"Kau buat kerja macam mana ha?!" marah lelaki berjaket kulit hitam kepada pekerja upahannya.
"Maaf tuan. Saya dah buat apa yang disuruh tapi Lisha hanya hilang ingatan." ujar pekerjanya sambil menunduk.
"Eii! Kau dengar sini eh! Kalau aku tak dapat Lisha..Luth pun takkan dapatlah!" ujar lelaki tersebut bengang.
"Maaf tuan. Saya akan usahakan lagi."
"Maaf! Maaf! Tu je kau tahukan? Aku bayar kau mahal tapi kerja macam bodoh!"
"Dah, kau boleh keluar sekarang. Aku tak nak tengok muka kau! Nanti aku panggil kau kalau ada kerja lagi. Faham?!" sambung lelaki tersebut.
"Faham tuan." ujar pekerja tersebut melangkah keluar dari pejabat tersebut.
"Bodoh! Buat kerja sikit minta duit." ujar lelaki berjaket kulit dengan bengang.
Tit..
Tit..
"Aduh, siapa pula ni?" soal lelaki tersebut sambil membaca nama yang tertera ditelefonnya.
Private number?
"Hello? Siapa ni?" soal lelaki berjaket kulit tersebut dalam talian.
"Tak perlu tahu aku ni siapa. So, kaulah Ray? Aku just nak warning kau! Jangan kacau Puan Lisha!" tegas lelaki bersuara garau yang tidak dikenali identitinya.
"Si... Siapa kau ha?! Kau ingat dengan ugutan kau ni aku takut? Hurmm, i think you should take care of your Madam Lisha because i will make it worse than what I've done to your Madam Lisha!" ugut Ray lalu tersenyum sinis.
"Okay, we will wait and see...." ujar lelaki suara garau tersebut lalu dimatikan talian.
"Shit! Siapa pula yang nak jahanamkan aku punya plan ni?!"
Tinnit!
Interkom ditekan.
"Roslan masuk! Aku ada kerja untuk kau." arah Ray.
Tombol dipulas dari luar lalu Roslan melangkah masuk ke pejabat bosnya.
"Ya, tuan. Ada apa-apa yang saya boleh bantu?" soal Roslan.
"Aku nak kau siasat nombor ni." arah Ray lalu meletakkan fonnya di atas meja.
"Boleh tuan."
"Eh, kejap. Tolong panggilkan Jelita." arah Ray sambil mengetuk-ngetuk mejanya dengan jari.
"Baik tuan." ujar Roslan lalu melangkah keluar.
Pintu dipulas dari luar lalu kelihatan wanita yang cantik dan tak terlalu seksi pakaiannya melangkah masuk.
Jelita mengambil tempat dipeha Ray sambil tersenyum manis.
"Hai, honey. Kenapa panggil I?" soal Jelita sambil bermain dengan tie Ray.
"Nothing. I rindu you. Apa kata malam ni teman I pergi club? I belanja."
"Hurmm, boleh. Ermm, you. "
"Yes, darling."
"I kena balik rumah ibu I sekarang. Family gathering. Can i?" ujar Jelita.
"Boleh tapi nanti gaji you i potong." ujar Ray bersama gurauan.
Jelita sudah membuat muka.
"I gurau jelah Jelita. Pergilah, ibu you suruh kan?" ujar Ray.
"Thank you, Ray! I love you!" ujar Jelita riang lalu memberi flying kiss kepada Ray sebelum melangkah keluar dari pejabat untuk ke rumah ibunya.
YOU ARE READING
Suamiku Encik Sombong+Garang (Hold On)
Romance[HEROIN] Nur Edryna Khalisha Binti Dato' Ahmad, seorang gadis yang cantik, sopan dan bertudung. Dia ni jenis yang kasar kalau orang berkasar dengan dia terutama sekali pada lelaki yang bernama Muhammad Luthfi Khusyairi! [HERO] Muhammad Luthfi Khus...