#23 Prázdní

99 16 24
                                    

Autor: reakat
Kategorie: Fantasy
Počet kapitol: 14+prolog
Stav: nedokončený
Nejlepší umístění: # v kategorii Fantasy
Shrnutí děje:
Na počátku byla bolest. Vždycky tomu tak je. Nic opravdu velkého se nezrodí ze štěstí. Nejprve musí být prach, špína a agónie, která stravuje vaše tělo. Ovládá vaši mysl a prostoupí vámi. Zláme vaše kosti a vy zoufale žadoníte o něco. Něco. Cokoliv. A teprve v okamžiku, kdy už nemáte pro co žít, v co doufat, opustí vás naděje. Jste Prázdný. Teprve pak cesta začíná.

Popis:
Než se staneš Prázdnou musíš přijít o vše. Naději, jistotu, sny. Teprve z agónie se může zrodit něco skutečně velkého. Něco, co možná dokáže vzdorovat i přísnému uzavřenému matriarchálnímu království Deax, které už od pradávna má ty nejlepší mágy planety. Marný pokus o lepší život možná nemusí být tak marný.

Pravopis

📌Občas se ti plete ji/jí.
Př:
Pokusil se jí zadržet.

Správně:
Pokusil se ji zadržet.

---> Dám ti takovou pomůcku. Místo ji/jí si doplň ukazovací zájmeno ta. Když si řekneš tu, je to ji. Když tou nebo té, tak jí.

Snad to z toho chápeš.

📌y/i
Občas se ti to plete.
Př:
Pálili jí oči, přesto je nezavřela.

---> Oči jsou jedním z mála slov, které mají v jednotném čísle jiný vzor než v množném. V singularu je ti vzor město, ale v pluralu už je to vzor kost. Takže je na konci tvrdé y.

A mimochodem, pokud se nechceš mořit se vzory atd., stačí použít obyčejná ukazovací zájmena. Když si řekneš např. ty oči, je na konci tvrdé y. Když třeba ti muži, pak je tam měkké i.

Máš tu chybu i v ji/jí, ale to už jsme si řekly.

Správně:
Oči ji pálily, přesto je nezavřela.

Nebo:
Zahraješ svou roly...

---> Role se skloňuje podle vzoru růže. Takže na konci bude měkké i.

Správně:
Zahraješ svou roli...

📌Píšeš špatně přímou řeč.
Tedy, aspoň někdy. V jedné kapitole to máš dobře, ve druhé špatně.
Př:
,,Pomalu."znělo napomenutí.

Správně:
,,Pomalu,"znělo napomenutí.

📌Čárky.
Př:
Vlastně je vedl právě Demolh po kterém později tento záhyb pojmenovali.

---> Čárka odděluje dvě věty, v tomto případě vlastně je vedl právě Demolh a po kterém později tento záhyb pojmenovali. Takže mezi nimi bude čárka.

Správně:
Vlastně je vedl právě Demolh, po kterém později tento záhyb pojmenovali.

Nebo:
Jedině tak, mohl život pokračovat.

---> Jedině tak není věta. Takže sem čárka nepatří.

Správně:
Jedině tak mohl život pokračovat.

📌mně/mě
Př:
,,Vylož sobě a pak mě."

Správně:
,,Vylož sobě a pak mně."

---> Dám ti takovou pomůcku. Zkus si místo mě/mně doplnit nějaké mužské jméno, třeba Vašek. Když si řekneš Vaška, je tam mě. Když Vaškovi, tak mně.

Př:
Vaška to zajímá. ---> Mě to zajímá.

Vaškovi se to líbí. ---> Mně se to líbí.

Snad to z toho chápeš.

Zápory

📌Přijde mi, že city mezi Devaney a Kesirem jsou trochu uspěchané. Chtělo by to více rozvést.

📌Mám pocit, že jsme u čtrnácté kapitoly a pořád se nic neděje. Něco už by se mělo stát.

Klady

📌Líbil se mi nápad s tou ženou, které Devaney říkala Lež.

📌Hezký nápad, zařadit do kapitol i básničky.

📌Máš zajímavý styl psaní.

📌Originální! Ano, nic takového jsem ještě nečetla.

📌Máš propracované postavy.

📌Nemáš v textu překlepy. Je vidět, že si to po sobě opravdu čteš.

📌Moc se mi líbil prolog. Určitě naláká na další čtení.

📌Skvěle popisuješ, jak postavy a prostředí, tak pocity. A ty hlavně. Je to dost emocionální příběh.

📌Zajímavá jména.
Co si budeme povídat, Devaney, Anua ani Ogney mezi běžná nepatří. A je jich tam mnohem víc.

Cover

Je pěkný a určitě i zaujme. Ale trochu mě zaráží, že jméno autora je skoro stejně velké jako název knihy. To může být pro někoho dost matoucí. Jméno autora bych dala více dolů a napsala bych ho menším písmem.

Popis

Myslím, že je celkem zajímavý. Ale možná bych tam zmínila hlavní postavu, tedy Devaney, a trochu více nastínila budoucnost.

Hodnocení čtenářů

LenkaLB
Prázdní mají fajn potenciál, lehce se to čte. Prolog je hezky nastíněný, je v něm příslib. Ale myslím, že je to čtení pro náročnější čtenáře, protože autorka děj odkrývá velmi pomalu. Bohužel po dějové stránce ještě nemohu dílo posoudit. Zatím je to spíše takové seznamování se světem. Co určitě mohu pochválit je zajímavý styl autorky, díky kterému se Prázdní dobře čtou.

Celkové hodnocení

Příběh mi přijde zajímavý a budu ho číst dál. Pokračuj, protože tvůj styl je skvělý! Dávám příběhu 8/10! A moc se těším na pokračování!

Ahoj! Ano, ano, ano, zase mi to trvalo. Tímto se zároveň omlouvám autorce, která musela tak dlouho čekat. Opravdu mě to mrzí, ale poslední dobou vůbec nestíhám. Pokusím se přidat další recenzi co nejdříve.
Tak zase někdy příště!

zuzis7

Recenze /UKONČENO/Kde žijí příběhy. Začni objevovat