Autor: Irethis
Kategorie: Fantasy
Počet kapitol: 46+prolog a bonusy
Stav: nedokončený
Nejlepší umístění: #2 v kategorii Fantasy
Shrnutí děje:
Kira, mladá dívka z Norska, zjišťuje, že patří do skupiny Druidů - lidí se zvláštní schopností měnit se ve zvíře.Popis:
Před lety, za dob, kdy lidé na tržnicích měnili pytle mouky za zvěřinu, existovali výjimeční lidé. Lidé se schopnostmi proměnit se ve zvíře, tzv. Druidi. Tito napůl lidé, napůl zvířata chránila království po celé zemi, ale jak technický pokrok narůstal, mizeli.Kira je mladá dívka z Norska, 21.století. Jejím osudem je stát se jedním z druidů.Zlo natahuje pařáty a konečně se chystá vylézt ze svého úkrytu. Válka je na spadnutí. Lidé umírají.
Pravopis
📌Nepíšeš dodatky za přímou řeč.
Př:
,,Proto vás jménem celé Smečky žádám o jediné: vyhýbejte se lidem a neproměňujte se, pokud to není nezbytně nutné.",,Jak máme chránit zemi, když se nemůžeme proměňovat?"
,,Ano, proč se lidem neukázat? Chráníme je, nejsme nebezpeční!"
,,Nepochopí to! Vidí v nás zrůdy!"
Lépe:
,,Proto vás jménem celé Smečky žádám o jediné: vyhýbejte se lidem a neproměňujte se, pokud to není nezbytně nutné,"klade jim na srdce žena.,,Jak máme chránit zemi, když se nemůžeme proměňovat?"volá kdosi.
,,Ano, proč se lidem neukázat? Chráníme je, nejsme nebezpeční!"přidává se i někdo další.
,,Nepochopí to! Vidí v nás zrůdy!"křičí žena.
Zkrátka to trochu více rozveď.
📌Nepiš do textu čísla!
Výjimku tvoří letopočty a takovéhle dlouhé číslice, ale ty krátké rozepiš!
Čísla bych ponechala pouze u rozvrhu výcviku Klanu. Tam to nevadí, protože jde o jakýsi přepis ze skutečnosti. Snad chápeš, jak to myslím.📌Nepiš do textu svoje poznámky!
Sice jsem narazila jen na jednu, ohledně výslovnosti jména Ami, ale i tak. Tohle naruší děj jako nic jiného. Pokud chceš čtenářům něco sdělit, napiš to buď úplně na konec nebo úplně na začátek, do takové té kecací části.📌Občas jsem narazila na chybu v čárce.
Př:
Nad tím přemýšlí snad každá dívka, která viděla Stmívání, jaké to asi je být vlkodlak.Správně:
Nad tím přemýšlí snad každá dívka, která viděla Stmívání-jaké to asi je, být vlkodlak.---> Čárka odděluje dvě věty, v tvém případě jaké to asi je a být vlkodlak. Tudíž tam být musí.
Ano, místo první čárky jsem doplnila pomlčku. Podle mě to tak vypadá lépe.
📌 Když píšeš kurzívou, nepiš přímou řeč tučně. Udělej to úplně normálně.Místo Pozor stačilo napsat:
,,Pozor!"ozvalo se zničehonic v mé hlavě.📌 Občas jsem narazila i na překlepy, ale na tak dlouhý příběh jich máš opravdu jen pár.
📌 Asi dvakrát jsem našla chybu v mě/mně, ale většinou to píšeš správně, takže se pravděpodobně jednalo o překlepy.
Zápory
📌Jenom taková drobnost.
Nepoužívej hovorové výrazy jinde, než v přímé řeči. Působí to pak divně.Klady
📌 Moc hezky popisuješ postavy.
Všechno to podáváš úplně přirozeně, takže to krásně zapadá do aktuálních událostí. Tím myslím, že nepoužíváš popisy stylu: Ahoj, jmenuji se blablabla, je mi tolik a tolik, vlasy mám tyhle a oči stejné. Ne, ty to udeláš jinak a mnohonásobně lépe!📌Skvělý děj.
