#9 Death is not end

121 11 5
                                    

Autor: HologramManCZ
Kategorie: Fan-fikce
Počet kapitol: 1
Stav: nedokončený
Nejlepší umístění: zatím žádné
Shrnutí děje: Právě skončila bitva o Bradavice a tím i kouzelnická válka. Harry se stal Pánem Smrti, ale nechce bezovou hůlku. Jenže co když přijde Hermiona s bláznivým nápadem, jak vrátit zpátky ty které ztratili?

Popis:
Ahoj lidi, tahle kniha bude o tom jak to bylo po poražení Voldemorta.

Na obou stránach bylo mnoho mrtvých, někteří zemřeli neprávem aniž by svět znal pravdu. Harry se stal Pánem Smrti, ale bezovou hůlku si nechce nechat. Jenže co když Hermiona příjde s nápadem jak vrátit zpět, ty které ztratili? Bellatrix jako oddaná smrtijedka? Hermiona jako mudlovská šmejdka? Mrtvý Sirius, Regulus, Dobby?

Tak to znáte vy, já se rozhodl udělat fanfikci tak jak by to podle mě mělo zkončit.

Pravopis

📌Čárky!
Neděláš je! Tedy, někde ano, ale většinou ne.

Př:
Věděla že bude těžké říct kdo jsou její praví rodiče, ale nakonec zvítězila její nebelvírská stránka.

---> Tady ti chybí dvě čárky. Čárka odděluje jednu větu v souvětí od druhé. V tvém případě věty Věděla a že bude těžké říct a kdo jsou její praví rodiče.

Správně:
Věděla, že bude těžké říct, kdo jsou její praví rodiče, ale nakonec zvítězila její nebelvírská stránka.

Nebo:
,,Jo, máma mě odložila k mudlům abych se nemusela stát Smrtijedkou, ve skutečnosti se jmenuju Sarin Bellatrix Blacková a moje mamka začala bojovat proti Voldemortovi jakmile mě dala k mudlům a uvědomila si že buď já budu Smetijedkou nebo mě Voldemort zabije jako mudlovskou šmejdku,"vychrlila na ně Hermiona jedním dechem.

Správně:
,,Jo, máma mě odložila k mudlům, abych se nemusela stát Smrtijedkou, ve skutečnosti se jmenuju Sarin Bellatrix Blacková a moje mamka začala bojovat proti Voldemortovi jakmile mě dala k mudlům a uvědomila si, že buď já budu Smrtijedkou, nebo mě Voldemort zabije jako mudlovskou šmejdku,"vychrlila na ně Hermiona jedním dechem.

Čárky jsou pěkné prohnané, takže kdybys někdy potřeboval pomoc, klidně se ozvi.

📌Chyba v popisu.
Skončit se píše se s ne jako zkončit. Podle mě to v tom i slyšíš.

📌Občas jsem narazila na něco tohoto typu.

Ale Harry si myslel něco jiného: "Ne Rone, tímhle to teprv začalo, vem si kolik lidí zemřelo Sirius, Regulus, Brumbál a spoustu dalších."

I tady ti chybí několik čárek. Ale hlavě, takhle se to nepíše. Máš dvě možnosti, jak to napsat.

a)
Ale Harry si myslel něco jiného. ,,Ne Rone, tímhle to teprv začalo, vem si, kolik lidí zemřelo, Sirius, Regulus, Brumbál a spoustu dalších."

b)
,,Ne Rone, tímhle to teprv začalo, vem si, kolik lidí zemřelo, Sirius, Regulus, Brumbál a spoustu dalších,"myslel si Harry něco jiného.

Vyber si tu sympatičtější možnost, správně jsou obě.

Zápory

📌Neřekla jim Hermiona o svém původu nějak rychle? Jak to, že to kluci přijali tak s klidem a hned začali řešit něco jiného? V reálu by na ni okamžitě vychrlili milion otázek.

📌Uspěcháváš děj. Všechno to šlo mnohem více rozvést. Třeba to Hermionino oznámení o jejím původu nebo Harryho starosti ohledně relikvií.

📌Chybí mi popisy.
Ano, všichni ví, jak vypadají Harry, Ron i Hermiona, ale do knížek se prostě popisy píšou. Platí to i o popisech prostředí. To je v tomhle případě ještě důležitější, než postavy. Dej tam, jak vypadala místnost, ve které se bavili, jak vypadalo místo po bitvě. Popiš pocity, jak se asi cítili, když právě skončila bitva, když Hermiona řekla pravdu, když se Harry chtěl zbavit Bezové hůlky. Zkrátka je toho spousta.

Klady

📌Zajímavý nápad.

📌Píšeš dobře přímou řeč! To se moc často nevidí.

📌Děláš správně odstavce.

📌Jelikož je příběh ještě na začátku, tak to nemohu úplně posoudit, ale zatím mi to připadá docela originální. Ano, ff tohoto typu jsou na každém rohu, ale zatím to vypadá, že se stane něco nečekaného.

Cover

Já vím, že je to zatím asi provizorní, ale podle tohohle bych si knihu nevybrala. Je takový tuctový, podobný najdeš na každé druhé ff na HP. Chtělo by to nějakou změnu. A přidej si na něj název knihy a autora ;-)

Popis

Vypustila bych z něj takové ty autorské kecy, jinak je docela chytlavý. A možná bych tu část s Hermioniným nápadem přesunula až na konec. Oprav si v něm ty chyby v čárkách a to stratili.

Hodnocení čtenářů

annie_stories
Sice se toho z první kapitoly moc posuzovat nedá a fanfikcí na Harryho​ Pottera jsou tuny, ale příjde mi, že tenhle příběh je zase něčím jiný... Má v sobě něco nového, co ho dělá poměrně zvláštním. Možná to dělají neúplně tradičně zvolené 'příbuzenské vztahy' nebo něco jiného, opravdu nevím. Řekla bych, že úplně nepatří ke stereotypním fanfikcím:)

Celkové hodnocení

Děj sám o sobě by asi nebyl tak špatný, ale tím, že jsi to uspěchal a pravopisnými chybami se to hodně zhoršilo. Vážně mě mrzí, když musím takhle špatně hodnotit, ale prostě...
Dávám 2/10.
Hlavně si pamatuj, že tohle není konec světa a že se všechno dá zlepšit, no ne? Těším se na opravenou verzi!

Ahoj! Páni, za dnešek už druhá recenze :D
Dobře, ta další vyjde pravděpodobně v pátek.
Tak zase někdy příště!

zuzis7

Recenze /UKONČENO/Kde žijí příběhy. Začni objevovat