Felix pov:
Min mobil plingar till och skärmen lyser upp hela mitt mörka rum. Jag vänder på mig och tar upp mobilen utan att öppna ögonen. Jag tappar mobilen rakt i ansiktet och jag stönar till.
- Vad fan? Mummlar jag tyst för mig själv.
Jag öppnar ögonen och ser att Nova skickat ett sms till mig.
"Tja Felix! Vi lämnar nu Norrköping så vi kommer upp ungeäfr 12.03. Puss ♥" stod det och jag kollar på klockan.
11.30. Jag drar av mig mitt täcke och drar på mig ett par mjukisbyxor och sen sätter jag min svart gula keps snapback. Jag går shitlees ner till köket där mamma stod och lagade vofflor.
- Godmorgon, säger mamma när hon ser mig.
- Godmorgon, gäspar jag fram.
- Vad ska du göra idag? Frågar mamma etfer en stund.
- Träffa Nova och Annelie, säger jag glatt.
- Nova? Din... Hinner mamma bara säga innan jag börjar nicka och då tystnar hon. Men vad kul då! Hoppas att du får kul med henne. Och hennes kompis.
Mamma ställer ner en tallrik med 2 vofflor på. Jag tog ut grädden och sylten och hällde över det och började äta.
- Felix, säger mamma och kollar på mig.
- Ja, vad? Frågar jag utan att kolla upp på henne.
- Sluta smaska, säger mamma och sätter sig på stolen mitt emot mig.
- Jag smaskar inte. Så bra idé, mamma! Säger jag.
Mamma tar ett djupt andetag.
- Det är liksom så att... Jag är rädd ifall att... Du och Nova inte kommer bra överens. i har ju inte träffats på 10 år, Felix, säger mamma.
- Jag träffade henne igår, säger jag och mamma ställer ner koppen på bordet.
- Vart? Frågar mamma nyfiket.
- Hon hade andra planer för sig så hon sa att vi inte kunde träffas men vi träffades. Hon och Annelie hade VIP biljetter till vårt uppträdande i Norrköping. Så jag träffade henne, säger jag med ett big smile på mina läppar.
- Jaså, vad kul, säger mamma och tar en klunk av sitt kaffe.
- Du mamma? Frågar jag tyst och kollar upp på henne.
Mina kinder var röda och jag visste att det skulle bli ett pinsamt ämne.
- Ja, vad är det? Frågar mamma och tar en bit av sin voffla.
- Jag tror att jag är kär i Nova. Men Ogge gillar henne med, säger jag och känner att mitt ansikte blir rödare och rödare.
- Låt Nova bestämma. Vem hon gillar mest. Hon gillar kanske dig som en bästa vän, men Ogge... Hon känner inte Ogge lika bra som hon känner dig, Felix. Men hon kanske inte gillar någon av er. Men låt Nova bestämma om vem hon gillar mest, svarar mamma.
- Okej... Svarar jag avslappnat.Novas pov:
"Nästa station är Stockholm. Vi ankommer till Stockholm om cirka 5 minuter. Vi ankommer till Stockholm om cirka 5 minuter. Avstigningen är på vänster sida. Avstigningen är på vänster sida." Ropar högtalarna ut. Jag var nog lika spänd som Annelie för hon var jätte spänd.
- Slappna av, Anni, säger jag.
- Jag kan bara inte. Att få tillringa min tid i Stockholm med mina största idoler är helt sjukt! Seriöst, jag tror forfarande att detta är en dröm, säger Annelie.
- Men du år inte bli för mycket hyper, säger jag och kollar allvarligt på henne.
- Okej, säger Anni och tar ett djupt andetag innan hon går av tåget.
Från långt håll ser jag killarna. Jag tar tag i Annis arm och drar henne lite. Ogge skiner upp i ett leende när han ser oss.
- Hej Nova! Ropar Felix och ger mig en bamsekram.
Hans kramar var precis som när han var liten. Det var bara kramar som Felix kunde ge. När jag kom till Ogge ville jag inte släppa taget om honom. Han var så gullig och jätte fina gröna ögon. Jag blev lite sur när Ogge till slut släppte taget om mig. Sen kramar jag Omar och sist Oscar. Alla var mina nya bästa vänner.
- Nå? Ska vi åka? Frågar Felix.
- Visst, så vart ska vi? Frågar jag och Annelie i mun på varandra.
Killarna kollar på varandra och sedan får de ett big smile på läpparna. Jag och Anni kollar på varandra och sen tillaka på killarna.
- Det är en överaskning, säger Oscar.
Jag rycker på axlarna och går mot Felix moped.
- Åh nej... Jag glömde min extra hjälm hemma, säger Felix och kollar på mig med en ledsen min.
- Jag har en extra hjälm som du kan få låna, säger Ogge och tar fram en hjälm.
Jag ler mot honom.
- Tack, svarar jag.
Ogge ler tillbaka och går till sin moped. Jag hoppar upp bakom Felix och sedan åker alla iväg.Ogges pov:
Hon var så gullig. Och hennes ögon. Jag vill gärna ha henne i mina armar. Hon ska bli min. Hon ska bara bli min en dag. Vi stannar där överaskningen var. Jag kliver av moppen och sedan kommer Felix åkandes med Nova bakom sig. Jag skulle vara den som körde mopeden just nu. Nova ska sitta bakom mig. Hålla om mig.Novas pov:
Jag hoppar av mopen och får se på världens finaste sak. Jag trodde aldrig att killarna skulle ta med mig och Annelie på något sånt här, men jag hade helt fel! Hade fel hela tiden.
YOU ARE READING
What About Love?
FanfictionNova är en vanlig 15 årig tjej. Hon är pluggisen i klassen och blir därför mobbad. Hennes bästis Annelie är inte som alla andra. Hon pluggar också mycket men hon har det bra. En dag ringer Annelie upp Nova och ber henne att hänga med på The Fooos k...