What About Love? ≈Kapitel 13

1.2K 39 4
                                    

Oscars pov:

- Shit! Vad har hänt? Frågar Felix chockat. 

- Hon är skadad... Säger Ogge och lägger ner henne på soffan. 

Det rann blod ner på hennes fötter av allt glas som satt i. Jag känner smärtan innombords. 

- Nå? Vad hände? Frågar Omar när Ogge satt sig ner vid köksbordet.

- Hon blev inlåst och sen blev jag inlåst och sen märkte jag att det var Nova eftersom att hon låg precis vid mina fötter. Som tur tog de aldrig av mig mina skor utan de tog bara Novas skor. Inte vet jag varför men jag såg ett fönster och hjälpte Nova att fly. Sen så kom vi hit, säger Ogge. 

- Såg du vem det var' eller vet du vem det är? Frågar Felix och kollar på Ogge. 

Ogge är tyst i några sekunder innan han tog ett djupt andetag. Han öppnade munnen men stängde den lika snabbt igen. Tårar börjar komma ut från hans ögon. Det borde vara svårare än jag trodde att bara berätta vem som gjorde det. 

Novas pov:

Jag hostar till och snurrar runt så jag hamnar på golvet. AJ! Jag ville bara skrika av smärta. Jag försökte ta mig upp men allt var så suddigt och såren på kroppen gjorde ondare idag. Jag hör att någon eller några sitter och pratar en bit bort. Det var killröster. 

Det var... säger en av killarna. 

Det var vem? Frågar en annan röst. 

Rösten kände jag igen. Kan det vara Felix? Men hur kom han hit? Jag minns ingenting... 

Det är jobbigt att förklara, Felix, säger den andra rösten igen. 

Felix! I know it! Kunde det vara han som gjorde mig illa? Hur som helst måste jag här ifrån. Jag hörsöker resa på mig men det går inte. Jag kan inte ens komma upp till soffan igen... 

Men försök Ogge, vi vet att du kan, säger en annan röst med lite göteborska. 

Omar! Snälla, pressa mig inte... Jag går och kollar till Nova så länge, säger en av killarna och sen hör man fotsteg hit. 

Hur visste de mitt namn?! 

Nova... Är du okej? 

Jag kollar upp. Där står Ogge... 

- Ogge... Viskar jag. 

Han hjälper mig upp och lägger mig ner på soffan igen. 

- Vi måste få ut dina glasbitar... Annars kan du få infektioner, säger han.

- Hur som helst kommer jag aldrig kunna gå igen, säger jag... 

- Nova... Felix kan hjälpa dig. Och Oscar, säger Ogge och kollar på mig. 

- Okej, säger jag med rädsla i rösten. 

Gud vad jag ångrar mig... 

Felix pov:

Annelie satt med armbågarna i bordet och hon vilade sitt huvud mot hennes händer. Ogge kom tillbaka. 

- Nå? Är du redo för att berätta vem det var? Frågar jag lite surt. 

- Okej... Säger Ogge och sätter sig ner. 

Vi alla kollar på honom. 

- Det var... Det var... Det var Tilda... Säger han och går sedan iväg med snabba steg. 

- Ogge! Hur svårt var det att berätta? Frågar Oscar. 

- Oscar, Felix. Jag behöver eran hjälp, ropar Ogge från övervåningen. 

Han kommer ner med 2 pincetter och bandage. Vi kollar på honom. 

- Oscar och Felix, ni ska dra ut hennes glasbitar. Jag och Omar håller henne lugn, säger Ogge. 

- Jag då? Frågar Annelie. 

- Du kan... Med hålla henne lugn, säger Ogge snabbt och går iväg. 

2 timmar har gått och nu är Novas fötter klara. Felix låg slängd i soffan med Oscar över sig och Omar satt på golvet. 

- Jag är helt slut! Säger Omar. 

- Vad tror du att jag inte är då? Frågar Oscar. 

Omar himmlar med ögonen och lägger sig ner. 

- Mår du bättre nu? Frågar Omar och Nova nickar. 

- Mycket, säger Nova och ler. 

Det där vanliga, gammla och söta leendet hon alltid har haft. Och det kommer hon alltid att ha. 

_____________________________________________

Vet inte om jag ska fortsätta eller om detta ska vara slutet. Men vi får se :) 

What About Love?Where stories live. Discover now