Felix pov:
- V-vad sa du? Frågar jag chockandes.
- Nova Fondell har mördats, säger polisen.
Jag kan inte röra på mig.
- H-har hon mö-ördats? Frågar Oscar stelt.
- Ja, tyvärr... Säger polisen.
Vi alla stod stilla. Vi kunde inte röra på oss. Jag känner att jag börjar fälla tårar... Min bästa kompis är död! Hon kommer aldrig mera tillbaka...
- Har... ni.. hittat hennes kropp... än? Frågar Annelie fram i tårar.
- Ja, hon blev levande begravd, säger polisen.
Han tar upp en bild. Jag får en chock igen. Nova var helt kritvit i ansiktet. Hon hade tejp för munnen och hon hade öppna ögon. Hennes händer och fötter var fastbundna. Hon hade blod på kinderna. Jag börjar gråta mera.
- Jag beklagar. Men vi ska hitta mördaren så snabbt som möjligt, säger polisen.
Dem går iväg. Jag faller ner på golvet och gråter. Jag tänker tillbaka på alla roliga minnen jag och Nova har haft.
Minnen:
- Sisten i poolen! Skriker jag och Nova dyker ner.
- Haha! Du får ta mig nu. Jag kom först, Felix, skrattar Nova fram.
Hennes gulluiga skratt. Jag är glad över att ha henne som bästis.
- Okej, jag räknar till 10. 10... 9... 8... Börjar jag.
Jag hör hur hon springer bort och gömmer sig bland träden.
- 7... 6... 5... 4... 3... 2... 1... Nu kommer jag! Ropar jag och örjar springa mot träden.
Nova var inte där. Det är konstigt. Sedan hörs det skratt från poolen. Jag vänder mig om och ser att Nova sitter i poolen och skrattar.
- Du gick på det! Skrattar hon fram.
- Ha ha ha! Nu ska jag gömma mig, du får ta mig nu, säger jag.
- Nej... Du hittade mig inte. Du ska ta mig igen, säger Nova.
- Okej. 10... 9.. 8.. 7...
Hon springer iväg. Nu minsann skulle jag ta henne. Hon springer bakom huset.
- 6.. 5.. 4.. 3, 2, 1. Nu kommer jag!
Jag räknade snabbare på slutet och springer iväg. Jag sprang åt det andra hållet och krockar sedan in i Nova.
- Du är tagen, säger jag och flinar.
- Jag trodde inte att du var så smart, säger Nova och går iväg.
Oscars pov:
- Jag kan inte fatta att Nova har blivit mördad, säger Omar och sjunker djupt ner i soffan.
Felix kollar mot Annelie.
- Vad? Frågar Annelie när hon märker att Felix stirrar på henne.
- Hade hon inte en svår och jobbig uppväxt? Frågar Felix igen.
- Jo... Varför? Frågar Anni.
- Blev hon mobbad? Frågar Omar.
- Eh... Ja, svarar Anni.
Jag fick in den där tanken. Kunde det ha varit dem som mobbade Nova som mördat henne?
Tildas pov:
Vet inte om ni minns Tilda? Hon som använder mycket smink som det Nova skrev i början.
_______________________________________________
- Äntligen är vi klara, säger jag och Alma nickar.
Alma är min bästis och Klara med. Jag är väldigt populär i skolan så alla står emot Nova eller ala gjorde det men nu kan de ju inte eftersom att hon är DÖD! Mohaha! Skönt att slippa se henne. Pluggnörden...
- Tänk om vi blir tagna. Vi är inte minderåriga längre, säger Klara.
- Ingen kommer hitta henne. För vem går runt i denna skog? Frågar jag.
- Är du säker? Min mamma mördar mig ifall att hon får reda på att jag har planerat ett mord. Hon skulle mörda mig! Säger Alma.
- Det är lungt. Ingen kommer att hitta henne. Hon är nergrävd nere i helvetet nu där hon kan fortsätta sitt liv som en pluggis och en nörd, säger jag och fortsätter att gå.
- Helvete! Det kommer några! Ducka! Säger Klara och vi duckar oss ner i en buske.
Det är 2 mopeder som stannar och av kliver 4 personer.
- Fan, det där är Novas barndoms bästis. Du vet dem i det där töntiga pojkbandet The Fooo, säger jag.
- Kanske därför Nova har blivit en nörd, säger Alma.
- Kanske, säger jag.
Dem går in. Och sätter sig ner där vi grävt ner Nova.
- Fan, de kommer hitta henne, säger Klara.
- Någon grävde upp henne förr. Hon var redan död då. Dem kan inte rädda henne. Hon är död, säger jag.
Omars pov:
Vi ser att lådan blivit nergrävd igen. Så vi tar upp en varsin spade som Annelie packat ner i sin väska och börjar gräva. Det prasslar i en buske och jag kollar upp. Det satt några gömda i en buske.
- Pss... Säger jag och petar på Felix.
Han kollar på mig och jag visar med huvudet vart Felix ska kolla. Felix ställer sig upp och med arga steg går han mot busken. Han stannar när 3 tjejer kliver upp.
- Tilda! Om du mördade Nova är du död! Säger Annelie och går mot henne.
Hon tryckte upp knytnäven i Tildas ansikte så det började blöda.
- Jävla hora! Fräser de andra 2 tjejerna i mun på varandra och sticker iväg med Tilda bakom sig.
Jag och Oscar fortsätter att gräva men stannar när vi ser lådan.
- Är vi redo? Frågar jag Oscar.
Han nickar. Sedan kommer Felix och Annelie.
- Vi är redo, säger vi och tar upp lådans lock.
_______________________________________________
Har inget så jätte bra internet. Det hoppar ut då och då.
YOU ARE READING
What About Love?
FanfictionNova är en vanlig 15 årig tjej. Hon är pluggisen i klassen och blir därför mobbad. Hennes bästis Annelie är inte som alla andra. Hon pluggar också mycket men hon har det bra. En dag ringer Annelie upp Nova och ber henne att hänga med på The Fooos k...