#33 Moje jméno je Smrt: Zrod lovkyně

86 14 3
                                    

Autor: jekkyr
Kategorie: Fantasy
Počet kapitol: 52+epilog
Stav: dokončený
Nejlepší umístění: #1 v kategorii Fantasy

Shrnutí děje+popis:
Můj svět se od základů změnil a to díky jedné věci. Zmizení a smrt mých rodičů byl jen začátek. Nikdy bych nevěřila, že budu bojovat o holý život, že najdu lásku, ale i zradu. Objevím, že nejsem tak úplně člověk, ale své lidskosti se držím zuby nehty. Nechci přijít o život, ale přitom o něj snad každý usiluje. Snažím se v novém světě přežít a zdokonalit.

Pravopis

📌S/z
Př:
S kamene
Z vypracovanými svaly

Tohle ti dělá asi největší problém. Takže si v tom uděláme jasno.
Předložka s se pojí se se
dmým pádem - s kým? s čím?
Kdežto předložka z s pádem druhým - z koho? z čeho?
Pokud si vždycky ověříš, jaký pád máš ve větě, nemůžeš udělat chybu.

📌Ji/jí
Př:
Zítra se ji zeptám.
Pozoruju jí čekám až začne.

V té druhé větě je také chyba v čárkách, ale k tomu se dostaneme.

Dám ti takovou pomůcku. Zkus si místo ji/jí doplnit ukazovací zájmeno ta. Když si řekneš tu, je tam ji. Když tou nebo té, tak jí.

Př:
Podával dívce ruku. ---> Podával jí ruku.

Mám tu dívku rád. ---> Mám ji rád.

Tohle můžeš využít i u ni/ní.

Snad to z toho chápeš.

📌Čárky
Př:
Co bys, chtěla vědět o nich?
Pozoruju jí čekám až začne.

V první větě ne čárka navíc. Co bys není věta. Větu určuje sloveso a bys sloveso není. Bys chtěla je podmiňovací způsob od slovesa chtít. Takže tam čárka nebude.

Správně:
Co bys chtěla vědět o nich?

V druhé větě ti čárky naopak chybí, což je tvůj častější problém. Pozoruju ji je jedna věta, protože je tam jedno sloveso, pozorovat. Čekám je další věta a až začne třetí věta. Takže tam čárky budou.

Správně:
Pozoruju ji, čekám, až začne.

📌Čárky před dvojtečkou
Ty se tam nepíšou, použij jenom dvojtečku.

📌Y/i
V téhle kategorii je několik typů chyb, které děláš, takže si je rozdělíme.

Př1:
Nakřáplí hlas
Padlí anděl
Ledoví klid

Tohle je chybování v tvrdých a měkkých přídavných jménech. Měkká přídavná jména mají vzor jarní a jejich koncovka je ve všech třech rodech stejná - jarní počasí, jarní kvetina, jarní strom.
Tady je měkké i.

Kdežto u tvrdých přídavných jmen se vzorem mladý se koncovka mění - mladý muž, mladá žena, mladé dítě.
Tudíž tady je tvrdé y.

Správně:
Nakřáplý hlas
Padlý anděl
Ledový klid

Př2:
Paul a Serafina byly posláni na misi.

To je vše nebo mi byli pozměněny i nějaké jiné vzpomínky?

Jako by mi vnitřnosti dělali kotrmelce.

Tady je chyba ve shodě přísudku s podmětem. Začneme tou první větou, která je trochu jiný případ.
Jak určitě víš, když je podmětem žena, je na konci slovesa tvrdé y. Ovšem v tomhle případě je podmět několikanásobný, je jím jak žena tak muž. Tím pádem tam je měkké i.

Recenze /UKONČENO/Kde žijí příběhy. Začni objevovat