Časť 18

4.6K 240 10
                                    


Hermiona ležala v posteli na boku a pozerala sa pred seba. Ginny práve prestierala jej premočené veci na stoličku a ustarostene sa na Hermionu pozrela. Jej najlepšia kamarátka ležala zlomená a ponížená v posteli a vedela že bude potrebovať jej pomoc. Podišla ku nej a pomaly jej sušila vlasy uterákom. Nevedela kde bola posledných niekoľko hodín ale vedela že o tom Hermiona určite nechcela hovoriť. Niekedy sú chvíle kde je lepšie ostať ticho. Pohladkala Hermionu po pleci a vyšla z izby. Pred izbou ju nedočkavo čakali Harry a Ron.

„Ako jej je?" opýtal sa Ron

„Pssst, nechcem aby nás počula. Poďme inde." Spoločne zišli dole do klubovne.

„Nerozprávala sa so mnou. Vlastne ani som sa jej nič nepýtala. Poznám ju nič mi ani nepovie." Smutne prehovorila Ginny.

„Ja toho prekliateho Malfoya zabijem." Nahnevane prehovoril Ron. Harry a Ginny s ním úplne súhlasili ale vedeli že ich priateľke by jeho vražda nijak nepomohla.

„Choďte sa najesť a prineste nám niečo." Prikázala im Ginny a vrátila sa k Hermione.

Draco vedel že očakávať Hermionu na večeri je zbytočné. Vôbec nebol hladný, len sa s jedlom neprítomne hral. Cítil na sebe veľké množstvo pohľadov. Niektoré, prevažne slizolinské boli pochvaľujúce. Iné ako chrabromilské, bifľomorské a bystrohlavské boli opovrhujúce. Bolo mu to jedno. Bolo mu jedno čo si myslia ostatný, zaujímala ho iba Hermiona. Na večeri nevidel ani Weasleyovú, jej brata a Pottera. Cítil sa mizerne. Je pravda, že jeho záujem o Hermionu bol zo začiatku len o stávke. Ale to bolo na začiatku, postupom času sa do nej zamiloval.

******

Ginny sa asi hodinu snažila presvedčiť Hermionu aby niečo zjedla, až to úplne vzdala. Dlhé minúty videla ako jej kamarátka hľadí pred seba a vôbec nekomunikuje. Od kedy sa vrátila nepovedala jej ani slovo. Ostatné dievčatá ju chceli povzbudiť, ale Ginny im to jasne zakázala. Vedela, že jej priateľka v tomto nepotrebuje utešovanie, hlúpe reči ale čas.

Ráno sa Hermiona zobudila s neskutočnou bolesťou hlavy a triaškou. Vôbec nevyzerala dobre. Bola bledá ako stena, mala kruhy pod očami a bola jej neuveriteľná zima. Dievčatá okamžite zavolali madam Pomphreyovú ktorá prišla Hermionu skontrolovať. Hermiona mala vysokú horúčku. Ginny uprosila liečiteľku aby ju nechala na izbe, miesto nemocničného krídla. Trvalo jej to dlho, ale podarilo sa. Madam Pomphreyová priniesla Hermione veľké množstvo elixírov ktoré mala pre svoje skoré uzdravenie vypiť. Hermione to však bolo jedno. Nedotkla sa ani jedla, ani vody ani elixírov. Chcela len jedno zatvoriť oči a nikdy ich už neotvoriť.

*******

Trvalo takmer týždeň kým sa vyliečila. Ginny do nej nasilu dostala niekoľko elixírov po nekonečnom dohováraní a presviedčaní. Za celý týždeň z Hermiona prehovorila len niekoľko slov. Dobre, keď jej Ginny vysvetľovala ako sa nemôže trápiť, je mi to jedno na dohováranie o tom ako musí jesť aby vyzdravela a nemám záujem o akékoľvek naviazanie konverzácie na tému Draco Malfoy.

Bol piatok. Hermiona bola vďaka svojmu zdravotnému stavu ospravedlnená z vyučovania. Vstala z postele poriadne sa obliekla a kráčala smerom k soviarni. Poslala svojim rodičom odkaz s jasnou prosbou. Nechcela viac študovať na Rokforte. Chcela sa vrátiť domov do muklovskej školy a zabudnúť na všetko. Do večera jej poslali rodičia odpoveď. Jej matke bolo jasné že sa muselo niečo zlé stať, vyzvala ju aby sa nevzdávala a poriadne si rozmyslela to o čo ju žiadala.

Hermiona pokrčila papier a hodila ho vedľa postele. Ľahla si do perín, prikryla sa a premýšľala o všetkom.

Ginny si nie naschvál prečítala list od Hermioninej matky a vošla do nej zlosť. Sadla si na Hermioninu posteľ, stiahla z nej perinu a začala:

„Hermiona môžeš mi vysvetliť tento list?"

Hermiona sa na ňu ani nepozrela len ďalej hľadela do steny.

„Už ma unavuje pozerať sa na to ako sa ničíš kvôli jednému hlupákovi! To si vážne chcela kvôli nemu odísť? Ty čo miluješ čary, mágiu si jedna z najlepších a TY chceš odísť pre jedného idiota?"

Hermiona vedela že ma Ginny pravdu. Znova sa rozplakala, posadila sa a silno svoju kamarátku objala.

„Ale čo mám robiť? Nedokážem sa vrátiť a vidieť ho. Ginny strašne mi ublížil."

„Ja viem. Ale nedopustím aby si sa takto kvôli nemu ničila."

Ten večer sa rozprávali dlho do noci. Ginny horko, ťažko vyhovorila Hermione nápad odísť zo školy. Nakoniec sa jej to podarilo a Hermionu donútila sľúbiť jej že sa z toho pozbiera.

Celý týždeň počas ktorého bola Hermiona na marodke sa Draco nevedel na nič sústrediť. Na hodinách nedával pozor a bol protivný ku každému kto sa k nemu ozval. Počas tohto týždňa sa skoro dostal do potýčky s Potterom a Weasleym ktorí na neho škaredo zazerali. Podarilo sa mu zistiť že Hermiona je chorá. Chcel jej poslať niekoľko listov ale zakaždým keď ho dopísal ho pokrčil a vyhodil. To čo urobil sa nedalo nijak ospravedlniť ani vysvetliť. Ale on sa tak ľahko nevzdá.

Počas víkendu sa Hermiona sústredila na zameškané domáce úlohy a dopisovala si poznámky z vyučovania. Niekoľko krát jej myšlienky zablúdili k Dracovi ale vždy ich rýchlo zahnala učivom. Uznala že Ginny mala pravdu. Nemohla sa vzdať všetkého čo mala rada a odísť kvôli jednému klamárovi. Harry a Ron sa ju snažili čo najviac rozptýliť a bola nesmierne vďačná chrabromilčanom za ich pretvárku že sa nič nestalo. Bolo jej jasné že to určite dosiahla Ginny, najskôr vyhrážaním ale to bolo jedno. Obávala sa aký bude pondelok. Nemohla marodovať večne, musela sa postaviť realite.

Rozmýšľala čo bude robiť, ako sa teraz bude správať.

*********

Draco sa otrávene vliekol do triedy. Počas celého víkendu sa nevedel zbaviť Crabbea a Goyela ktorí ho otravovali s ich hlúposťami. Sadol si do lavice a začal listovať v knihe. Hluk ktorý bol typický pre školskú triedu utíchol keď do miestnosti vošla Hermiona Grangerová. Všetci sa otočili jej smerom a čakali čo sa bude diať.



Dramione- StávkaWhere stories live. Discover now