#3 Takkar: Přátelé

241 19 17
                                    

Autor:Kon-kon-kon
Kategorie: Fantasy
Počet kapitol: 15
Stav: nedokončený
Nejlepší umístění: #66 v kategorii fantasy

Shrnutí děje: Příběh o Takkarovi, desetiletém chlapci, jenž se stane hvězdou v očích ubohých lidí.

Popis:
Útulek je pro něj celý svět...
Zdi jsou hranice jeho světa...
A za nima se nachází svobodný svět....

Malý chlapec jenž zažil teprve desátou zimu svého života, se stal něčím zvláštním i když když tom sám nevěděl. Stal se nadějí a světlem...
Stal se hvězdou, která vede lidi cestou k porozumění a přátelství.
On to sice ještě neví, ale jednou snad pochopí... Že nemusí mít magii světla aby všem dokázal jak on sám zazáří.

Pravopis

📌Příliš používáš slovesa být a mít.
Př: Čelo, nos a uši mu nevadily, byly normální. Co ale nebylo normální, byly jeho oči, které zářily jako moře. To se moc často v Útulku neviděli, neboť lidé tady na severu měli většinou oči hnědé barvy. I s výškou měl problém. Přesto, že mu bylo deset zim a bylo tam víc dětí mladších než on, tak byl jeden z nejmenších v Útulku.

Útulek byl název sirotčince pro chudé, kde mohli nechávat svoje děti v případě, že měli málo peněz nebo byly na pokraji smrti.

(Mimochodem, přestože se píše dohromady, ne jako přesto, že ;-) )

Lépe zní:
Čelo, nos a uši mu nevadily, vypadaly normálně. Co tak ale vůbec nepůsobilo, byly jeho oči, které zářily jako moře. To se moc často v Útulku nevidělo, neboť lidé tady na severu se zpravidla pyšnili očima hnědé barvy. Vadila mu také jeho výška. Přestože zažil už deset zim a znal víc dětí mladších, než on, tak patřil mezi ty nejmenší v Útulku.

Útulek - tak zněl název sirotčince pro chudé, kde mohli nechávat svoje děti v případě, že nevydělávali dost peněz na jejich zabezpečení a nebo když se ony děti nacházely na pokraji smrti.

Nebo:
Jenže se příliš nepoužívala a byla tam spíše proto kdyby byla nouze o jídlo.

(Tady ti taky chybí čárka, to vysvětluji níže.)

Lépe:
Jenže se příliš nepoužívala a vznikla spíše pro případ, že by nastala nouze o jídlo.

Vidíš, jde to lehce opravit. Snaž se tato slovesa co nejvíce nahrazovat. A doplnila jsem to tam to když se ony děti nacházely. Bez toho totiž není úplně poznat, jestli mluvíš dětech nebo o rodičích a máš tím pádem ve slovese pravopisnou chybu.

📌Měníš čas děje.
V prvních několika kapitolách jsem často narazila na to, že jsi v jednu chvíli psal v čase minulém a poté ho změnil na čas budoucí či přítomný.

Př: Většinou to chodilo tak, že jednou zs rok šly vychovatelky do blízkých vesnic a podívaly se, zda není nějaké dítě opuštěné nebo ho jeho rodiče nechtějí. V tu chvíli děti odvedou a postarají se o ně.

Oprav si to, prosím, protože to vážně bije do očí (alespoň mě).

📌Pozor na i/y!
Občas se spleteš a napíšeš špatnou koncovku slovesa.

Př:
Vychovatelky si samozřejmě nechávali...

---> Vychovatelky jsou rodu ženského, tudíž na konci slovesa musí být tvrdé y. Pokud ti to dělá problémy, klidně ti budu dělat korektorku.

Recenze /UKONČENO/Kde žijí příběhy. Začni objevovat