Aku mengenakan kemeja blouse bewarna ungu terang.Dipadankan pulak dengan skirt labuh and kembang.Aku melilit shawl heavy ciffon dikepala.Make up kak Isyah memang cantik.Habis tertutup semua lingkaran hitam bawah mataku.
"I'm not deserve a good man like him..."hatiku merintih sayu.Kak Isyah memelukku dari belakang.
"Oh mak bapak kau terbakar.."kak Isyah gelak golek-golek.Aku membulatkan mata yang sedia bulat.Lawak lah akak Isyah ni.Aku memandang mata kak Isyah..Eee...kaler hazel?!Sama macam kaler mata aku.
"Jatuh hati ke?"Kak Isyah menyentak lamunanku.
"Mana adalah..."kataku.Aku mencapai gitar dan menggantungkannya dibahu.
Me
Sir....saya nak tukar lagu...Saya nak tukar lagu Wani Hasrita...Menahan Rindu.Saya tak boleh nyanyi lagu yang sedia ada ni...SirHanDsome
Ok lah...boleh jer...tapi Naufal tak marah ke?Me
Dia takkan marah Sir....Aku segera menutup aplikasi whatsapp.Mesti kena mention nama Naufal.Benci!!
Easy to say we love,
Difficult to show it...Easy to judge the mistake of others,
Difficult is to recognize our own mistake..Aku melangkah perlahan ke arah lif.Kak Isyah dah tinggalkan aku.Dia kata makan lebih penting daripada menunggu.Ceh,sengaja.
Pintu lif terbuka.Tengku Zack Ryan dah tercongok depan pintu lif.Dia senyum kacak ke arahku.Mana ntah sahabat sehidup semampus dia tu?Melepaskan hajat kot...(gelak jahat)
"Fie,awak duduk sini tau...nanti senang kalau nak buat performance dekat sikit nak jalan tu..lagipun Umi tahu Fie semalam pengsan so tak larat sikit"jelas Umi ataupun Cikgu Nadhirah.
"Baik,Umi"kataku.Umi tersenyum manis sambil berlalu ke arah...Naufal?Tak salah pun.Aku tak sedia nak tengok muka dia.Kejadian semalam terngiang-ngiang di telinga.Aku menarik nafas untuk menenangkan diri.Tarik,lepas,tarik,lepas.
"Seminar untuk pelajar Form three dan form five ini disetai oleh tiga buah sekolah ternama iaitu...Alexander Highschool,Swift Highschool dan Music Dayliyn Acedemic...bla bla bla bla"seusai pengucapan pengahargaan daripada pemilik Taylor Hotel ni kami bertepuk tangan.
"Dipersilakan Putri Saffieyatul Hawaniez dari Alexander Highschool untuk membuat persembahan dengan lagunya Terima Kasih Iamneeta."
Aku naik ke atas pentas.Aku duduk di atas kerusi yang disediakan.Aku menghela nafas berat.
"Maaf...bukan Terima Kasih Iamneeta tapi Wani Hasrita Menahan Rindu...bismillah..."
Sejenakku termenung awan pun mulai murung,
Tiada siulan-siulan burung-burung,
Menemani hariku,
Menemani sepiku,
Tersiksa angkara menanggung rindu,Aku meneruskan petikan gitar sambil menunduk.
Ooh...angin..
Kau kirimkan kalimah kasihku..
Agar dapat kudengari kalamnya berbunyi,
Biarpun sekadar cuma memujuk hati,
Agarku terus berdiri hadapi semua ini,
Biarlah...ku bersendidrian terkurung dalam kenangan silamku..
Biarlah aku..
Menahan rindu...Air mataku menitis...satu titis...dua titis...akhirnya mukaku dibanjiri air mata.Semua penonton terkejut.Geng Ace pun ikut sama terkejut.
Ooh...angin..
Kau kirimkan kalimah kasihku..
Agar dapat kudengari kalamnya berbunyi,
Biarpun sekadar cuma memujuk hati,
Agarku terus berdiri hadapi semua ini,Ooh..hati..
Kau sedarilah kenyataan ini..
Agar dapat kutempuhi dan terus berdiri..
Biarlah ku bersendirian..
Terkurung dalam kenangan silamku,
Biarlah aku...
Menahan rindu....uuuuu...
