Autor: Gabi728
Kategorie: Historický román
Počet kapitol: 13
Stav: nedokončený
Nejlepší umístění: #26 v kategorii Historický román
Shrnutí děje:
Takový ten tuctový příběh o princezně, v mém případě velice optimisticke, která se má stát ženou jednoho postaršího prince, kterého ale obklopuje tajemství...Popis:
Princezna Frigaria (Gari) má skvělý život. Táhne jí na šestnáct ovšem rodiče jí oznámí že si na své šestnácté narozeniny vezme úplně cizího muže. Ale onen muž je hodně starý a nezajímavý. Ovšem zdání klame...Pravopis
📌Nepiš do textu číslovky. Výjimku tvoří letopočty a takovéhle dlouhé číslovky, ale ty krátké rozepiš!
📌Odstavce. Neděláš je. Text je pak nepřehledný a čtenář se v něm snadno ztrácí. Vždycky, když začneš mluvit o jiné věci, začíá nový odstavec. Třeba když budeš charakterizovat nějakou postavu. Do jednoho odstavce dáš vzhled a do druhého povahu.
A v přímé řeči udělej nový pokaždé, když promluví další postava.
📌Píšeš špatně přímou řeč.
Př:
"Omlouvám se Gario"omluvně se na mě podívala.---> Tam máš chybu i v čárce, ale k tomu se dostaneme.
Správně:
,,Omlouvám se, Gario,"omluvně se na mě podívala.📌Před oslovením se píše čárka. A stejně tak i po něm.
📌Čárky obecně.
Vůbec je neděláš.
Př: ,,Prosím", nabídl mi rámě když viděl že už jdu.---> Čárka odděluje jednu větu od druhé, v tvém případě věty Prosím, Nabídl mi rámě, Když viděl a že už jdu. Takže mezi ty doplň čárky.
Správně: ,,Prosím,"nabídl mi rámě, když viděl, že už jdu.
Čárky jsou pěkně záludné, takže se určitě neboj napsat, kdybys potřebovala pomoc.
📌Nedávej do textu obrázky. A obzvláště ne jednu větu před koncem! Na ty jsou média a taková ty vykecávací část hned na začátku nebo úplně na konci. Ale ne uprostřed textu, protože potom narušují děj.
📌Nepiš do textu svoje poznámky! To naruší děj jak nic jiného! Pokud chceš čtenářům něco sdělit, napiš jim to do té kecací části buď úplně na začátek nebo úplně na konec.
📌Nedávej do textu smajlíky! Ti také narušují děj.
📌(viz obrázek). Tohle mě nevýslovně štve! Narušuje to děj, prosím, nedávej to tam.
📌Výsost a Veličenstvo se píší s velkým V.
📌Zkopíruji sem teď jednu část tvého příběhu a na té ti ukážu většinu bodů napsaných výše.
Když jsem se po snídani chtěla vytratit do svého ráje, kde muselo být nádherně, zastavil mě otec větou: "Gari potřebujeme s tebou mluvit"A řekl to tím tónem při kterém člověk hned poznal že je to důležité. "Ano?"odpověděla jsem zvědavě. "Jak jistě víš pomalu se blíží tvé 16té narozeniny a to je věk na vdávání"řekla matka. ,,Protobychom ti chtěli oznámit, že jsi již od svých 12ti let zasnoubená s princem ze sousední země"dořekl otec. "Cože?!"vykulila jsem oči v úžasu. ,,Teď jdi klidně do zahrad a urovnej si to v hlavě"řekla matka ,,Musí to pro tebe být velký šok" No to tedy je, pomyslela jsem si a odešla ven. Jak mi to mohli udělat?!,ptala jsem se sama sebe v duchu. No snad bude alespoň mladý a pohledný, řekla jsem si a šla si natrhat pár jahod, protože ty mne vždy uklidní.
ČTEŠ
Recenze /UKONČENO/
DiversosUKONČENO na dobu neurčitou. Objednávky nepřijímám, tato sbírka recenzí už bude sloužit primárně jen pro ty, kteří se chtějí podívat, jak dopadl v mém zhodnocení příběh, který znají, a pro ty, jimž jsem se tu pokoušela pomoct a poradit v psaní. /Bert...