Bab 1

169 9 1
                                    

  Aku tersandar lemah di kerusi.Banyaknyer keja sekolah!Aku memicit kepala perlahan.Tekanan!CIKGU NI PUNG NAK BAGI KERJA SEKOLAH KE MENDERA?!

"Ibu!Fie tak nak sekolah!"jeritku sambil menghentakkan kaki di lantai.AII TAU AII GEDIK..

"Kamu ni Fie!Ibu nak masak pun susah."bebel Puan Ida melihat telatah anaknya.Aku pandang ibu dengan pandangan..tolong-buatkan-homework..

"Tak payah buat muka Puss in Boots kat sini.Pergi atas,panggil Iq dengan Liya."arah Puan Ida sambil menutup pintu bilik anaknya.

    Aku mengatur langkah perlahan menuju ke bilik belajar.Penat betul.KALAU CIKGU BAGI HOMEWORK STALK CRUSH..IYEHH..AKU NAK..

"Iq,Liya ibu suruh turun makan"kataku.

   Masyaallah,ini bilik ke tempat perlupusan sampah?Iq membuat simbol peace sambil tersengih seperti beruk mat yeh.Pikir cute.

"Turun cepat!"Alya mengangguk perlahan dan turun ke bawah.Darjah empat jer pun...Bukan banyak pun homework nya..Dedik..

"Asal bising-bising tu?"aku bermonolog sendirian.Terasa penat kemas bilik tu.Aku menjejakkan kaki dia tangga yang terakhir.AYAT ZIMBABWE..

"Abang Fiqhad!Abang Fishad!"aku menjerit kegembiraan.Demam ke tetiba jer balik Malaysia.

"Umi!Umi kata Fie ada tapi mana dia?!"jerit Fishad.

Ppang!!!!!

"Asal lempang?!"marah Fishad sambil menggosok pipnya.'Aku telan jugak budak ni'monolognya di dalam hati.

"Shad!Ni Fie lah"kata Fiqhad Ashrraf abang kembar kepada Fishad Ashrraf.Tengok!Abang Qhad bela aku tau!

"Cantiknya Fie,tak macam dulu comot."puji abang Qhad

"Mengutuk ke benda?Btw,thanks"kembang hidung mak.Sayang Abang Qhad.Abang Qhad baik.Tak macam abang Shad.Pangai theghupe tetan.

"Assalamualikum,Ummi.Uncle.Asal Umi balik Malaysia?"tanyaku sesudah menyalami Umi Sya dan Uncle Syam.

"Umi dan Uncle pindah sini.Tak nak lah duduk Australia lagi.Lagipun Qhad ngan Shad tahun depan nak SPM.Lagipun..SPM kan penting.Kalau takde SPM dah tak leh kerja kat Malaysia.Lagi satu,Si Shad ni hah..kerja nak try awek omputih jer.."terang Umi Sya panjang lebar lalu tergelak.

"Ummi..."rengek abang Shad.Aku ketawa mengekek.

"Ouhhh....."muncung mulutku menyebutnya.Aku perasan yang Abang Qhad asyik pandang jer.Nanaklah!Nanti pipi aku jadi lampu isyarat.Merah!

***

"Sekolah!Dapatlah jumpa Naufal kesayangan."kataku di hadapan cermin.Aku membelek diriku.Aku tersenyum puas.LAWA GILA AKU NIH..ADALAH RUPA AKAK LOPA..EH..TAK...RUPA SONG JI HYO...*flip tudung*

No one pov

"Comel"bisik Fiqhad perlahan takut nanti Fie terdengar nanti malu pulak dia.

"Abang Qhad wat pe kat situ?"tanya Iq.Terkejut Fiqhad,budak ni tak reti bagi salam ke?Kalaulah dia ada sakit jantung.Mahu lagi Dua Jumaat.KANG MATI DIA JADI JUON KANG.

"Umi Sya suruh siap.Umi kata nak bawak Abang Kembar pergi daftar."malas nak cakap ke?'Abang Kembar Iq panggil'kecik besar jer Qhad pandang.

