#38 Dívka v sárí

51 11 5
                                    

Autor: Ponozka25
Kategorie: Náhodně
Počet kapitol: 13+prolog
Stav: nedokončený
Nejlepší umístění: ×

Shrnutí děje+popis:

Assia se narodila ve vzdálené zemi, a to v Indii.
Kdysi malebnou zemi rozprášila válka na prach a popel.
Zbytky populace se rozdělili do jednotlivých skupin.
A tím to všechno začalo...

Pravopis

📌y/i
Př:
Slzy tekli proudem.
Dvě z nich mu něco šeptali do ucha.
Všechny dívky zmizeli.

A další.

---> Ve všech případech se jedná o chybu ve shodě podmětu s přísudkem. Všechny podměty jsou rodu ženského, tudíž tam na konci bude tvrdé y. Na to je i jedna pomůcka, když se zrovna nechceš namáhat se vzory, rody atd. Stačí použít ukazovací zájmena. Když si řekneš např. ty oči, je na konci tvrdé y. Když třeba ti muži, pak je tam měkké i.

📌Píšeš špatně přímou řeč.
Př:
,,Nevěděla jsem, že je to princ. Promiň." podívala jsem se jí do očí.

Správně:
,,Nevěděla jsem, že je to princ. Promiň," podívala jsem se jí do očí.

📌Nepiš do textu číslovky. Výjimku tvoří letopočty, ale ty ostatní rozepiš! Viděla jsi někdy v nějaké vydané knize čísla? Ne, protože tam nejsou. Takže odteď místo třeba 5 napiš pět ;-)

📌mi×my
Př:
,,Co myslíš, které my budou slušet více?"

---> My se používá pro vyjádření my všichni. Také je to osobní zájmeno, ale v prvním pádě pluralu.
Mi je osobní zájmeno ve třetím pádě. A to je přesně tenhle případ. Takže tady má být mi, ne my.

Správně:
,,Co myslíš, které mi budou slušet více?"

Př:
A
📌Čárky.
Př:
Když si představíte jak bylo západní křídlo obrovské, věděli jste už předem jak obrovské budou jejich ložnice.

---> Tohle souvětí si můžeme rozdělit na čtyři věty. Větu určuje sloveso. V tomto případě jsou to věty Když si představíte, Jak bylo západní křídlo obrovské, Věděli jste už předem a Jak obrovské budou jejich ložnice. Mezi větami musí být nějaká spojka, anebo čárka. Jelikož tady spojky nejsou, budou tam čárky.

Správně:
Když si představíte, jak bylo západní křídlo obrovské, věděli jste už předem, jak obrovské budou jejich ložnice.

📌Nepíš tři vykřičníky ani otazníky za sebou. Bohatě stačí jeden.

📌ji/jí
Př:
Položila jsem si jí na klín.

Správně:
Položila jsem si ji na klín.

---> Dám ti takovou pomůcku. Zkus si místo ji/jí doplnit ukazovací zájmeno ta a pak jméno postavy. Když si řekneš tu, je tam ji. Když tou nebo té, tak jí.

Př:
Podal té dívce ruku. ---> Podal jí ruku.

Nabídl se, že tu dívku odveze. ---> Nabídl se, že ji odveze.

To se dá použít i pro ni/ní.

Snad to z mého vysvětlení chápeš.

📌mě/mně
Př:
Neboť mě se spát nechtělo.
Prodej mu mně.

Správně:
Neboť mně se spát nechtělo.
Prodej mu mě.

---> Opět pro tebe mám takovou pomůcku. Zkus si místo mě/mně doplnit nějaké mužské jméno, třeba Vašek. Když si řekneš Vaška, je tam mě. Když Vaškovi, tak mně.

Př:
Vaška to zajímá. ---> Mě to zajímá.

Vaškovi se to líbí. ---> Mně se to líbí.

Snad chápeš.

Zápory

📌Nedávej do textu obrázky. Narušují děj. Ty patří do médií nebo do té kecací části úplně na konci nebo na začátku. Navíc tys někdy obrázek ani nepopsala. Třeba u toho dopisu ses ani nezmínila, že byla přiložená i fotka.
Raději ty věci hezky popiš, to je lepší než nějaké obrázky.

📌Určitě změň kategorii. Teď se ale obávám, že ti úplně přesně neporadím. Budoucnost ukazuje na sci-fi, ale připomíná mi to spíše historický román. Ano, odehrává se to v budoucnosti, ne v minulosti, ale i tak z toho mám dojem historického románu. Nejpravděpodobnější kategorie by podle mě mohla být romance.

📌Řekla bych, že děj je trochu uspěchaný. P
Už po několika dnech se z otrokyně stala dívka harému?

📌Pokud jsem to správně pochopila, je Assia muslimka. Neměla by tedy stejně jaako ostatní dívky chodit se zahalenou tváří?

📌 Chybí mi popis otce a matky. Ti hrají dost velkou roli, takže by ho chtělo doplnit.

Klady

📌Děláš správně odstavce.

📌Je to originální příběh. Na takovéhle téma jsem ještě nenarazila a nikdy se to neodehrávalo v budoucnosti. Takže super!

📌Má to zajímavý nápad. Člověk by řekl, že bude rovnou harémová dívka a ne nejprve otrokyně. Navíc se to odehrává v Indii.

📌Líbil se mi nápad s těmi růžemi.

📌Když už popisuješ, působí to celé úplně přirozeně a nenuceně.

📌Používáš neobvyklá jména. I to přiláká dost čtenářů.

Cover

Ten je opravdu povedený. Moc se mi líbí a určitě zaujme. Navíc se krásně hodí k příběhu.

Popis

Je velice, velice skromný a krátký. Nic nám o knize neřekne, jen to, že Assia je z Indie. Čtenář se nemá čeho chytit, není tam nic, co by navnadilo na další čtení. To by potřebovalo změnit. Chápu, že nechceš spoilerovat, ale někdy je to v menší míře potřeba. Napiš nám něco víc o Assiině osudu. Že ji prodají do paláce, později se dokonce dostane i do harému. Ale rozhodně to tam není procházka růžovým sadem.

Celkové hodnocení

Příběh sám o sobě není špatný. Je originální - poměrně -, se zajímavým nápadem a dějem, ovšem ten pravopis to dost kazí. I přesto budu ve čtení pokračovat, protože jsem zvědavá, jak se to celé nakonec vybarví. Dávám ti 6/10! Určitě piš dál, stačí to malinko vypilovat a bude to skvělý příběh! Kdybys někdy potřebovala s čímkoliv poradit, klidně se na mě obrať.

Recenze /UKONČENO/Kde žijí příběhy. Začni objevovat