Časť 2

6.3K 350 9
                                    


Na ďalší deň, hneď po vyučovaní, Draco začal so svojím plánom. Prechádzal sa po škole a hľadal Grangerovú. Prešiel celú knižnicu, ale nebola tam. Skúšal zistiť od jedného chrabromilského dievčaťa, či sa nachádza v klubovni, ale ani tam nebola. Nakoniec ju šiel hľadať von. A potom ju uvidel. Sedela na lavičke a prútikom nadvihovala spadnuté listy, z ktorých vytvárala kvety.

„Divná ženská." Pomyslel si Draco.

Lenže ako to urobí? Ako sa jej prihovorí? Ako má začať? Skúsený Draco Malfoy si zrazu pripadal ako neskúsené dieťa, ktoré prišlo prvýkrát do školy.

Prišiel k lavičke a sadol si vedľa nej. Najprv si ho nevšímala. Ďalej sa venovala vytváraniu kvetov.

„Pekné Grangerová." Hermiona sa strhla, keď započula jeho hlas.

„Vypadni Malfoy." Listy spadli na zem a rozfúkal ich vietor.

„Prečo? Prisadol som si, lebo sa mi páčilo, čo robíš."

„Hm, čo na mňa chystáš? Kde sú tvoji kamaráti?"

Draco sa pobavene zasmial.

„Ver, či never, som tu sám. Išiel som okolo, keď ma zaujali tie kvety. Bolo to pekné." Pokrčil plecami, dvihol sa a odišiel. Tak, nechaj ju v neistote. To je len začiatok. Pomyslel si.

Povedal jej niečo pekné a bez slova odišiel. To bola taktika, ktorá donútila dievčatá rozmýšľať. Vždy, keď to na niektorú skúsil, dosiahol jej pozornosť. Sebavedome očakával, že na večeri bude na neho Grangerová so zvedavosťou pozerať, ale to sa nestalo. Úplne ho ignorovala. Ani raz sa neotočila smerom k slizolinskému stolu. Draco si povzdychol. Toto bude ťažšie, než si myslel. Zato Blaisovi sa darilo dobre. Celú večeru sa veselo rozprával s Lunou a zdalo sa, že si vážne rozumejú.

Draco sa nahneval. Nemôže Blaise tú stávku vyhrať! Nemôže!

Na ďalší deň sa rozhodol Hermionu sledovať. Väčšinu dňa boli na ňu nalepení Potter s Weasleym. Jediné miesto, kam s ňou určite nepôjdu, je knižnica. Draco jej potajomky ukradol na hodine knihu a ukryl ju. Nemala na výber, musela si ísť požičať ďalšiu do knižnice. Tam sa zdržala dlhšie než plánovala. Zobrala si niekoľko kníh, aby sa večer nenudila. Keď vychádzala z knižnice s knihami v ruke, bola to pre Draca výborná príležitosť. Vytiahol prútik a zašepkal kúzlo, vďaka ktorému sa Hermiona potkla a spadla na zem. Knihy sa rozleteli po podlahe a ona ostala ležať. Draco k nej pristúpil a podal jej ruku.

„Si v poriadku?" opýtal sa so záujmom v hlase.

Hermiona jeho ruku neprijala, miesto toho zdvihla prvú knihu. Draco nelenil a podal jej zvyšné dve.

Prekvapene sa na neho pozrela a poďakovala sa mu.

„Nemáš začo." Usmial sa a odišiel. „Výborne Draco." pomyslel si.

Ten večer Hermiona premýšľala. Vážne jej podal ruku a chcel pomôcť vstať Draco Malfoy? Niečo jej na tom nesedí.

Nasledujúce dni prebiehali zvyčajne. Blaise sa skamarátil s Lunou a bol prekvapený, aká je. Vždy si o nej myslel, že je to len pobláznené dievča, ktoré žije v inej dimenzii. Celkom si s ňou rozumel, ale neodvážil sa urobiť ďalší krok. Rozhodol sa to naťahovať čo najdlhšie.

Dracovi sa podarilo dosiahnuť Hermioninu pozornosť. Párkrát na sebe pocítil jej pohľad. Spokojne sa usmial. Pôjde na to pekne pomaly.

Draco si Hermioninu pozornosť získaval malými skutkami. Či už išlo o podanie knihy alebo danie prednosti v rade. Hermionu to prekvapovalo, ale mala tušenie, že Draco Malfoy má niečo za lubom.


Dramione- StávkaWhere stories live. Discover now