#8 Ztracenci ze Strosie

191 19 21
                                    

Autor: SleepyOwl42
Počet kapitol: 14
Stav: nedokončený
Nejlepší umístění: #11 v kategorii Sci-fi
Shrnutí děje:
Kdesi v hlubinách vesmíru poletuje planeta jménem Strosie, jejíž obyvatelé řeší všechny možné problémy sourozenci počínaje a politikou konče. Na obzoru se ale objevuje stará hrozba v podobě nerudného diktátora zpoza federace, který lační po odvetě za dvě stě let staré křivdy. Když k tomu přidáte dva hledané sabotéry, kteří onomu diktátorovi ukradnou jistý inkriminující čip a zamíchají se mezi Strosijany, svítá na pořádné trable. Dvě zcela odlišné skupiny lidí (a mimozemšťanů) musí spojit síly a pokusit se svůj domov alespoň částečně zachránit...

Popis:
,,Vítejte na Strosii, čtvrté planetě soustavy Attry a první planetě Amanského kongresu. Pokračujte prosím k příslušnému terminálu. Návštěvníci ze Starary předloží platné vízum."

To je Strosie - s populací čítající necelých deset miliard lidí a četné menšiny jiných ras, s prosperující faunou a flórou a nějakým tím triliónem počítačů jde o jednu z nejvýznamnějších planet této části vesmíru. Doporučujeme nejíst místní nachos, šlapání po trávníku zakázáno. Život na Strosii je jednoduchý (Pokud se nejmenujete Afford.) a její obyvatelé jsou (většinou) spokojení. A takový svět je mnohým trnem v oku, ať už jde o konkurenční velmoce, bouřící se kolonie či nerudného diktátora zašitého daleko za federační hranicí. A teď si představte, že se snažíte vést poklidnou a mírumilovnou existenci (tedy, tak mírumilovnou jak to jen jde, když vás hledá půlka galaxie) a čirou náhodou najdete zprávu, ve které je rozkaz ke zlikvidování poměrně zalidněné planety, nesoucí jméno Strosie... Jak zachránit planetu: Návod pro začátečníky.

Pravopis

📌Za přímou řeč příliš často nepíšeš žádné dodatky. Chtělo by to tu řeč trochu více rozvést.

Př:
,,Nelekl!"
,,A co to teda bylo za zběsilý úprk?"
,,...Kontrola sedadel."
,,Aha."
,,Nemůžu za to, vyrušil jsi mě uprostřed složitých myšlenkových pochodů!"
,,Ovšem. Našel jsi ten čip?"
,,Ne. Mám snad na tváři vítězný výraz?"
,,Ty máš ve svém repertoáru mimických stahů obličejových svalů nějaký vítězný výraz?"
,,Ne, ale až ten kus šrotu najdu, tak ho třeba budu mít!"
,,To abys s tím hledáním radši pohnul, ještěrka se vrací. A není sama!"
,,Á, bezva. Mathiase Tollefsena jsi asi neviděl, co?"

Ještě, jak tam máš ty tři tečky. Chápu, co to mělo představovat, ale nahradila bych je třeba takovým tím ehm, nebo eee. Snad chápeš.

Lépe:
,,Nelekl!"zaprotestoval Detrius okamžitě.
,,A co to teda bylo za zběsilý úprk?"povytáhl Thany obočí.
,,Ehm, kontrola sedadel,"vypadlo z něj.
,,Aha,"zašklebil se Thany.
,,Nemůžu za to, vyrušil jsi mě uprostřed složitých myšlenkových pochodů!"bránil se Detrius.
,,Ovšem. Našel jsi ten čip?"zajímal se kocour.
,,Ne. Mám snad na tváři vítězný výraz?"opáčil kamarád.
,,Ty máš ve svém repertoáru mimických stahů obličejových svalů nějaký vítězný výraz?"utahoval si z něj Thany.
,,Ne, ale až ten kus šrotu najdu, tak ho třeba budu mít!"setřel ho Detrius.
,,To abys s tím hledáním radši pohnul, ještěrka se vrací. A není sama!"popoháněl ho Thany.
,,Á, bezva. Mathiase Tollefsena jsi asi neviděl, co?"zapochyboval chlapec.

📌Občas jsem narazila i na nějaký ten překlep. I na ty si dávej pozor.

📌Abyste se píše dohromady, ne jako aby jste.

