#17 Ze dna na vrchol

85 12 0
                                    

Autor: MercedesKatty
Kategorie: Teen-fikce
Počet kapitol: 13
Stav: nedokončený
Nejlepší umístění: #114 kategorii Teen-fikce
Shrnutí děje:
Vypráví o dívce jménem Christy, která bydlí v Londýně. Na základní škole neměla žádné kamarády, protože si s nikým nerozuměla. Teď se připravuje na střední školu a úplně se změní, protože jí bude křížit cestu chyba, které se dopustila o Velikonocích.

Popis:
!!!!!Pozor!!!!! Může obsahovat nevhodná slova.!!!!!! Vypráví o dívce jménem Christy. Pochází z Lonýna. Na základní škole měla ze života peklo. Často se stávalo, že se jí spolužáci posmívali, nebo ji týrali, při lepším způsobu ignorovali, i když byla krásná a chytrá. Teď se ale vše mění. Dokončila základní školu a chystá se na jednu z nejlepších středních škol v Londýně. Jak se popasuje s novou školou a novými spolužáky?

Pravopis

📌Jak jsem to psala v minulé recenzi na jiný tvůj příběh, píšeš špatně přímou řeč.
Př:
učitel: Vystupujeme. Nic si tu nezapomeňte. A před autobusem si vezměte kufry.

---> Takhle se to prostě nepíše. V žádné papírové knize tohle nenajdeš.

Správně:
,,Vystupujeme. Nic si tu nezapomeňte a předautobusem si vezměte kufry,"poručí nám učitel.

📌Nepiš do textu číslovky. Výjimku tvoří letopočty a takovéhle dlouhé číslovky, ale ty krátké rozepiš!

📌Hamburger se píše takhle, ne jako hamburgr. A špagety taky, ne jako špageti.

📌Předpona vy-, vý-. Ta ti pořád dělá problémy. Vysvětlovala jsem to v minulé recenzi na tvůj příběh, takže sem akorát hodím příklady a pak správně napsané.

Př:
povirazit ---> povyrazit.
vijel ---> vyjel
vipadalo ---> vypadalo

📌Nevkládej do textu obrázky! Raději všechny ty věci popiš. Ano, obrázkem je to jednodušší, ale do knih zkrátka popisy patří. A určitě už nedělej to, že napíšeš Šaty Anne a vložíš tam obrázek. Popiš je.

📌Mě/mně
Př:
U mně taky.

Správně:
U mě taky.

Dám ti takovou pomůcku. Zkus si místo mě/mně doplnit jméno Vašek. Nebo klidně jakékoliv jiné mužské jméno. Když si tam doplníš Vaška, je tam mě. Když Vaškovi, tak mně.

Př:
U Vaška taky. ---> U mě taky.
Vaškovi se to líbí. ---> Mně se to líbí.

📌y/i.
Př:
Může z toho bít průser.

---> Nebudu lhát, při téhle hrubce jsem padala do mdlob. Takže, jak je to s být a bít. Bít se používá při významu mlátit. Být při významu existovat. Takže tady je to být.

Správně:
Může z toho být průser.

Nebo:
Kelly s Jess včera sepsali Eričin rozhovor a ihned ho odeslali jednomu klukovi ze čtvrtého ročníku, který se jmenuje Fred měl školní časopis na starost.

---> Je patrné, že mluvíš o Kelly s Jess, tudíž o ženách. A tak má být na konci slovesa tvrdé y.

Správně:
Kelly s Jess včera sepsaly Eričin rozhovor a ihned ho odeslaly jednomu klukovi ze čtvrtého ročníku, který se jmenuje Fred měl školní časopis na starost.

📌Jen tak mimochodem, upřímně se píše s mně, ne jako upřímě. Zkus si z toho příslovce udělat přídavné jméno, tedy, upřímně ---> upřímný. Když tam slyšíš to n, tak je to mně. Když ne, tak jen mě.

📌Čárky.
Př:
Kelly s Jess včera sepsali Eričin rozhovor a ihned ho odeslali jednomu klukovi ze čtvrtého ročníku, který se jmenuje Fred měl školní časopis na starost.

---> Čárka odděluje jednu větu od druhé, v tvém případě Kelly s Jess včera sepsali Eričin rozhovor, Ihned ho odeslali jednomu klukovi ze čtvrtého ročníku, Který se jmenuje Fred a Měl školní časopis na starost. Mezi prvními dvěma větami máš spojku a, takže tam čárka není. Mezi druhou a třetí jsi čárku umístila správně, ovšem mezi třetí a čtvrtou je i ji už nedala. A tam patří taky.

Je tam chyba i v i/y, ale to už jsme si řekly.

Správně:
Kelly s Jess sepsaly Eričin rozhovor a ihned ho odeslaly jednomu klukovi ze čtvrtého ročníku, který se jmenuje Fred, měl školní časopis na starost.

📌Aby jsme se píše jako abychom, popřípadě nespisovné abysme. A dvou denní dohromady, jako dvoudenní.

📌Překlepy.
Našla jsem jich tam dost. Není to nic závratného, ale přeci jen by sis je mohla opravit.

Zápory

📌Typický nudný začátek. Kdyby sis kapitoly prodloužila a přidala tam víc děje, určitě by se to mnohem zlepšilo.

📌Co si budeme povídat, není to příliš originální. Příběhy tohoto typu najdeš na každém rohu. Chtělo by to děj trochu obzvláštnit.

📌Popisy. Ty mi tu chybí. Nevíme, jak vypadá farma, jejich pokoje a ani nevíme nic o postavách, dokonce ani o hlavní hrdince, Christy.

📌Nepochopila jsem, proč tak nesnáší učitele Blua. Chtělo by to nějaký důvod.

Klady

📌Líbila se mi ta část, do které jsi vložila obrázky všech hlavních postav. Super!

📌Hezký nápad s těmi články. Není to nic pěkného, ale ten nápad je zajímavý.

📌Líbil se mi ten jejich odchod z farmy do klubu a vzbouření se proti učiteli.

Cover

Moc se mi líbí, k příběhu se skvěle hodí. To pozadí vypadá úžasně. Neměň ho.

Popis

Je celkem zajímavý, ale mě by nezaujal. Vypadá to, že příběh je podle popisu jen další klišé. Možná není moc originální, ale minimálně pár věcí ano, takže bych tam přidala něco typu, že se vzbouří proti učiteli, na seznamce utečou do klubu a tak. To zaujme mnohem víc. A mimochodem, máš tam překlep. Místo Londýn jsi napsala Lonýn. Jo a stačí jeden vykřičník, nedávej jich tam deset.
Oprav si to a přípoj pár informací a bude to mnohem lepší.

Hodnocení čtenářů

Zatím mi nikdo neodpověděl, takže to dodám pak.

Celkové hodnocení

Příběh celkem ujde. Něco mi na něm vadí, něco se mi naopak hodně líbí. Takže dávám 5/10!

Ahoj! Moc se omlouvám, že je recenze až teď, ale zaprvé, nemám čas, zadruhé, jsem hrozně líná něco dělat, když už čas mám mám zatřetí, musím psát i ostatní příběhy a ty jsou pro mě přeci jen důležitější, než recenze. Jo, jsem sobec :D
Tak jo, budu se smažit pracovat a vydat co nejdříve další část.
Tak zase někdy příště!

zuzis7

Recenze /UKONČENO/Kde žijí příběhy. Začni objevovat