"Yer..."kata Fiqhad perlahan.Nasiblah,Fie tak dengar...Kalau tak malu.Fiqhad berjalan menuju ke ruang tamu.Daftar sekolah....

"Qhad,Shad mana??"tanya Umi Sya apabila terlihat hanya Qhad sahaja yang turun ke bawah..

"Dreamland,umi"jawab Abang Qhad.Umi Sya menggelengkan kepala.ELAK KENA KARATE NGAN UMI SYA JER.

"Suka hati kau jer...Aku dah bangunlah!!"jerit abang Shad.Tali leher dikemaskan

"Apa bising-bising ni??"tanya Ayah.Ayah mencapai tali leher yang disangkut di kerusi.Ayah menyuruh ibu memasangkan tali leher.Alololo...sweetnya..

"Ehemm....dah lambat ni.."kata Fie sambil berdehem.Umi Sya dan Abang Qhad tergelak.Fie memang suka usik Ayah and Ibu dia.Gedik.Mintak kena tampor jer.

"Nak cuweet cikit ngan Ibu pun tak leh.Kacaulah Fie ni"marah Ayah.Fie buat muka waklek wakpiseu.

"Fie,nanti tolong kenalkan suasana kat sekolah tu kat Abang-abang yang bajet hensem ni tau.Takut sesat nanti..."perli Umi Sya

"Umi!!"jerit mereka serentak.Fie sudah ketawa sampai keluar air mata+hingus...Pengotor.

"Dah jom...."arah Ayah.
***
Fie pov

Aku menyanyi yang bukan-bukan di dalam kereta.Abang Shad tak habis-habis kutuk suara aku ni.Dia kata suara aku macam beruk tengah pantang.Ish....ada pulak yang makan kaki kang.SUARA DIA LAGI MACAM KATAK KEMBUNG.

"Memekak lah..."marah Abang Qhad.I don't care at all.Lagu kegemaran keluar ni.Kau ingat aku akan berdiam diri?No!Aku akan tetap melalak.Well,Ayah tak marah pun.

  Seketika lepas tu,keadaan dalam kereta dah jadi macam keadaan dalam van jenazah.Semua layan perasaan masing-masing.Abangs tu asyik mengusik Iq.Kesian budak kecik tu kena geletek.

"Lepas ni...bolehlah..Abang Qhad dengan Shad jadi hero Fie"kata Ayah.Aku mencebik.Ceh!Dorang Hero aku?!Aku rasa aku yang akan jadi hero dorang.Since I know karate(Fie riak,takbur😒)

"We will see Ayah....Siapa yang hero siapa?"kataku sambil menaikkan kening sebelah.Aku Fie lah.Juara High Kick Evolution 3 kali brturut-turut.

"Cakap gebang je budak pendek ni"ejek Abang Shad.Heh!GILA PUNYA OGHANG TUA.

"Fie tak nak cakap apa...Just nak cakap we will see"kataku sambil mendengar lagu di corong radio.Ayah dah tergeleng.Tahu sangat perangai anaknya yang manja lagikan cute ni😳.

"Whatever"kata Abang Qhad.Heh!Siapa suruh pergi Australia lama sangat?Kan dah tak tahu berita hots lagi.

  Tapi sehebat mana pun aku,kat sekolah semua anggap aku nerd.Why?Just because I'm wearing a spect.TULAH ORANG SEKARANG BANGANG..KICIK-KICIK TANAK MAMPUSS..BESOR NYUSAHKAN ORANG.

  Aku tak heran apa orang kata...Yang berusahanya aku,dorang tu?So,nampak macam aku care?Tak,kan?

Fie bongok...mana dorang boleh nampak ko care ke tak..kesengalan apakah ini?😒😒😒

Sikit jer bab ni sebab kekurangan idea.....please vote
Sebab saya memerlukannya...

Ok..renew for this chap..settle...

AWAK SAYANG SAYA TAK?(C.A.P.A RE-NEW)✔Where stories live. Discover now