Untuk publish seterusnya,sis nak korang vote...20+ ok...kalau tak sis tak publish....
Sis ketagih benda alah tu....
______________****
Aku memeluk tubuh tatkala angin menerpa ke arahku.Sejuk dia boleh buat aku beku.Mataku tak lepas memandang bulan.Tenang gila kat rooftop ni.Aku menghayunkan buaian sedikit.
"If I know your love is fake...Better I never know you..."aku mencipta bait-bait ayat.SPM lagi seminggu.Semua orang study tapi aku....duduk mengelamun jer.
"If I know my love is fake...I never loved you.But,I know every person in this world deserve second chanche..."aku tersentak mendengar bait-bait ayat itu.Naufal?!Macam mana di tahu wujudnya rooftop ni.Sebab setahu aku lah.Tangga nak pergi rooftop ni dekat stor.Tak de lif pun boleh sampai sini.
"Macam mana kau boleh sampai sini?"tanyaku.Suara aku tegaskan.Angin yang menampar muka aku terasa tenang.
"Tak perlu tahu...yang penting sekarang ni...I am sorry..."kata Naufal memegang tanganku.Tangan yang berlapik baju aku tarik.
"Tak perlulah kotorkan tangan kau untuk mengemis maaf aku...Sampai bila pun aku takkan terima kau.Maaf?Senangnya kau cakap.Dulu waktu aku mintak maaf ada kau dengar?Tak...Kau cuma dengar apa yang dia cakap jer..Aku kau anggap sampah..Cukup bagus aku layan kau baik.Just friend Naufal..."kataku.Air mata dah tak mampu mengalir lagi.Hati betul-betul tertutup.Malas nak cakap apa lagi.
"Kau tau tak?Aku terseksa.Setiap hari aku menghadap kau dengan dia.Setiap hari aku sakit hati.Aku kena buli dengan dia kau tak pernah percaya.Air longkang,penampar dia.Walhalkan dia pernah ugut bunuh aku pun kau tak percaya..."sambungku lagi.Bayang-bayang hitam muncul di benak fikiran aku.
"Abang mintak maaf.....sayang...minggu depan kita tunang.Abang dah bincang dengan keluarga Fie..."kenyataan Naufal buat aku terkedu.
"Buat apa aku nak tunang dengan kau.Kau belum masuk meminang lagi...aku takkan terima,faham!"bentakku.Tak mungkin aku nak bertunang dengan dia.
"Semuanya dah selesai waktu Fie pergi kem haritu.Tinggal nak tunggu hari pertunangan jer...Fie tak boleh membantah.Ini keputusan abang.Fie kena ikut semua sekali,Fie tak boleh membantah walaupun sikit.Finished!!!No excuse!!"Naufal segera berlalu.Aku terkedu.
"Fine aku terima.Tapi,kalau aku tak boleh layan kau baik.Jangan salahkan aku!!!"jeritku.Naufal tidak menoleh sikitpun.Dia terus berlalu pergi.Kisah apa dia.Janji dia dapat Fie.Plan A...settle!!!
Aku menyepak kerusi lama di rooftop.Akhirnya,kaki aku yang luka.Kerusi tu pun patah.
"Kau memang kejam!!!!"jeritku.Habis semua aku tumbuk.Kaki yang sakit aku endahkan Yes,inilah Fie.Kalau dia stress,The Undertaker pun dia boleh belasah sampai lumat.Aku menyepak kotak lama di situ dan...
Aku terpinga.This is me?Siapa pulak mamat ni.Eh,jap.Ni gambar aku kecik dulul...Ni kan Haq?Dah lama aku tak jumpa Haq.Dia tua dua tahun daripada aku.Tapi,tak bataskan cara kita orang bermain.
Aku terus berlalu pergi dari rooftop.Destinasi aku sekarang ialah dapur.Aku lapar.Nak makan!!!!Ibu masak nasi goreng paprik...my favourite.....
Aku turun daripada rooftop sambil menyanyi lagu Grenade.Aku mengetuk pemegang tangga mengikut rentak lagu.Sadis. doh lagu ni...Music video dah sedih.Penat jer lelaki tu bekerja keras.Aleh-aleh pompuan tu curang.Same with me...Tapi,ni aku..
"Fie...laparlah..."aku merayu melutut kat Ibu.
"Yelah...amik lah nasi goreng paprik kegemaran Fie tu.."kata Ibu.Aku dengan bahagianya menumbuk langit dan melompat happy.Yummy!!!Dunia ini ana yang phunya!!!Hehehehe..
Aku menyuapkan nasi dengan lahap.Kalau Shah Rukh Khan nampak kompom dia tak jadikan aku menantu dia.Wa!!!!Ok,ni habit aku.Makan bila stress.Oh yeah!!!
I gonna make history!!!!!!
Bila sis mengarut...and bila sis lapar...kesian novel...wakakaka..lapar weih......huhuhuh...nyesal sahur tak makan banyak😭😭..perut dah berlagu Hidustan Dilwale....
Jannam.. Jannam...
Waaaaa!!!!!
Lagu Faded pun dah keluar..
I'm faded!!!oh yeah!!!!
Sis merepek....kahkahakha...tq bersabar dengan perangai sis yang dah rupa beruk tak cukup kasih sayang....uuuuuulalalallala...bosannn.....sesiapa jom ponteng puasa!!!!
Sis gurau...lek lek lek...Hahahha...dh bye...annyong!!!😘😘😘😘
YOU ARE READING
AWAK SAYANG SAYA TAK?(C.A.P.A RE-NEW)✔
Teen FictionKisah si comel Fie..Yang kejar cinta crush dia.. Disebalik kebahagiaan yang memekar..Muncul racun perosak yang melayukan kebahagiaan tersebut... Bolehke seketul Fie ni..Menggapai cinta Naufal dan terus bahagia?Tanpa ada derita? Nak tau?Bacalah...