Časť 24

4.1K 224 14
                                    

           

Draco sedel bez života na posteli a pozeral sa von oknom. Neuveriteľne ľutoval to čo Hermione povedal. Navyše to tak vôbec nemyslel. Bol napálený kvôli potýčke s Crabbom a zlosť si vybil na nej. Ako ju poznal teraz sa mu bude vyhýbať po zvyšok svojho života.

Tak aj bolo. Hermiona sa vyhýbala Dracovi ako sa len dalo. Dokonca neprišla na spoločnú hodinu transfigurácie. Vyhovorila sa že sa necíti dobre a ostala na internáte. Draco za ňou chcel ísť ale vždy keď už bol takmer v polovici cesty, otočil sa.

Počas jarných prázdnin Hermiona išla domov. Aspoň nachvíľu sa oslobodila od myšlienok na Draca a školu. Sedela na hojdačke v záhradke a rozprávala sa so svojou matkou. Vedela že jej môže povedať všetko. Povedala jej o Dracovi a o Derekovi, ktorý ju zasypával darmi a lichôtkami každý deň.

„Srdiečko mala by si tomu Derekovi vysvetliť že mu nemôžeš jeho city opätovať."

„Ja viem mami. Ale neviem ako mu to mám vysvetliť."

„Všetko bude dobre, neboj sa." Povedala a objala svoju dcéru.

Hermiona bola nesmierne vďačná za tieto posledné dni. Veľa sa s mamkou rozprávala a konečne dospela k riešeniu svojich problémov. Porozpráva sa s Derekom a povie mu že k nemu necíti nič viac, než priateľstvo. A taktiež sa porozpráva s Dracom. Nech to dopadne akokoľvek, musí mu povedať čo má na srdci.

Draco trávil prázdniny na Rokforte. Ako inak jeho rodičia nemali čas. Bol však prekvapený že tam ostala aj Nina. Vedel totiž že ona chodieva často domov. Jeden večer sa stretli na nádvorí a rozprávali sa.

„Prečo si vlastne ostala tu? Sú prázdniny."

„Moji rodičia na mňa nemajú čas. Síce chodievam domov často, ale väčšinou len kvôli mladším súrodencom. Sú ešte primladí aby chodili na Rokfort."

„To poznám."

„Ty si jedináčik všakže?"

„Áno."

„Môžem  sa ťa niečo opýtať?"-N

„Pýtaj sa."

„Aké to je vlastne medzi tebou a Grangerovou?"

Draco prekvapene pozrel na Ninu. Túto otázku teda nečakal.

„Ja neviem. Chýba mi. Ale nemá to budúcnosť. Ona sa mi vždy vyhýba a mňa to už nebaví sa snažiť, keď viem že je to zbytočné."

Nina mu venovala znudený pohľad. „Po tom čo si vyviedol sa jej ani nečudujem. Mal by si sa s ňou skúsiť porozprávať."

Draco chcel, ale Hermiona sa mu vždy vyhýbala. Strácal nádej že sa to ešte niekedy zmení.

Prázdniny rýchlo ubehli. Študenti sa vracali na Rokfort a rozprávali si zážitky z prázdnin. Harry ich trávil u Weasleyovcov. Hermiona k nim mala prísť tiež, ale nakoniec sa rozhodla ostať doma. Všetci sa hrnuli do veľkej siene na večeru. Hermiona sa naťahovala ponad spolužiakov. Chcela vidieť Draca a povedať mu že sa s ním chce porozprávať. Nikde ho však nevidela. Zrazu ju niekto chytil a prikryl jej oči. Usmiala sa a pocítila ako dostala bozk na líce. Nebol to však Draco. Bol to Derek.

„Aké si mala prázdniny?" opýtal sa so záujmom.

„Dobré. Chcem aby sme sa porozprávali. Sami. Súkromne."

„Samozrejme. Dnes po večeri?."

„Ehm, nie. Dnes musím dokončiť úlohu na herbológiu, zabudla som si tu totižto zošit, tak som ju nestihla cez prázdniny. Zajtra po večeri?"

„Ako povieš." Zobral jej ruku sklonil sa a pobozkal ju.

