What About Love? ~Kapitel 8

1.4K 44 0
                                    

Novas pov:
Jag känner att kinderna hättas till. Men det slutar nästan direkt. Ogge är bara för söt. 
- AAA! Annelie skriker till som får mig att hoppa till av rädsla. 
- OMG! Jag hatar dig, Anni! Halvskriker jag.  
- Du skulle sett din min, Nova. Bästa ansiksutrycket, säger Felix och skrattar. 
- Ha ha ha, säger jag. 
Ogge tar tag i min hand och jag kollar upp på honom och ler. Jag var i helt andra tankar så jag glömde bort filmen totalt. Gillar Ogge mig? Gillar jag Ogge? Gillar jag Felix? Ja, som en bästa vän som han alltid har varit. 

Felix pov:
Jag såg att Nova inte alls kollade på filmen. Hon satt och stirrade in i väggen. 
- Så, ska vi kolla på en till film? Frågar Omar när filmen är slut. 
- Komedi nu! Säger Annelie snabbt. 
Ogge stack iväg så jag satte mig bredvid Nova. Hon kollar på mig. 
- Vad är det? Frågar jag oroligt. 
- Jag tänker bara... Svarar hon. 
- På vad? Frågar jag. 
- På vem av dig eller Ogge som jag gillar mest, svarar hon och rodnar. 
- Jag tror att jag gillar dig, säger jag. 
Hon kollar ner på sina fötter med röda kinder. Jag lutar mig närmare och närmare henne och sedan kysser jag henne. Det var nog det dummaste jag gjort! 

Ogges pov:
Jag kommer tillbaka från toaletten så ser jag att Felix kysser Nova. Jag känner att mina tårar bränns bakom ögonlocken. Jag går med snabba steg mot hallen och drar på mig mina skor.
- Vart ska du? Frågar Oscar med skålen full med chips som han håller i handen.
- Jag måste hem, svarar jag.
Sen öppnar jag ytterdörren och smäller den bakom mig. Jag låser upp min moped och åker hemåt. Varför kunde jag inte vara den personen som höll om henne just nu? Fan! Smärtan innombords gjorde bara ondare och ondare. Till slut kunde jag inte hålla tårarna inne längre så att de sprutar ut så allt blir suddigt. Jag kan inte se vägen längre och sedan blir allt svart. 

Omars pov:
Jag kommer tillbaka med Annelie efter mig efter att vi valt en komedi film. Jag stannar när jag bara ser Oscar, Felix och Nova i soffan. 
- Är Ogge kvar där uppe? Frågar jag. 
- Nej, han stack iväg. Han sa att han skulle hem, säger Oscar. 
Jag kollar mot Nova som sitter och kollar ner på hennes fötter. Gör hon alltid det eller? Jag sätter mig ner på golvet och sätter på komedifilmen nu-vad-den-heter bryr jag mig inte om. Sen sätter jag mig i soffan och börjar ta chips och stoppa i munnen. Efter halva filmen så går Nova iväg. 
- Vart ska du? Frågar Felix. 
- Toa, svarar Nova och skyndar sig bort. 
Jag fortsätter att stoppa munnen full med chips tills jag märker att skålen är tom... 
- Kan någon hämta mera chips? Frågar jag men ingen verkar höra eftersom att de skrattar så mycket. 
DÖVA MÄNNISKOR, undra om de skulle reagera då. Värt ett försök. 
- DÖVA MÄNNISKOR! Säger jag. 
Ingen reaktion från någon av dem. Jaha... Jag får väl hämta mera chips själv då. Jag går ut till köket och hör att någon gråter där uppe. Jag ställer chipsskålen på bordet och går upp. Felix dörr var stängd och det hörs snyftningar. 

Novas pov:
"Hej, du har kommit till Oscar Molander. Jag är tyvärr upptagen just nu så lämna ett medelande efter tonen. PIIP!" var det enda som hördes. Snälla Ogge. Svara! Jag testar att ringa igen. "Hej, du har kommit till Oscar Molander. Jag är tyvärr upptagen just nu så lämna ett medelande efter tonen. PIIP!" Snälla Ogge... SVARA! Jag ångrar att jag lät Felix kyssa mig. Det är Ogge jag vill ha... Eller är det min barndomskompis Felix som "försökte ta livet av mig?" Nej Nova! Tänk inte så! Jag slår in Ogges nummer och ttestar igen. "Hej, du har kommit till Oscar Molander. Jag är tyvärr upptagen just nu så lämna ett medelande efter tonen. PIIP!"  Snälla Ogge. Jag är inte sur på dig... Snälla svara! Tänker jag. Plötsligt öppnas dörren och Omar kommer in. jag vänder mig om i Felix säng. 
- Varför gråter du? Frågar Omar och sätter sig ner i Felix säng. 
- Inget, säger jag. 
- Kom igen Nova. Jag känner dig. Jag ser ju att något är fel, säger Omar. 
- Jag tror att Ogge är sur på mig, säger jag. 
- Varför? Frågar Omar. 
- Han svarar inte på mobilen... Säger jag och börjar pilla på min tröja. 
- Han är upptagen. Han var tvungen att åka hem, säger Omar. 
- Jag behöver prata med honom, säger jag. 
- Han ringer nog upp dig, säger Omar. 
- Okej, säger jag. 
Omar går till dörren. 
- Ska du inte hänga med? Frågar Omar. 
- Jag behöver vara själv en stund, svarar jag. 
Omar nickar och stänger dörren och man hör hur hans fotsteg dunsar bort. 
Jag vill bara prata med Ogge just nu. Är han sur på mig? Jag vill bara veta varför han stack... Jag kan se det framför mig att Ogge inte alls behövde åka hem. Han såg när jag och Felix kysstes och han blev sårad. Fan, vad jag hatar dig Nova! 

Oscars pov:
- När försvann du? Frågar Felix.
- Oj... Säger Omar och när han märker att filmen är slut. 
- Jag har mera chips, säger Omar och ställer ner skålen på bordet. 
- Lite sent hörru, säger jag och skrattar. 
- Vart tog Nova vägen? Frågar Annelie. 
- Hon behövde vara ensam en stund, svarar Omar. 
Annelie försvinner bort. Sedan kommer både Annelie och Nova ner. 
- Jag måste prata med Ogge, säger Nova. 
- Jag skjusar dig dit, säger Felix. 
- Nej. Omar vet vad hela grejen går ut på. Du får skjussa mig, säger Nova. 
- Men jag har ju ingen moped, säger Omar. 
- Du kan låna min, säger jag och Nova och Omar försvinner bort. 
- Varför vet Omar om hela grejen men inte jag? Frågar Felix. 
- Litar hon inte på dig längre eller? Frågar jag. 
- Jag vet också vad det handlar om... Säger Annelie. 
__________________________________________
Tråkigt kapitel eller? Mår sämre idag... Men fick fram ett kapitel. 

What About Love?Where stories live. Discover now