BAB 1

2.5K 33 8
                                    

Hai! Nama aku Nur Edryna Khalisha Binti Dato' Ahmad. Erk nak panggil aku apa? Alah tak payahlah susah-susah nak fikir...panggil aku Lisha je OK! Aku still single mingle...eh mingle? Sah dah mereng kau lisha...aku ada...

"Angah! Turun bawah mummy panggil!" Haish spoil betullah adik ni!Aku baru nak berstory-story sekejap! Sabar jolah Kak Lisha oi...

"OK jap lagi angah turun!" Aku menjerit sikit bagi dengaq orang luar tu. Eh lupa pulak nak cakap yang tadi tu adik bongsu aku, nama dia Nur Edwina Khalissa Binti Dato' Ahmad a.k.a penyibuk. Aku bagi nama samaran penyibuk sebab dia suka sibuk pasal aku! Tahulah aku ni kakak tercinta...hehehe. Dan aku mempunyai seorang abang. Nama abang aku Muhammad Hadzriq Ariff Bin Dato' Ahmad.Handsome ke tak? Boleh dikatakan handsomelah jugak hahaha

"Angah! Turunlah cepat! Yang angah dok tersengih macam beruk kat tepi pintu tu dah kenapa...teringat boyfriend eh?"Lissa angkat sebelah kening. Ish budak ni aku cukur kening tu kang baru tahu! Tahulah kening tu tebal!

"Angah!" jerit lissa.

"Oh mak kau!" Terkejut aku! Hish dia ni boleh tak kalau tak menjerit!

"Woi! Nasib baik angah tak ada heart attack kalau ada dah inalillah. Boleh tak adik jangan menjerit and one more thing angah mana ada boyfriend" kata aku.

"Yelah kakak ku yang tercinta...cepat turun bawah nanti mummy marah kang baru tahu'' kata Lissa lalu turun ke bawah.

"Macam-macam lah budak ni'' kata aku sambil menuju ke anak tangga. Dalam masa yang sama aku pelik kenapa mummy panggil aku turun bawah padahal boleh je cakap dengan aku time dinner tadi...and lagi satu kalau mummy panggil mesti ada something dia nak. Sampai saja dibawah aku nampak mummy duduk kat sofa berwarna peach sambil tengok TV bersama papa dan Lissa.

" Mummy'' kata aku. Puan Munirah menoleh badannya menghadap lisha.
"Hah turun pun anak mummy sorang ni" kata Puan Munirah dengan lembut.

''Esok mummy nak pergi rumah kawan mummy aunty Ammylia" kata mummy dengan ceria. Aik pelik...pelik...mummy ni tetiba ceria je.

"And?'' Kata aku dengan pelik.

" And mummy nak angah ikut sekali. Boleh?'' Kata mummy sambil mengedip matanya. Ish mummy ni takpayah lah buat muka comel. Ni yang tak jadi nak bangkang ni...ni adalah salah satu kelemahan aku..isk..isk ..sodeh

''OK mummy. Pukul berapa gerak esok?'' Kata aku dengan lembut...ceh lisha bukan main kau...lembut konon.

''Thank you angah sbb teman mummy, esok kita gerak pukul 10 pagi '' kata mummy

''No problem mummy'' kata aku lalu mengenyit mataku. Mummy tergelak kecil dengan perbuatan aku tadi.

''Oklah mummy, lisha nak masuk bilik bye assalammualaikum...selamat malam muahhh'' kataku dengan ceria tapi dalam hati aku dan Allah saja yang tahu...yelah baru plan esok nak marathon drama korea. Dah lama aku tak marathon drama korea..isk..isk..isk. Tidak mengapa lisha esok kau boleh je marathon drama tu esok lepas balik nanti...haahlah! Kenapa aku tak terfikir. Hooray esok boleh marathon...

'' Yeay esok boleh marathon drama Korea! Uuuyeah...aha... uuuyeah...aha...'' melompat-lompat aku atas katil hehehe... inilah perangai aku yang sebenarnya macam budak 6 tahun kan?!Huh ni kalau bakal mak mertua aku tengok mesti reject terus! Hehehe...eh eh jap bakal mak mertua...kau ni biak betoi lisha! No!No!No! Apasal tetiba je ni..arghh!! Lupakan sahaja lisha... hahahahaha.


''Okey sekarang tidur lisha kang esok ngantuk sapa yang kena bebel kau jugakkan ha sekarang tidur'' monologku lalu aku pergi ke tandas untuk gosok gigi and cuci muka mesti! sebab kalau aku tak cuci muka sebelum tidur aku rimas sebab tak segar dan takut tumbuh jerawat pada muka aku yang putih mulus ni...cia cia cia. Selepas itu aku naik atas katil yang empuk ni lalu menarik teddy bear aku and selimut aku lepastu tidur!

~Assalammualaikum, OK tak cerita ni kalau OK please comment...saya harap OK sbb saya baru kat sini and masih baru dalam bidang ni hehehe ✌ bab ni pendek sikit sebab ni permulaan.😘~

Suamiku Encik Sombong+Garang (Hold On) Where stories live. Discover now