#47 Z-Vojna

43 7 0
                                    

Autor: AliTV5
Kategorie: Dobrodružné
Počet kapitol: 3
Stav: nedokončený
Nejlepší umístění: #16 v kategorii Dobrodružné

Shrnutí děje+Popis:
Boj so zombie.. Piše se 21. Storočie a zombie apokalipsa nastala. Ľudstvo to nezvláda a umierajú stovky ludí.... Dokáže zaľúbená dvojica toto celé prežiť? Armáda to zvládne vybojovať?

Pravopis

Příběh je psaný slovensky, tudíž nemůžu hodnotit. Ale! Nemusím být Slovák, abych poznala, že když máš v anotaci napsáno apokalipsa s i a v první kapitole apokalypsa s y, asi je někde něco špatně.

Zápory

📌Odstavce
Neděláš je. Čtenář se pak v textu snadno ztratí, protože se v něm nevyzná. Vezmi si do ruky nějakou papírovou knížku a podívej se. Jednotlivé úseky kapitol jsou rozděleny do odstavců. Jestli chceš, aby byl text přehledný, musíš odstavce taky začít používat.

A jak poznáš, co je jeden odstavec a co už druhý?

Jednoduše. V každém odstavci mluvíš o něčem jiném. Třeba když píšeš o tom, jak se hlavní hrdinka chystá do kina. To patří do jednoho odstavce. Když pak ale hlavní hrdinka vidí za oknem zobie, patří to už do druhého odstavce. Zkrátka, když změníš téma, musíš začít nový odstavec. A taky každá přímá řeč má svůj vlastní odstavec.

📌Opakování slov
Př: Velmi sa z toho tešila Barborka, pretože ten film už dávno chcela vidieť. Barborka sa celý den pripravovala do kina. Barborka sa osprchovala.

Lépe by to znělo třeba takhle (napíšu to česky, protože slovensky neumím, tak si to pak kdyžtak přelož): Barborka se z toho velmi těšila. Celý den se připravovala do kina. Nakonec se osprchovala.

Vidíš? To jméno se dá klidně zmínit jen jednou, nemusíš to pořád opakovat, aby to dávalo smysl.

📌A pak taky to, že Lukáš a Barbora se oslovují zásadně jenom lásko. To je trochu divné, nemyslíš?

📌Ohraná zápletka
Na příběhy tohoto typu narážím tady na wattpadu dost často. Nastane zombie apokalypsa a určitá skupina lidí se ze všech sil snaží přežít. Tak mi tedy pověz, čím se tvůj příběh odlišuje? Čím je jiný a vyčnívá z řady tolika dalších s tímto námětem?

Ničím. Já tam nic originálního nenašla. Je mi líto, ale tvůj příběh je opravdu jen jeden z mnoha dalších příběhů o zombie apokalypse. Co takhle přidat do děje něco nečekaného? Ty máš v příběhu zamilovanou dvojici, ne? Tak co kdyby se třeba jeden z nich taky změnil v zombie? Nebo co kdyby nakonec zombie hlavní hrdiny dostali a ovládli by celý svět? Nebo já nevím, co takhle kdyby byla hlavní hrdinka jediným člověkem na světě, který by mohl apokalypsu nějakým způsobem zastavit? No řekni, nezní to zajímavě?

A přesně toho ty chceš přece docílit. Vybočit z řady a ukázat lidem, že tvůj příběh je jiný. Chceš je zaujmout. A k tomu potřebuješ zajímavý nápad.

📌Nerozvinutý děj
Všechno je strašlivě uspěchané. Vždyť jen z první kapitoly by se daly udělat tři dvojnásobně dlouhé, kdyby sis vyhrál s popisy a dialogy a emocemi. Zpomal trochu, nech čtenáře, aby se nadechli. A snaž se psát o něco detailněji, přidej nějaké rozhovory mezi postavami a popisy. To všechno rozvíjí děj a nenásilně prodlužuje kapitoly.

📌Příliš rychlý vývoj událostí
Ráno se objeví zpráva v novinách a Barbora s Lukášem tomu nevěří. Odpoledne se seberou a jdou se schovat. Narazí na kamarády. Vyvraždí polovinu zombie populace a během chvilky se odkudsi z neznáma dostanou do L.A. A další den je konec apokalypsy.

Recenze /UKONČENO/Kde žijí příběhy. Začni objevovat