BAB 5

1.7K 22 0
                                    


KRINGG!!

Dengan malas aku menutup alarm di phone.

6:40a.m.

''Huarghh!'' jeritku sambil mengeliat. Nasib baik harini abc boleh bangun lambat sikit hoho. Hahaha teruk kan?? Inilah Nur Edryna Khalisha Binti Dato' Ahmad hehehe...

Lalu aku melakukan rutin yang sama mandi, pakai baju tapi harini aku pakai blaus labuh warna pink cair and tudung shawl warna putih. Lepas semua dah siap aku menuju ke meja solek.

''Mak aihh! Awat mata aku bengkak?!'' jeritku mata dah macam cik panda. Hmmm apa aku buat semalam...

''Ouh patutlah...'' kataku.
Macam manalah aku boleh nangis tiba-tiba...ish..ish..ish..cobaan.

Macam mana nak cover nie? Dahlah harini kerja! Kalau tak kerja bolehlah aku terperap kat bilik tak mau keluar.

''Ha!'' jeritku apabila mendapat idea.
Huhu asyik menjerit je kerja aku pagi-pagi buta ni.

Lalu aku mengambil barang makeup yang disimpan didalam laci meja solek. Aku keluarkan makeup bila urgent je. Macam sekarang ni!

''Yes! Dah tak nampak!!'' Jeritku sambil melompat. Hahaha malunya kalau orang tengok nie..dahlah anak dara!

''Uishh! Cantik gak aku.''soalku bila melihat wajahku yang disolek nipis.
Apa ingat aku tak pandai makeup ker? Aku cuma malas je nak makeup sebab nak cepat!

Selepas siap menghias diri sebentar tadi aku mengambil handbang berjenama BONIA dan handphone lalu turun ke bawah.

**********

Di meja makan...

Semua ahli keluarga aku ada termasuklah Mak Timah dan Pak Hamid.

Aik?? Apasal semua pandang aku lain macam je? Atas bawah lak tuu.

Aku membelek-belek baju aku. Kot-kotlah aku pakai baju terbalik..hmm tak pulak?

''Assalammualaikum..'' ucapku sambil menarik kerusi di meje makan.

''Wa'laikumsalam..''jawab mereka.

''Korang asal pandang angah pelik?? Angah pakai baju terbalik ke?'' tanyaku. Yelah apa korang rasa bila orang asyik tengok kita atas bawah. Pelikkan?

''Angah cantiklah harini!'' kata mummy.

''Cantik?? Yeke? Thank you!'' Kataku lalu menyuap bihun goreng yang khas di masak oleh mummy. Kalau part bihun or mee bagi je kat mummy confirm  marvelous.

Hmm sedapnyaaa nyum nyum!

''Yelah angah! Angah nak jumpa siapa?? Ehemm ehemm ker?''ish adik ni! Aku luku kepala kau kang! Ada pulak ke situ! Siapalah nak aku ni...

'Ceh Lisha bukan takda tapi kau tu ha yang asyik mengelak je bila lelaki nak dekat kat kau!' suara hatiku.

Alah sukahati akulah! Apa mau buat hati ni talak suka sama diaolang...

''Papa pun rasa yang sama angah'' kata papa begitu juga dengan abang tapi ayat abang tu lain sikit. Nak tau? macam ni...

''Abang pun rasa yang sama tapi tak  secantik lagi Nealofa pujaan hatiku wahahaha!'' sakat Ariff. Amacam sakit hatikan bila kena compare dengan pujaan hati abang sendiri!

Perghh!! Kali ini memang sentap betul- betul bukan main-main! Abang ni tak fikir perasaan orang ke?!

''Nealofa memang cantik dah nama pun artist tak macam angah...'' jawabku lalu aku bangun menuju ke dapur membawa pinggan kotor aku cuci disinki. Takkan nak mengharapkan Mak Timah je..

Suamiku Encik Sombong+Garang (Hold On) Where stories live. Discover now