#35 Alfabeta

71 7 3
                                    

Autor: kiwizak
Kategorie: Sci-fi
Nejlepší umístění: #50 v kategorii Sci-fi
Počet kapitol: 15
Stav: nedokončený

Shrnutí děje:
Příběh provází Drauru Gwenovou, bývalou agentku organizace Astra, která se vlivem různých okolností ocitá na okraji společnosti. Jejím cílem je pokračovat v hledání pravdy, kterou odhalil její - nyní již nezvěstný - kolega, a odhalování spiknutí, která lidem obrací životy naruby. Naštěstí na to nebude sama. Společně s bratry Langerovými a podsvětím v zádech později přijdou na stopu kódu, abecedě, která v sobě skrývá velké množství odpovědí. Tuto alfabetu však dokáže číst jen jedna jediná osoba v celém univerzu.

Popis:
Draura Gwenová vedla život, který by řadu jiných lidí psychicky složil. Poté, co náhodou odhalí tajemné zmizení svého kolegy, se zaplete do věcí, které se snažila celou dobu přehlížet. Už nemůže jinak, musí realitu konfrontovat. Otázkou je: co z toho pro ni vyplývá?

Pravopis

📌Čárky.
Př:
Věděla ale jak to chodí.

---> Čárka od sebe odděluje dvě věty. Jedna věta = jedno sloveso. Tady jsou slovesa dvě - věděla a chodí - ale ani jedna čárka. Máme tu dvě věty. Věděla a Jak to chodí. Mezi nimi by se tedy měla nacházet čárka.

Správně:
Věděla ale, jak to chodí.

A samozřejmě, otevřít jim cestu dál.

---> Tady je pro změnu čárka navíc. A samozřejmě není věta, není tam totiž sloveso. Tudíž sem čárka nepatří.

Správně:
A samozřejmě otevřít jim cestu dál.

📌 Před i za pomlčkou je mezera.

📌Nepiš do textu číslovky. To narušuje děj a navíc - viděla jsi to někdy v nějaké papírové knížce? Já ne. A víš proč? Protože to v žádné není.
Takže odteď piš např. místo 42 čtyřicet dva.

📌Nepíše dva vykřičníky, otazníky ani nic podobného po sobě. Stačí to jednou.

Zápory

📌Jenom taková drobnost - prolog je taková nultá kapitola, ne první. A navíc se nečísluje.

Klady

📌Spousta akce. O tu rozhodně není nouze.

📌Je zajímavé, jak někdy píšeš v er a jindy v ich formě. Zároveň je to ale přehledné - díky tomu, že pokud píšeš v ich formě, používáš kurzívu.

📌Hezky popisuješ. Jak prostředí, tak postavy i pocity.

📌Nečekané zvraty. Třeba to s tou useknutou rukou - to jsem opravdu nečekala!

📌Ukončuješ kapitoly v těch správných momentech - napínavých nebo jinak důležitých. Tím si udržuješ čtenáře. Super!

📌Máš dopodrobna promyšlený ten program, který dostala Draura spolu s novou rukou.

📌Neobvyklé jméno hlavní hrdinky. Zajímavé a hezké. I to dokáže zaujmout. Bezva!

📌Líbí se mi, jal jsi k názvu každé kapitoly přidala i odpovídající písmeno řecké abecedy.

📌Na závěr bych tě taky chtěla pochválit, žes to s psaním knihy nevzdala i přes zřejmý nedostatek čtenářů, které si příběh zaslouží. Spousta lidí by s tím na tvém místě sekla a na kvalitní příběh by úplně zanevřela. Ty ne a to se mi moc líbí.

Cover

Viděla jsem i ten předchozí a musím říct, že tohle byla obrovská změna k lepšímu. Tenhle cover se mi opravdu moc líbí a na první pohled by mě určitě zaujal. Takže ho neměň, je skvělý!

Popis

No, upřímně by mě moc nezaujal. Je takový nudný a nenaláká. Chápu, že nechceš vyzrazovat děj, ale to je někdy prostě potřeba aspoň trošičku udělat. Napiš tam o tom, že ji budou chtít popravit, na poslední chvíli se ale objeví neznámý muž, který ji zachrání. Tak se Draura dostane do tajné organizace, která chce zničit Astru.

A podobně. Myslím, že to by tvůj popis udělalo mnohem zajímavější.

Celkové hodnocení

Příběh se mi moc líbil a těším se, až se to pořádně rozjede a jak se to všechno vybarví. Velké plus je taky originalita, návaznost děje a minimum pravopisných chyb. Na nic, co by bilo do očí, jsem nenarazila. Super! Takže dávám příběhu 9,5/10! A doporučuji všem milovníkům akce.

Recenze /UKONČENO/Kde žijí příběhy. Začni objevovat