Sebulan kemudian....
Memandangkan harini hari cuti. Aku dengan gembiranya memaksa Luth membelikan aku....
"Tak boleh sayang. Macam mana abang nak dapatkan sup ular. Sayang, makin lama makin merepek pula." ujar Luth. Dahi berkerut-kerut memikirkan permintaan yang langsung tidak masuk akal. Sup Ular! Kau gila ke.
"Alah, tangkap jelah ular lepastu masak. Apa susah." balas Lisha dengan muka masamnya.
"Sayang, abang bukannya tak nak. Permintaan sayang tu amat berat bagiku." ujar Luth bersama lawaknya yang tidak langsung memberi kesan kepada Lisha.
Orang tengah serius, dia boleh buat lawak pulak!
"Hurm, kalau macam tu...."
Lisha fikir sejenak.
'No sayang...please jangan suruh abang masak bukan bukan.' monolog Luth.
"Sayang nak... Sayang nak abang masak...Ha! Buatkan sayang karipap. Boleh? Tak susahkan?" ujar Lisha sambil mengerdipkan matanya beberapa kali.
"Karipap? Tak susah. Nanti abang beli dekat luar." balas Luth selamba mengundang tamparan maha hebat daripada Lisha.
"Aduh, sakitlah sayang." adu Luth sambil mengosok pehanya.
"Tahu pun. Lain kali, bagilah jawapan yang amat munasabah." ujar Lisha bersama jelingan tajam.
"Eh, munasabah apa jawapan abang."
.
PAP!
.
Sekali lagi peha Luth menjadi sasaran Lisha.
"Nak lagi? Silalah. Kalau abang nak peha abang besar sebelah."
"Amboi, garangnya. Okay, okay. Abang buatkan karipap. Tapi kalau tak sedap, sayang tanggung eh." ujar Luth sambil memandang isterinya yang sedang mengusap perut yang tidak beberapa nampak baby bump nya.
Yelah baru sebulan dua minggu. Mana nak nampak sangat perutnya.Hurm, mesti comelkan. Kalau perut Lisha memboyot. Ah, tak sabarnya nak tengok bayi yang berada dalam perut Lisha. Mesti comel macam Lisha yang kecil itu.
Lamunan Luth terhenti apabila disergah Lisha.
"Ha! Berangan. Orang suruh buatkan karipap, abang boleh berangan pulak. Berangan apa tu? Berangan karipap dah siap?" ujar Lisha sambil mengangkat keningnya beberapa kali.
"Ha'ah. Abang berangan karipap dah siap. Sayang nak makan. Jap abang berangan lagi." ujar Luth bersama lawaknya.
Cis! Kita pula kena.
"Dahlah. Sayang nak tidur. Abang pergi buat karipap."
"Mana aci macam tu. Takkan abang nak buat seorang?" rungut Luth sambil melihat Lisha yang sudah baring di sofa panjang.
"Habistu, abang nak sayang tolong? Bukan ke, abang sendiri yang tak bagi sayang buat kerja. Ha, dah lupa. Okaylah, i nak tidur dulu. You pergi buat kerja ya, nanti kalau I bangun tengok tak ada karipap dekat atas meje. Siap you." ujar Lisha dengan riak lalu membuat flip hair.
"Hurm, yelah." ujar Luth dengan reda. Tulah, beria-ria sangat tak nak Lisha buat kerja. Ha, ambik kau!
*
"Jangan mengeluh!" laung Lisha di ruang tamu.
"Mana ada!" balas Luth di dapur.
****
YOU ARE READING
Suamiku Encik Sombong+Garang (Hold On)
Romance[HEROIN] Nur Edryna Khalisha Binti Dato' Ahmad, seorang gadis yang cantik, sopan dan bertudung. Dia ni jenis yang kasar kalau orang berkasar dengan dia terutama sekali pada lelaki yang bernama Muhammad Luthfi Khusyairi! [HERO] Muhammad Luthfi Khus...