Bab 34

43 4 0
                                    

Slip keputusan SPM aku pegang erat.Rasa nak nangis guling-guling pun ada.Aku pandang ke arah Ace.Semuanya happy sebab keputusan yang cemerlang.Tak sia-sia kita orang study sama-sama.

"Fie,congrats!!!!Tak sangka aku kau dapat straight A+!!!!"Irene memeluk aku.Aku membalas pelukan Irene.

"Kau pun apa kurangnya,Irene.Straight A jugak,kan?"kataku.Air mata di pipi Irene aku seka.

"Nak peluk!!!!"jerit Syafiq.Aku dengan senang hati mengetuk kepalanya dengan purse.

"Taulah..yang kau jeles Irene peluk aku!!!"kataku.Dey,jeles ngan perempuan ke?

"Ma..mana..a..ada.."kata Syafiq gagap.

"Janganlah berahsia lagi,Fiq.Kita orang dah tau yang kau memang ada hati kat Irene.Wahai Encik Syafiq Aizat,sila lah confess kat Cik Irene Danishah ni."perli Ashraff.Kami mengangguk setuju.

"T..tapi...n..nanti..dia..tolak camne?"kata Syafiq.First time aku nampak playboy tegar macam Syafiq ni tak pandai nak confess.

"Mr.Buaya...Just say it.If I think I would like to be your girlfriend I will accept.."kata Irene.Kami semua terpaku.Wow,tak sangka minah ni berani cakap gitu.

"Err...I love you..."kata Sayfiq malu-malu gajah.Kami semua menahan tawa dan bahagia.

"Hmm.....ok"kata Irene.

"Yes!!!!!"jerit Syafiq sambil ingin memeluk Khairul.Mengacah nak cium lak tu.Habis kena sawan mamat sorang ni.

"Fie,kau balik dengan siapa?"tanya Nayli.Aku mengangkat bahu.Family aku datang tapi terpaksa balik sebab Iq kena demam panas.

"Tapi,asal aku tengok Naufal ada kat luar pagar?"tanya Khairul.Aku tersentak.Mamat tu amik aku?

"I think I got to go now....Bye..Congrats!!!"kataku. Langkah aku percepatkan.Untung tadi aku tak pakai kain.Kalau tak ada yang jatuh macam nangka busuk kat sini.

"Fie.....congrats.Sayang...."kata Naufal.Dia menghulurkan sejambak bunga yang ada teddy bear di tengah.Post dia sekarang ni memang buat iman aku berterabur.Mohon pungut balik.

"Err....asal amik aku?!"kataku.Jambangan bunga itu aku tidak ambil.

"Ibu suruh...."jawabnya selamba.Sejak bila pula dia panggil Ibu aku Ibu?

"Naiklah...panas ni...nanti Fie sakit."kata Naufal.Dia membuka kan pintu kereta Audi nya untuk aku.Aku menjelingnya sekilas dan masuk ke dalam kereta.

"Senyap jer sayang Abang ni....Mulut tu dah bisu ke?"tanya Naufal sambil mengusap kepalaku.Suka hati nenek sedara dia punya kawan punya sepupu jer nak usap kepala aku.

"Nak cakap apa pulak?!"tanyaku kasar.Tudung yang aku pakai terasa bahang.Even,air cond mencapai tahap maksimum.Panas gila.

"Yelah.....tak pe..lah"kata Naufal seakan merajuk.Biaq pi lah...Aku kan declare war dengan mamat tu.Sesedap ayam goreng KFC jer nak tuduh aku dulu.

"Even abang merajuk pun....abang tau Fie tak nak pujuksss"katanya.Eee,yerk!!!

"Kau ni kan!!!!Kalau sehari tak susahkan aku tak boleh.Dah lah jom balik!!!"kataku.Nak kata pujuk tak kot.

"Ok,sayang..."happy Naufal menjawab.Rasa nak toreh jer muka mamat ni pakai sabit.Pastu jahit mulut dia.Pastu stapler mata dia.Geram aku!!!(kejam)

   Sepuluh minit bagaikan sepuluh jam aku terperangkap dalam kereta dia.Akhirnya,sampai gak kat rumah aku.Guess what?Si Naufal ni kononnya gentleman tolong bukakkan aku pintu.

"Gatal!!!"kataku.

"Gatal-gatal pun bakal suami awak..."kata Naufal dengan senyuman yang mintak kaki.

AWAK SAYANG SAYA TAK?(C.A.P.A RE-NEW)✔Where stories live. Discover now