Menahan rindu...uuu..ohoohoo...Aku menamatkan lagu dengan petikan gitar yang terakhir.Semua penonton di hadapanku menangis.Aku memandang Geng Ace perempuan.Mereka semua menangis termasuk Kak Isyah.Aku menahan sebak.Aku menyeka air mata yang mengalir di mata.Hati aku jadi tenang.Dapat luahkan semuanya.Aku memandang Naufal yang berada di belakang Sir Hans.Tiada riak yang dia pamerkan buat hatiku sebak.
"Terima kasih..."ucapku sayu.Air mataku gugur lagi.
Abang Rash merangkul bahuku.Abang?Aku mengikuti langkah Abang Rash.Sampai di bawah.Aku meyembam kan muka di dada bidang Abang Rash.Aku menangis sepenuh hati.Abang Qhad yang berada di belakang Abang Rash menarikku.
"Abang...Qhad..."aku menangis semahu-mahunya.Abang Rash tetap tidak melepaskanku.Dia merangkulku erat.
"Apa salah kau,dik?Umur kau mentah lagi...tapi kau dah kena tanggung semua ni...Abang ada sayang...Kau memang tak guna Dayana!!"aku memeluk Abang Rash erat.Abang Rash mengelap air mata yang mengalir di pipi.
"Abang Shad..."pertama kali aku mengadu kat Abang Shad.Abang Shad membelai kepalaku.Aku dapat rasakan air hangat jatu di tanganku.Abang Shad nangis?
"Fie...tabah tau...Fie ada abang...abang Qhad...abang Rash..Abang sayang Fie...abang janji tak bagitahu ibu atau ayah...kita jer tau.."Abang Shad seakan-akan memujuk aku.Aku sebak.
"Fie...Umi tak tahu apa yang berlaku...tapi Umi nak Fie tabah yer sayang.."kata Umi Nadhirah.Aku memeluk wanita sebaya Ibu.'Fie tak kuat umi..'rintihku di dalam hati.
Naufal pov's
Aku terusik tatkala terpandang dia menangis...Fie..Aku tahu dia tak kuat terima semua ni.Aku dah tak boleh buat apa.Kami pun dah officially putus.Aku turut merasakan kepedihan yang Fie rasa tapi...ini salah dia sendiri.Kalau aku nak raih balik cinta aku pun dah lewat.."Maafkan aku Fie.."aku berbisik perlahan.Aku berasa cemburu tatkala Qhad dan Shad memeluk Fie.Dah terlewat.Fie dah tak nak terima kau lagi.
Aku berlalu pergi ke arah toilet.
Gedebukk!!
Aku memandang ke arah orang yang aku langgar.Qhad?
"Dah puas kau sakitkan hati Fie?!Dah puas kau layan dia macam sampah?!Kau memang tak guna!!"
Bukk!!
Penumbuk Qhad singgah dimuka kacak ku(sempat kau Fal😏).Aku berasa berang.
"Kau jangan nak back up sangat adik kesayangan kau tu!!Dia yang salah!!"marahku.
"Kau kenal siapa Fie.Fal aku cintakan Fie.Tapi,bila aku dapat tahu Fie suka kau.Aku bagi kau peluang nak sayang dia.Tapi,kau sia-siakan benda ni..."Qhad neluahkan segalanya.Aku tersenyum sinis.Aku berlalu pergi dan melanggar bahunya kuat.Kisah apa aku?
End pov's
Hai koranG....part Ni sedih tak?kesian Fie tanggung sOrang-sorang.SiS naK korang baGi kan sis idea nAK hapuskan Watak DaYanA.NyAmpah SIS..BALa betul wujudkan waTAk HaNa ngan DayAna and Airina tu.Sebal lah sIs NAk mAtikan WAtak dia orang.
Easy To hurT someone who love You,
Difficult to heal the wound.😖😖Sis chaw dululah.siS nAK bAGitahu ni...urmm..lirik sIS tu betul tAk...sis tembak jer yAng kutempuhi dalAm chorus Ke terakhir sebAb sIs tak tAhu..lirik seBeNar.KEypAd siS Wat hAl lah...K.Bye...
Vote...and comment....😍😍
YOU ARE READING
AWAK SAYANG SAYA TAK?(C.A.P.A RE-NEW)✔
Teen FictionKisah si comel Fie..Yang kejar cinta crush dia.. Disebalik kebahagiaan yang memekar..Muncul racun perosak yang melayukan kebahagiaan tersebut... Bolehke seketul Fie ni..Menggapai cinta Naufal dan terus bahagia?Tanpa ada derita? Nak tau?Bacalah...