Iné dievčatá by sa rozplývali od radosti, Hermione to prišlo nevkusné a prehnané. Prinútila sa k úsmevu. Keď ju Derek obišiel, úsmev jej zmizol z tváre. Neďaleko stál Draco a všetko pozoroval. Bol odhodlaný ísť na ňou, a porozprávať sa ale po tom čo videl, sa otočil a sadol si medzi slizolinčanov.

Celé vyučovanie sa Hermiona snažila zachytiť Dracov pohľad. Draco bol napálený za to čo videl. Odporný Derek. Naschvál sa predvádzal pred všetkými. Nikto okrem neho nevidel že sa len predvádza? Cítil ako Hermiona na neho pozerá, ale, vyhýbal sa pohľadu. Keď skončilo vyučovanie Hermiona ho zastavila na chodbe.

„Draco, ja..chcem sa s tebou porozprávať."

„Aj ja s tebou."

„Fajn po večeri niečo mám, ale nebude to dlho trvať a potom môžeš?"

„Áno. Kde sa stretneme?"

„Astronomická veža o ôsmej večer."

Ani jeden z nich to neokomentoval, pozdravili si a išli svojou cestou. Draco bol pripravený Hermione povedať pravdu. Miluje ju a bude ju milovať. A nikdy sa nezmieri so slizkým Derekom.

Hermiona chcela Derekovi vysvetliť, že nedokáže byť s ním viac než kamarátka. Dracovi chcela povedať, že mu odpúšťa. Nevedela však ako pokračovať. Odpustiť je jedná vec ale čo potom? Vráti sa k nemu? Začnú odznova?

Po večeri Hermiona utekala na internát aby si zobrala mikinu. S Derekom sa pôjdu prejsť okolo školy. Derek ju už čakal a usmieval sa od ucha k uchu. Ponúkol Hermione plece. Hermiona sa nadýchla a prijala ho. Najprv boli obaja ticho. Vyšli pred školu a prechádzali sa po lúke. Na pravo od nich bola Hagridova chatrč v ktorej bola úplná tma. Prišli k nej a sadli si na lavičku.

„Musíme sa porozprávať." Začala Hermiona.

„Skôr než začneme." Pošepkal Derek a chcel ju pobozkať. Bol už takmer pri jej perách keď sa prudko odtiahla.

„Presne o tomto sa musíme porozprávať."

„Prepáč ak na teba príliš tlačím."

„Ide o to že ja. Ja nemôžem. Chcem byť iba tvoja kamarátka nič viac."

Derek bol ticho. Bol ticho už nepríjemne dlho. Hermiona sa nervózne zamrvila.

„Je to kvôli tomu hlupákovi zo slizolinu že?"

Prekvapilo sa na neho pozrela. Nikdy predtým ho nepočula rozprávať takto. A nie s toľkou nenávisťou a opovrhovaním ktoré mal teraz v hlase.

„Pozri ja.."

„Nie, nemusíš mi nič vysvetľovať. Nerozumiem tomu čo na ňom vidíš."

„To je.."

„Asi si fakt taká sprostá za akú ťa všetci považujú."

To Hermione vzalo reč. Prosím? On ju práve nazval sprostou? Nechápala a neverila tomu čo práve počula.

„Vieš, čo najlepšie bude ak pôjdeš za Malfoyom. Aby vyhral ďalšiu stávku. A aby ťa mohol ponižovať. Teraz vážne nechápem že ťa niekto považuje za rozumné a múdre dievča. Si obyčajná hlupaňa." Nato sa zodvihol a odišiel preč.

Hermiona bola v takom šoku že ostala sedieť na mieste a neveriacky civela pred seba. Si obyčajná hlupaňa. Mrzelo ju to. Mrzelo ju že ma taký názor. Nič mu predsa neurobila, jediné čo mu urobila bolo to, že nedokázala opätovať jeho city. Milovala Draca. Nech už sa stalo čokoľvek, jej srdce patrilo len a len jemu. Po niekoľkých minútach už bola obloha takmer čierna. Vôbec si neuvedomila ako rýchlo sa zotmelo. Navyše ju tam Derek nechal samú.

Postavila sa a urobila niekoľko krokov. Ďalej už ísť nemohla. Po tele jej prebehli zimomriavky.

Pred sebou videla odporné žlté oči.

Dramione- StávkaWhere stories live. Discover now