Ze začátku to sice může působit jako tuctový příběh o vlkodlacích, ale v příběhu toho je mnohem víc. Žádný otřelý děj, ale naprosto bombastické události!📌Originální!
Jak už jsem říkala, ze začátku to možná působí jinak, ale tato kniha skutečně originální je. A to i proto, že hlavní hrdinka není sirotek ani adoptovaná ani nic jiného, prostě obyčejná holka. Vypadá to pak mnohem věrohodněji a čtenáři na postavě více záleží.📌Spousta nečekaných zvratů.
Člověk prostě nikdy neuhodne, co se stane příště!📌Sympatické postavy.
Kiru, Ami i Adriana jsem si okamžitě zamilovala! A Nicole je mi hodně podobná.📌Všechno do sebe zapadá.
Třeba to, že Kiřin bratr jezdí domů jen na Vánoce, protože pracuje u Klanu.📌Dobrý nápad s tím, že se Kira mění i v leoparda.
📌Taky je fajn, že se Kira o svých schopnostech dozvídá po částech. Ve spoustě dalších příběhů by to autor na čtenáře prostě vychrlil naráz. Tím pádem si čtenář polovinu věcí vůbec nezapamatuje. Kdežto tím, jak spojuješ odhalení schopnosti s nějakou akcí, se to pamatuje mnohem lépe.
📌Spousta akce a napětí.
Pořád se tam něco děje!📌Líbí se mi, že se Kira přes všechny potíže nikdy nevzdává.
📌Postavy mají geniální a logické úvahy, které příběh posouvají dopředu.
📌Děláš správně odstavce!
📌Až na ty dodatky píšeš správně i přímou řeč.
📌Příběh se odehrává v Norsku. Super! To je taky velmi originální!
📌Hezký nápad, že Kiře i Adrienovi svítí oči ve tmě.
📌Nechybí ani nějaká ta romantika. To k příběhu taky naláká další čtenáře. Navíc jsi dala ty dva moc hezky dohromady.
📌Další super nápad jsou Zámečníci. To se mi vážně moc líbí.
📌Úryvky z reálných knih se do textu taky hodí. To jsem ještě nikde neviděla, takže skvělé!
📌Zmínila jsem popisy postav. Musím dodat, že i prostředí a emoce popisuješ úžasně! Díky tomu jsem si všechno dokázala hravě představit.
📌Nejvíc se mi zalíbila kapitola, ve které Kira skládá zkoušky. Bylo to tak hezky napsané a dávalo to smysl (tím myslím ty nápovědy při běhu v terénu), že jsem normálně měla chuť si to přečíst ještě jednou.
📌Do Klanu se nedostala celá naše hlavní trojice, ale jen dva z ní. To se mi líbí hlavně proto, že v reálném životě se taky všude nedostane celá parta společně. A Kira to pak navíc ještě využila. Bezva!
📌Kiřino chování ve věznici je taky super. Přesně takhle by se podle mě měl chovat člověk, který potřebuje získat informace. Nekřičet, ale snažit se o přátelský přístup.
📌Ukončuješ kapitoly v napínavých či jinak důležitých momentech. Takhle se udržují čtenáři, takže jen tak dál!
Cover
Nemám co vytknout. Možná bych ho trochu zesvětlila, ale jinak nic. Mně osobně z návrhů nejvíce zaujal ten pátý, ale volba byla samozřejmě jen na tobě.
Popis
Shrnu to do dvou slov. Je super! Nemám co vytknout.
Hodnocení čtenářů
KittyCZ
Kniha je super!
Samozřejmě, chyby a překlepy, to je všude. Doporučuji každému milovníkovi fantasy a vlkodlaků!Martina020610
Super příběh.Celkové hodnocení
Příběh je vážně skvělý! Doporučuji všem! Ale přeci jen se tam objevilo několik chybiček, takže nemůžu dát plný počet bodů.
Dávám mu 9,5/10!
ČTEŠ
Recenze /UKONČENO/
عشوائيUKONČENO na dobu neurčitou. Objednávky nepřijímám, tato sbírka recenzí už bude sloužit primárně jen pro ty, kteří se chtějí podívat, jak dopadl v mém zhodnocení příběh, který znají, a pro ty, jimž jsem se tu pokoušela pomoct a poradit v psaní. /Bert...