#4 Capella Spica Black

194 13 10
                                    

Autor: Hermione-Black
Kategorie: Fan-fikce
Počet kapitol: 2
Stav: nedokončený
Nejlepší umístění: Zatím žádné
Shrnutí děje:
Capella má stejně jako všechny čistokrevné čarodějky nalinkovaný život-Zmijozel, aristokratický a hlavně čistokrevný manžel a samozřejmě služba Voldymu. V Bradavicích se však dostane do Havraspáru a nějakého blbého Zmijozeláka si vzít nechce. Vyskytne se zde i Voldemort, ale příběh ještě není úplně domyšlený.

Popis: Capella měla nalinkovaný život od narození až do smrti. Klasické kecy o Zmijozelu, čistokrevném manželovi a hlavně službě Tomu jehož jméno nesmíme vyslovit- lordu Voldemortu. Její rodiče sice nebyli takoví fanatici, ale to nic nezměnilo. Vzepřela se a šla si za svým.

Pravopis

📌První chybičky jsou už v popisu. Podle Rowlingové se Ten jehož jméno nesmíme vyslovit píše jako Ten-jehož-jméno-nesmíme-vyslovit.
A taky chyba ve jménu.
Napsala jsi: lordu Voldemortu.
Správně je: Lordu Voldemortovi.

Jelikož je Lord součástí Voldemortova jména, píše se také s velkým L.

📌Píšeš špatně přímou řeč.
Pokaždé, když mluví jiná postava, začíná nový odstavec.

Pokud k ní dodáš i takový ten dodatek, píše se na jejím konci čárka. Případně i otazník nebo vykřičník, ale nikdy ne tečka!

Jak to píšeš ty:
,,Á, slečna Black, čekal jsem, že se brzo ukážete." Jeho metr mě začal sám od sebe měřit.

Správně:
,,Á, slečna Black, čekal jsem, že se tu brzo ukážete,"začal mě jeho metr sám od sebe měřit.

Většinou za přímou řečí tenhle dodatek ani nepíšeš. To je chyba. Bez těch dodatků je příběh takový neslaný nemastný. Přidej je tam ;-)

📌Jméno Narcissa se píše s dvěma s, ne s dvěma c.

📌Opakuješ slova.

Př:
Poté jsme šli k Madame Malkin-hábity pro každou příležitost a do Krucánků a Kaňourů. Šli jsme pochopitelně i do lékárny atd.

Lépe:
Poté jsme šli k Madame Malkin-hábity pro každou příležitost a do Krucánků a Kaňourů. Nakupovali jsme pochopitelně i v lékárně atd.

Máš chybu i v názvu obchodu. Správně by ti mělo být: Madame Malkin-Hábity pro každou příležitost. Madam Malkin je totiž jméno provozovatelky a Hábity pro každou příležitost název obchodu. Proto se píší s velkým H.

📌Nepiš do textu atd.
Prosím, vážně to nedělej. Viděla jsi to někdy v nějaké papírové knížce (kromě encyklopedií)? Také to narušuje děj. Místo toho jsi konkrétně v tomto přípdě mohla napsat něco jako a do spousty dalších obchodů.

📌Název kapitoly začíná velkým písmenem! Proč? Protože je to název!

📌Pozor na s/z!
Napsala jsi: ,,Skuste tuto, slečno..."
Má to být: ,,Zkuste tuto, slečno.

📌Nepiš do textu číslice.
Výjimku tvoří letopočty a takovéhle dlouhé číslovky, ale ty krátké rozepiš!

📌Nepoužívej hovorové výrazy jinde, než v přímé řeči. Působí to pak divně. Mám na mysli to, že Capellini rodiče by byli pěkně naštvaný. Má tam být naštvaní.

📌Našla jsem i pár překlepů. Na ty taky pozor.

Zápory

📌Nepiš do textu svoje poznámky!
To mi vadí asi ze všeho nejvíc. Gramatika se dá nějak překousnout, ale tohle...
To narušuje děj tak, jako nic na světě! V žádném případě to tam dále nepiš! Pokud se chceš na něco zeptat čtenářů, tak jim to napiš do takové té vykecávací části úplně na konci nebo úplně na začátku, ale nikdy, NIKDY to nesmíš napsat do textu!

