Ja!!! Linus Svenning till final!!!
Ett jätte kort kapitel.
_______________________________________
Felix pov:
Jag bläddrade runt på tv:n för att hitta något bra att se på, men det fanns inget alls... Vad ska jag då hitta på. Då slår tanken mig! Jag kan ju alltid göra något med Felicia! Jag tar upp mobilen och skriver ett sms till henne. "Hej, det är Felix :) Jag undrar bara om du vill hitta på något idag?" Skriver jag och skickar iväg det. Ungefär 5 minuter senare får jag ett svar tillbaak. "Ja! Jätte gärna Felix! Vart ska vi vara och när ska vi ses?" står det. "Ska vi ses typ vid Plattan klockan 2?" "Perfekt! Ses klockan 2" svarar hon tillbaka. Jag kollar på klockan som stod på 11.48. Så jag hade väldigt mycket tid på mig. Jag går upp till mitt rum och vljer ett par kläder innan jag hoppar in i duschen. 10 minuter senare hoppar jag ut från duschen och sätter på mig en blå skjorta och ett par svarta jeans och sen tar jag min svarta och gula keps och sätter den snapback. Sen går jag ner och tar fram smöret och börjar bre en macka. Sen kollade jag på klockan. 12.20. Jahapp... Vad ska man nu hitta på på de här 100 minuterna? Jag går upp till badrummet och börjar borsta mina tänder. Sen går jag ner till vardasrummet och slänger mig i soffan och tar upp mobilen. Jag kollar på Twitter och instagram lite snabbt innan Ogge ringer.
- Tja bror, säger jag.
- Tja! Du missade den perfekta grejen asså! Säger Ogge.
- Vad gjorde / gör ni? Frågar jag.
- Vi är hemma hos Nova och Oscar bjöd in Annelie med och när Nova såg henne så stack hon direkt. Sen försökte jag prata med henne men ja du vet. Hon stack iväg. Men sen så var vi hemma hos henne eftersom att hennes pappa var borta och det är väldigt sällan han är det, säger hon då. Så vi var hemma hos Nova och kollade på film. Du missade allt samman med Omar, säger Ogge och man hör hur Nova skrattar i bakgrunden.
- Kul, säger jag.
- Japp, vad gör du? Frågar Ogge efter en stund.
- Är hemma. Chillar lite, svarar jag.
Jag kollade på klockan när den paserat ett.
- Jag måste dra nu, men vi ses när vi ses, säger jag och lägger på.
Sen går jag till hallen och sätter på mig mina skor och går iväg.
Novas pov:
Oscar försökte mata Amy med några bitar korv som pappa lämnat i kylskåpet men Amy hoppar bara på honom och snor korvbitarna ifrån honom hela tiden.
- Vänta, låt mig testa, säger jag och tar en korvbit från honom.
Amy kollar på mig istället.
- Sitt, säger jag och Amy sätter sig lungt ner. Vacker tass. Duktig flicka!
Jag ger Amy biten och sedan återgår hon mot Oscar som håller en hel talrik full med små korvbitar.
- Nej! Hon kommer sno alla från mig! Säger Oscar i panik.
Ogge skrattar och jag kan inte låta bli att skratta åt honom.
Sedan ligger Amy på golvet med en hel talrik korv bredvid sig.
- Duktig flicka, säger jag och klappar på henne.
Det var egentligen meningen att korven var till Amy, så hon förtjänade dem just nu.
Felix pov:
Jag drar mot plattan där några foooers vill ta kort med mig. Så de får några kort innan jag sedan går och ställer mig mitt på plattan. Klokan var 10 i 2 när jag kollade på klockan så det var några minuter kvar. Jag lade upp en bild på instgram och skrev "Låt oss vara sen. Puss älskar er alla!" Fast på engelska då. Precis när jag kollar upp från mobilen ser jag världens vackraste tjej. Felicia.
_________________________________________
Jätte kort kapitel... :/ Jag vet...
STAI LEGGENDO
What About Love?
FanfictionNova är en vanlig 15 årig tjej. Hon är pluggisen i klassen och blir därför mobbad. Hennes bästis Annelie är inte som alla andra. Hon pluggar också mycket men hon har det bra. En dag ringer Annelie upp Nova och ber henne att hänga med på The Fooos k...