Någon som märkte att jag råkade skriva kapitel 5 på de 2 senaste kapitlerna? Det senaste kapitelet är kapitel 6. Och detta är då kapitel 7
________________________________________
Felix pov:
Jag såg på Nova och jag såg i hennes ögon att hon var väldigt glad. Hon var förvånad men hon log sitt vanliga vackra leende som hon alltid gjort.
- Nå? Vad tycker du? Frågar jag och kollar på Nova som vänder sig mot mig.
- Jag trodde aldrig att du skulle ta med mig på Stockholms finaste resturang, svarar jag.
- Jag lovade ju att jag skulle göra det. Någon gång, säger jag.
Minnen:
- Men Felix, du kan inte ta med mig till den finaste resturangen i Stockholm, säger Nova.
- I will. When we meet next time, svarar jag.
Hon ler. Sitt vackra leende.
Tillbaka:
- Men seriöst Felix. Jag trodde att du skojade, säger Nova.
- Felix skulle aldrig skoja, säger Oscar och kollar på Nova.
Hon kollar mot Annelie som rycker på axlarna och hänger efter oss in.
Novas pov:
Jag trodde seröst att Felix ljög om att ta med mig till Stockholms finaste resturang. Där man ser hela Stockholm från. Jag går bredvid Ogge och jag märker att våra händer nuddar varandra och jag sneglar upp på honom och han går som vanligt. Med ett vanligt ansiktsutryck och allt. Jag stannar och väntar på Annelie som satt sig ner för att knyta skon. Killarna fortsätter och märker inte att vi stannat.
- Skynda dig, Anni! Annars kommer vi få leta reda på killarna ensamna i denna enorma lokal! Säger jag.
Anni knyter snabbt sin sko och vi springer runt hörnan men där står killarna och skrämmer oss. Vi skriker till och Felix och Omar börjar skratta.
- Fan dig, Felix, säger jag och slår till honom löst på armen.
Vi går in och vi sätter oss ner vid ett bord för 6 personer. En servitör kommer.
- God dag. Här har ni våra menyer, säger han och ger oss små pärmar med olika maträtter och allt.
Servitören går iväg. Felix kollar på mig.
- Vad ska du ta? Frågar han.
- Jag vet inte, svarar jag och öppnar pärmen.
- Jag tar en hamburgare, säger Omar och alla vänder blickarna mot honom. Vad?
- Seriöst? Hamurgare på en sån fin resturang? Du kommer bli fet, säger Annelie.
Omar kan inte låta bli att kolla på henne med en sur blick. Det ser så kul ut så jag börjar flina.
- Ta vad du vill då, säger hon igen och Omar får fram ett leende.
- Äntligen får jag välja vad jag vill, säger Omar.
- Vi vill kanske vara rädda om lilleror så han inte blir fet, säger jag.
- Ohhh... Hörs det från alla andra som satt runt bordet.
Omar ger mig en sur blick.
- Nej, nu blir jag sur, säger han och lägger armarna i kors och kollar ner mot bordet.
Vi börjar skratta. Efter att vi fått vår mat så äter vi upp och går från resturangen. Felix betala allt. Vi går ner mot mopederna och Ogge ber mig att åka med honom. Visst, varför inte?
Ogges pov:
Yes! Hon åker med mig! Det skriker innom mig och fjärilarna blir fler och fler i min kropp. Hon var så underbar. Vi stannar utanför Felix hus. Nova hoppar av och följer efter Felix som redan är inne i huset.
- Eld i baken? Frågar jag när jag kommit in.
- Typ, svarar Felix och skrattar.
Vi kollar på film på kvällen och såklart blev det en skräckfilm. Annelie satt med knäna uppe i soffan och Nova satt med en kudde i handen.
- Varför är tjejer alltid så rädda? Frågar Omar.
Jag rycker på axlarna och lutar mig mot Nova.
- Jag finns för dig!
____________________________________________
jag är jätte ledsen för ett sånt kort kapitel! Men jag mår inte bra... Har huvuvärk, har ont i halsen och är försyld. Ja, jag mår skit... :( Ni får ett längre kapitel imorgon. Eller ska försöka få det längre
YOU ARE READING
What About Love?
FanfictionNova är en vanlig 15 årig tjej. Hon är pluggisen i klassen och blir därför mobbad. Hennes bästis Annelie är inte som alla andra. Hon pluggar också mycket men hon har det bra. En dag ringer Annelie upp Nova och ber henne att hänga med på The Fooos k...