Bab 39

32 3 0
                                    

  Aku menangis meraung.Ewal dah takde.He is gone.Aku memeluk lutut dengan baju kurung.Baju yang aku guna sewaktu pengebumian Ewal.

Cepatnya dia pergi.Cepatnya.Aku rindu Ewal.Rindu sangat.Aku sayang dia.Surat yang Ewal bagi sehari sebelum dia pergi aku tatap sekali lagi.

Ewal.Dear Fie,
  Sorry,aku tak pandai tulis surat.Hehehe...Aku tahu kau mesti tengah nangis kan.Tak mohlah...Aku tak suka cinta hati aku nangis.Kau kan kuat.Kau tau x?Waktu aku nak confess kat kau aku suka kau.Umi bagitahu yang kau dah jadi milik Naufal.Time tu aku rasa lost.Tetiba jer.Aku berazam nk pinang kau.Tapi,aku tahu aku takkan sempat nak pinang kau.Ingat Fie.Jangan sia-siakan Naufal.Sayang dia.Aq selalu ad untuk kau.Jangan ingat aku han...sudah...Maksud aky...kat mana pun aq pergi.Aku akan ada untuk kau..Because you are my only Princess Fie....

  Akhir kata daripada aku..jagalah diri kau.Mungkin nanti kita jumpa lagi.Tataplah wajah aku puas-puas bila aku dah terbaring nanti.Cakap kat diri kau..aku ada untuk kau...Nanti bila aku dah takde jaga Umi...I love you!!!💜💜

Disaat aku hembuskan nafas terakhir,redha kan lah aku...
Disaat aku dikafankan,tenunglah wajah ku...
Disaat aku disolatkan,solatkanlah aku...
Disaat aku bersemadi dengan 'rumah' baru aku,relakan...
Disaat aku dah tak de,ingat lah aku dalam doa kau...

Kalau kau perasan ada air mata menitis...Jagalah surat ni...Sayang Fal...I love you Fie...Mmuah!!Assalamualaikum...

     From...Ewal...your lovely cousin...

  Aku menitiskan air mata.Dugaan apakah ini.Kenapa dia pergi?!Aku tak sedia.Ewal,aku akan sentiasa doakan kau.Dalam setiap degup jantung aku..I'll remember you..

"kak...makan..."kata Alya.Dia tahu..Fie langsung tak nak makan sebab kematian Ewal.Sabarlah..Mungkin dugaan Allah ada hikmah disebaliknya.Aamiin.

"Tak..pe...tak selera.."kataku.Aku menghadiahkan senyuman hambar.Sangat hambar.Mata aku dah bengkak sangat.Naufal yang kat bawah pun aku tak hirau.Biarlah aku tenangkan dulu perasaan aku yang sedih ni.Aku yakin aku boleh terima pemergian Ewal.Aku yakin.Aku akan percaya pada diri aku.Aku akan redha dengan pemergian kau Ewal.

Aku merebahkan badan di atas katil sambil memeluk teddy hadiah daripada Ewal.I have to sleep.Aku pejamkan mata.Biar aku jumpa dengan Ewal dalam mimpi.

Ni hanyalah...pengenalan....bukan...special chap for Ewal...and my cousin..sorru beb..kau dah mati..hehehehe....aku sayang kaulah..dont worry....Aku tahu..kau kechewa...x pe...nnti raya tuntut duit kat aku eah...bubay...ãňñýøńğ!!!!!!!😘😘😘😘💛💛💩💩💩🙊🙊🙊

AWAK SAYANG SAYA TAK?(C.A.P.A RE-NEW)✔Where stories live. Discover now