fram i gråt.
- Du vad? Frågar Omar och kollar på mig med stora ögon.
- Jag berättar sen, ring de andra, säger jag.
Omar tar upp mobilen och knappar in deras nummer.
Annelies pov:
Min mobil ringer.
- Hallå? Svarar jag med.
- Hej, det är Omar, säger han med panik i rösten.
- Vad har hänt? Varför låter du panikslagen för? Frågar jag.
Jag kollar på de andra och sätter på högtalaren och lägger mobilen på bordet.
- Typ Ogge ligger halvdöd här!
Sedan avbröts samtalet.
- Va? Är det enda vi får ut ur oss.
Jag ringer upp Omar igen.
- Vart är ni? Frågar jag.
- I skogen. Åk bakvägen till Ogge så kommer ni hitta oss, säger Omar.
Vi springer ut och hoppar på mopederna. Eftersom att Felix hade en extra moped i garaget fick Oscar ta den. Vi åker ut och ser att Omar och Nova står vid vägkanten och en ambulans står vid de. De pratar med en ambulanspersonal.
- Är han okej? Är det enda jag får ut ur mig.
- Vi vet inte, säger Nova och kramar mig.
Nova kollar på Felix men vänder sedan blicken igen. Jag kollar mot Felix och hans ansiksuttryck är inte det vanliga. Utan detta var mer ledsamt. Hans blick satt fast i marken.
- Detta var en totalt dålig idé, säger Nova.
- Varför? Frågar jag.
- Att åka upp till Stockholm. Det var den sämsta idéen! Säger Nova och går iväg.
- Nova! Du kan inte bara lämna oss! Säger jag och springer till henne.
- Jag vill och jag ska, säger Nova och springer iväg.
- NOVA! Ropar Felix men Nova springer iväg.
- Snälla, säg varför hon är ledsen, säger Felix.
- Hon har känslor för Ogge, men du gillar henne. Om du kysser henne får hon känslor för dig och Ogge har känslor för henne, svarar jag.
Vi åker hem och sedan lägger vi oss ner på madrasserna. Nova hade inte kommit hit. Det spöregnade ute så det är synd ifall hon är ute. Men plötlsigt ringer det på dörren och alla går ner. 2 män i blå dräkter står utanför. Polisen. Vad fan gäller det här då?
- Vad är det? Frågar Felix.
- Det gäller om mordet på Nova Fondell.
___________________________________________
Ganska tråkigt kapitel eller vad tycker ni men spännande slut, va? Är hemma från skolan imorgon så kommer nog uppdatera lite mera.
YOU ARE READING
What About Love?
FanfictionNova är en vanlig 15 årig tjej. Hon är pluggisen i klassen och blir därför mobbad. Hennes bästis Annelie är inte som alla andra. Hon pluggar också mycket men hon har det bra. En dag ringer Annelie upp Nova och ber henne att hänga med på The Fooos k...