What About Love? ~Kapitel 26

844 23 1
                                    

Vet inte om det är kapitel 23... Jag var i Solna Centrum under lördagen och väntade på Little Great Things med min lillebror som då kom efter ungefär 23 minuter.

----------------------------------------------------------------

Detta skrev jag innan och nyss träffade jag på Little Great Thing och JEM ♡

Tyvärr missade jag Oscar Zia... Så jag fick aldrig någon bild med honom... :'(

---------------------------------------------------------------

Jag skrev lite av detta kapitlet i lördags, bara så att ni vet

Nästan 8k läsningar! Helt sjukt asså! Tack så jätte mycket! Ni är helt underbara! (Hade halvstudiedag idag så ni får ett kapitel)

______________________________________

Felix pov:

Jag går fram till Felicia som stod och höll på med mobilen mitt på plattan. Hon fick ett leende på läpparna när hon såg mig. Jag går fram till henne och ger henne en kram. 

- Heej! Säger hon jätte glatt. 

- Hej, svarar jag och ger henne ett leende. 

Hon gör samma. 

- Vart ska vi gå då? Frågar Felicia och kollar sig runt. 

- Ehm... Säger jag och tänker. 

- Espresso House kanske? Frågar Felicia och kollar på mig. 

- Visst, inget problem för mig, säger jag och vi går mot den närmsta Espresso House. 

Vi sätter oss ner vid ett ledigt bord efter att vi betalat. 

- Hur känns det att vara känd och ha tjejer efter dig hela tiden? Frågar Felicia. 

- Jag gillar det, men ibland kan det bli lite jobbigt när vi är i studion och alla foooers står utanför och skriker och allt. Då kan det bli väldigt jobbigt, svarar jag. 

Felicia kollar ut och sedan står det en massa människor ute med mobilerna uppe. 

- Jaha... Nu har vi blivit sedda, säger jag och Felicia suckar. 

- Vad är det? Frågar jag och kollar undrande på Felicia. 

- Det är just... Jag hatar inte era fans, men de kan gå lite över gränsen ibland och det är jobbigt, svarar hon. (Inget illat menat mot er foooers)

- Mm... Mummlar jag fram. 

Felicia tar upp mobilen. 

- Jag måste hem, säger hon och ställer sig upp. 

- Redan? Frågar jag. 

- Ja, svarar hon. 

- Okej, hej då, säger jag och ser henne försvinna bort mot utgången. 

Jag dricker upp det sista innan jag börjar gå mot tunnelbanan med en massa skrikandes tjejer bakom mig. 

Oscars pov:

Vi spelar FIFA hemma hos mig. Nova satt och kliade Amy bakom ena örat och Amy njöt verklugen av det. Jag pausar spelet när min mobil ringer. "Omar" står det och jag svarar med ett "Tja bror"

Tja. Vart är ni? Frågar Omar. 

- Hemma hos mig. Varför? Frågar jag. 

Jag är i Norrköping just nu. Så om vi kanske kunde göra något, säger Omar. 

- Är du här? Frågar jag. 

Ja, hurså? Frågar han nyfiket. 

- Det är just... Du skulle ha kommit hit igår, säger jag. 

Vad hände? Frågar Omar nyfiket. 

- Filmkväll! Säger jag och man hör hur Omar deppar. 

Hade ni godis också? Frågar Omar helt plötsligt. 

- Typ, svarar jag och man hör hur Omar börjar deppa mer. Men åk till ----gatan 11 så ser ni mitt hus. Ses strax. 

Jag lägger på och fortsätter matchen mot Ogge. 

(Det är en ny dag bara så ni vet. För dagen igår i novellen hade de filmkväll, men då träffade Felix Felicia på kvällen men jag ändrar det tills så att det blev eftermiddag, om jag inte redan gjort det)

Felix pov:

Jag satte mig vid datorn direkt när jag kom hem. Mamma var hemma och lagade omelett, men jag vat tyvärr inte hungrig. Hade jag gjort Felicia något? 

- Felix, ska du ha? Frågar mamma. 

- Nej, mummlar jag. 

- Har det hänt något? Frågar mamma. 

- Nej, nej. Allt är bra, ljuger jag. 

- Okej, säger mamma och vänder sig om och går in i köket igen. 

Sanningen är att jag är orolig. Hade jag gjort Felicia något? Jag stänger av datorn och går till vardagsrummet. 

- Felix, är du säker på att du mår bra? Frågar mamma oroligt. 

- Ja, jag mår bra, ljuger jag. 

Jag sätter på tven innan min mobil ringer. "Oscar, så svara" stod det. Jag trycker på den gröna knappen och placerar mobilen vid örat. 

- Tja! Vad händer? Frågar jag nyfiket.

Det är Omar...! 

- Vad har hänt med Omar? Frågar jag oroligt. 

Han har varit med om en bilolycka! Säger Oscar. 

- Är han okej? Jag menar... Är han på sjukhuset än eller? Frågar jag i ren panik. 

Nej, men ambulansen är här om ungefär 5 minuter, säger Oscar.

- OMAR ANDAS INTE! Skriker Nova i bakgrunden. 

Jag tappar mobilen i golvet. Nej, nej! Det får inte hända! Omar får inte dö! 

----------------------------------------------------------------------------------

Vad tror ni kommer hända? Nu har jag äntligen fått lite idéer tillbaka. Men "Friendship" får nog vänta tills denna är klar. 

What About Love?Where stories live. Discover now