📌Když něco píšeš do závorky uprostřed věty, tak se tečka píše až za závorkou, ne do ní. A závorka začíná malým písmenem, ne velkým.
Př:
...(O to víc je vytočilo, když návrh prošel.), ...

Správně:
...(o to víc je vytočilo, když návrh prošel), ...
📌

Zápory

📌Hned mi nedocvaklo, že Thany je kočka. Měla bys to víc zdůraznit, jinak se v tom čtenáři ztratí.

📌Málo popisuješ. Tím myslím lidi. Třeba o takové Lucy nevíme nic a o Ashley jen to, že má zrzavé vlasy a stejně tak Denis. Ti poslední dva jsou pro děj dosti zásadní, takže tam to vážně postrádám.

Klady

📌Líbil se mi nápad s tou gumovou krysou.

📌Když už se do toho dáš, tak hezky popisuješ. Jak lidi, tak prostředí.

📌Píšeš správně přímou řeč!

📌Je to vtipné! Jak to děláš? Taky chci umět člověka takhle rozesmát! U té druhé kapitoly, jak byli v tom baru s Draxem, jsem se chechtala na celý dům! :D

📌Propracované postavy.

📌Zajímavý děj.

📌Spousta nečekaných zvratů. Příklad? To, jak Denis sledoval Detrita! To jsem vážně nečekala, brada mi spadla až na podlahu!

📌Ukončuješ kapitoly v napínavých momentech. Přesně takhle si udržíš čtenáře u knížky!

📌Používáš skvělé slovní obraty!

📌Části, které by mi ve většině jiných knih připadaly nudné, jsi popsala naprosto skvěle!

📌Skvělý nápad s tím maličko zfetovaným klukem, který dokáže prohlédnout iluze, které kolem sebe vytváří Anarionovi vojáci, a nikdo mu nevěří. I to, jak se snažil varovat Ashley. Super!

📌Sympatické postavy.

📌Vše do sebe hezky zapadá.

Cover

Je zajímavý, ale nevím, jestli bych si podle něj příběh vybrala. Možná bys tam měla přidat nějakou postavu.

Popis

Je vtipný a naláká na další děj. Co víc si jen přát? Možná bych jenom omezila používání závorek.

Hodnocení čtenářů

AenSL7
Příběh je velmi čtivý, díky autorčině stylu, který je čistý, bez hrubek a plynulý - člověk se při čtení nezasekává u dlouhých, nesrozumitelných vět nebo krkolomných slovních obratů. Autorka příběh také velmi umně obohatila nenuceným humorem. Znám jiné příběhy, kde je ale humor takový křečovitý, jakoby uměle vsazený do děje. Tady to tak není a člověk si může užívat čtení. Charaktery jednotlivých postav jsou také velmi povedené. Sama vím, jak je těžké jako jediný autor nesklouznout k tomu, aby se všechny charaktery nechovaly stejně a udělat z nich individuální osobnosti. Příběh má velmi vysokou úroveň a kvalitu. Je vidět, že si s ním autorka dala práci :D Stoprocentně budu ve čtení pokračovat ;)

-Scika-
Jsou v ní nádherné slovní obraty, co věta, to perla a pro mě je to nejlepší příběh tady, alespoň po stylistické stránce :) Všechno co potřebuješ vědět. Jestli jsi chtěla kritiku, u mě ji nenajdeš :D

Celkové hodnocení

Příběh je skvělý! Rozhodně ho doporučuji všem! Pravopis, děj, všechno perfektní! Opravdu škoda, že ti nějaké body utekly za ty dodatky a nepopisování, ale tohle tam přidej a voila! Máme tu nový nejlepší příběh na wattpadu!

Tak, teď jedna otázka na autorku. Až příběh dopíšeš, nechceš ho vydat? Určitě bych si ho hned koupila a myslím, že bych nebyla sama! Mělo by to velký úspěch!

Dávám mu 9,5/10!
Zakázala jsem se používat jiná desetinná čísla, než 0,5. Jinak bych ti dala 9,75. Ano, vážně je to úžasný příběh. Takže teď všichni, kdo si tohle přečetli, povinně půjdou na profil SleepyOwl42 a přečtou si tento příběh, protože je absolutně skvělý! Jsem z něj nadšená! Aww, já prostě nemám slov! DOKONALÉ!

Ahoj! Ano, je povinnost přidat si tento příběh do knihovny a aktivně ho číst! :D
Další recenzi očekávejte nejpozději v pátek.

zuzis7

Recenze /UKONČENO/Kde žijí příběhy. Začni objevovat