Autor:annie_stories
Kategorie: Teen-fikce
Nejlepší umístění: #265 v kategorii Teen-fikce
Počet kapitol: 5+prolog
Stav: nedokončenýShrnutí děje:
Sedmnáctiletá Kate Smith žije poklidný život. Její rodiče jsou totiž celkem úspěšní podnikatelé. Stačí ale jedno nedorozumění a křehká pohoda se bortí jako domeček z karet. Kate uteče ke své nejlepší kamarádce Rebece, ale obě dvě vědí, že to tak dlouho zůstat nemůže a tak společně zrealizují relativně šílený plán. Díky jedné náhodě poznají sympatickou Melody a následně i jejího bratra Nicka. Samozřejmě, že se do něj hlavní hrdinka zamiluje, ale bude z toho Happy End? Navíc se nebezpečnou rychlostí blíží ten večírek pro vyšší společenské kruhy...Popis: Příběh o sedmnáctileté Kate z rodiny úspěšných podnikatelů. Když se jí její život konečně začíná zdát téměř perfektní, jednoho dne nastane problematická situace, kvůli které v podstatě bez rozmýšlení "utíká z domova". V tu chvíli se její život převrátí naruby a už nic není jisté...
Pravopis
📌Nemáš v textu odstavce.
Čtenáři se v tom pak ztrácí, protože je to nepřehledné. Pokaždé, když začínáš mluvit o novém tématu, udělej nový odstavec. Třeba když někoho popisuješ. Vzhled jde do jednoho odstavce a chování do druhého. Ostatní věci do třetího atd.
Další případné odstavce jsem vysvětlila níže v části věnované přímé řeči.📌Pozor na mě a mně!
Př:
Každopádně mě se líbí a doporučuji všem.
---> Každopádně, mně se líbí a doporučuji všem.Dám ti takovou pomůcku. Místo mě/mně si doplň jméno Vašek. Když si řekneš Vaška, je tam mě a když Vaškovi, patří tam mně.
Př:
Každopádně mně se líbí a doporučuji všem.
---> Každopádně Vaškovi se líbí a doporučuji všem.Nebo:
Mě to zajímá.
---> Vaška to zajímá.Snad chápeš, jak to myslím.
📌Píšeš špatně přímou řeč!
Napsala jsi:
,,Ahoj mami." ,,Ahoj, je dobře že jdeš včas." ,,Hele, co to vaříš? Nějaký nový recept?" ,,Uhm, ten jsem našla na internetu a přišel mi zajímavý..." Souhlasně kývla. ,,...ale víš že bys neměla říkat hele...Nechceme po tobě, abys mluvila jako kniha, ale dobře víš že jsou slova, která bys mohla vynechat..." Tak přesně touhle větou mě pronásledují už asi od mých osmi let! Rodiče mám ráda, ale jsou tři věci, které mi má nich vadí: 1)když mi říkají,jak se mám oblékat 2)když mě začnou poučovat, jak mám mluvit 3)když za mě i v mém věku rozhodují.Na tomhle mi vadí hned několik věcí.
Zaprvé, když spolu mluví dvě osoby, měla by přímá řeč každé z nich být v novém odstavci.
Zadruhé, když mamka kritizovala dceru ohledně jejího mluvení, psala jsi po slově hele pořád kurzívou. Tehdy už jsi měla psát normálním písmem.
Zatřetí, před spojkou že se píše čárka! Ty ji tam nemáš ani jednou.
Př. ,,Ahoj, je dobře že jdeš včas."
Správně: ,,Ahoj, je dobře, že jdeš včas."To mi připomíná, že začtvrté, příliš používáš sloveso být.
,,Ahoj, je dobře, že jdeš včas."
Tam přece to je ani být nemusí. Stačilo napsat: ,,Ahoj, dobře, že jdeš včas."
Zapáté, opakuješ slova.
,,Ale víš, že bys neměla říkat hele. Nechceme po tobě, abys mluvila jako kniha, ale dobře víš, že jsou slova, která bys mohla vynechat."
ČTEŠ
Recenze /UKONČENO/
DiversosUKONČENO na dobu neurčitou. Objednávky nepřijímám, tato sbírka recenzí už bude sloužit primárně jen pro ty, kteří se chtějí podívat, jak dopadl v mém zhodnocení příběh, který znají, a pro ty, jimž jsem se tu pokoušela pomoct a poradit v psaní. /Bert...