📌Nevkládej do textu obrázky.
I ty narušují děj. Raději nechej čtenářům prostor pro představivost. S tím souvisí i to, že musíš psát kvalitní popisy, ale to není zas tak těžké. Obrázky vlož do médií nebo do rovněž té kecací části.

📌Uspěcháváš děj.
Ty nákupy a návštěvu banky jsi klidně mohla rozepsat mnohem víc. Popsat, jak to v jednotlivých prodejnách probíhalo a co konkrétně tam sehnali. Nemusíš to psát u všech obchodů, ale aspoň u tří by to určitě neuškodilo. Možností je spousta. A taky přidej víc přímé řeči ;-)

📌Není to příliš originální.
Co si budeme vykládat, na ff na HP narazíme na každém rohu. Recenze na ně dělám proto, že doufám v jejich odlišnost od tisíců dalších fanfikcí na toto téma. Jelikož má tento příběh jen dvě kapitoly, nemohu to úplně posoudit, ale zatím splývá s davem ostatních podobných příběhů. Upřímně doufám, že se z tiho nestane další nudná a tuctová ff.

📌Kapitoly ukončuješ tak nějak...nezáživně. Takhle si čtenáře neudržíš. Utni to napínavým nebo jinak důležitým momentem. Čtenáři pak budou chtít znát pokračování. Aby tento moment skutečně vynikl, prodluž si o trochu kapitoly ;-)

📌Chybí ti popisy!
Obrázky NESTAČÍ!
Popisuj okolí, pocity a vzhled postav. Možností je opět spousta. Dám ti pár příkladů, jak napsat dobrý popis.

Své dlouhé hnědé vlasy jsem si stáhla do culíku.

Nanesla jsem si řasenku, která zvýraznila mé modré oči.

Rty jsem si potřela rtěnkou dodávající potřebný objem.

Černé šaty, které jsem si zvolila, těsně obepínaly mou útlou postavu.

Nazula jsem si boty na vysokém podpatku, abych získala správnou výšku.

A spousta dalších možností. Hlavně si dávej pozor na to, ať se to nezvrtne v ten typický nudný popis typu:
Ahoj jmenuji se blablabla, je mi tolik a tolik, vlasy mám tyhle a oči tyhle.
Tohle NE!

📌Před začátkem příběhu - po kecací části - nedělej čáry. Stačí vynechat pár řádků. To samé platí i u ukončování.

Klady

📌Většinou děláš správně odstavce (když pomineme tu přímou řeč).

📌Pěkné jméno Capella.

📌Hlavní hrdinka není v Nebelvíru!
Autoři si většinou jako kolej pro své hrdiny volí právě Nebelvír, anebo Zmijozel. Havraspár moc ne a ty ano. To je super!

Cover

No, nevím jestli bych si příběh vybrala právě podle něj, jak to dnes dělá drtivá většina lidí na wattpadu. Chtělo by to změnu. Neboj se o cover někoho požádat, je spousta lidí ochotných pro tebe cover vyrobit ;-)

Popis

Je celkem dobrý. Oprav si ty pravopisné chyby a tak ho ještě zlepšíš. Jinak je vážně zajímavý.

Hodnocení čtenářů

annie_stories

Příběh má zajímavý nápad a celkem dobře se čte. Jsem opravdu zvědavá, jak se příběh rozvine.

Celkové hodnocení
Příběh zatím vypadá dobře a také se těším na pokračování. Doufám, že ho něčím odlišíš od ostatních fanfikcí na HP. Je ti ale asi jasné, že to zatím moc slavně nevypadá. Dávám 3/10.
Oprav si ty věci nahoře a bude to skvělé!

Ahoj! Čtvrtá recenze na světě. Kdybyste měli nějaké rady na zlepšení nebo byste chtěli, abych hodnotila ještě něco, napište mi to do komentářů. Další recenze vyjde asi poměrně za dlouho, protože je na řadě celkem dlouhý příběh. Ale těším se na něj, takže by měl být nejpozději příští středu.
Děkuju vám za pozornost.

zuzis7

Recenze /UKONČENO/Kde žijí příběhy. Začni objevovat