Hari ni,hari pelantikan pengawas Alexander Highschool.Aku mengambil bahagian untuk persembahan karate.Persediaan semuanya dah siap.Tinggal nak tunggu mula majlis jer.
"Saya mengucapkan beribu terima kasih kepada guru-guru kerana memilih saya untuk menjadi Ketua pengawas sekolah ni.Saya berbangga..bla..bla...bla..bla"semua bertepuk tangan.Siti Aqiela turun daripada pentas.
Aku melihat wajah cemberut Eriqqa,Irene dan Nayli.Bukannya aku tak tahu.Dia orang memang tak suka dengan Siti Aqiela yang bajet bagus tu.Sampaikan,Eriqqa nak letak jawatan sebagai pengawas serta Biro Kebajikan.
"Aku rasa cikgu sekolah ni buta arh.."rungut Nayli.Aku tergelak kecil.
"Kan...kenapa lah dia tak pilih Abang Zack sebagai headprefect.Si Qiela juga yang dipilih.Dahlah poyo,bajet bagus lak tu..."bebel Irene.Aku tergelak sambil tepuk-tepuk dinding lagi.
"Maybe,cikgu nampak kebolehan dia untuk memimpin kan...Janganlah macam ni...ala...ok apa at least abang Zack korang tu jadi Exco Dua sekolah ni.."Aku pun pelik..Abang Zack tu ok apa.Dia tu peramah,baik dan paling aku minat dia ni jenis yang gila-gila.
"Dahlah.Aku nak ready ni...nak pergi tolong jaga hadiah.."kata Riqqa sambil berlalu pergi dari situ.
Aku terlihat Naufal memandang ke arah ku.Wajahnya macam mintak simpati.Dia ingat aku nak tolong dia.Oh,please.Aku berlalu dari situ kerana saat itu nama ku dipanggil untuk ambik hadiah pertandingan High Kick Evolution yang diadakan pada bulan lepas.
Flashback
Aku duduk termenung di meja.Tangan kiriku tak habis-habis menekan kalkulator.Tangan kanan pulak mengetuk kepala.Latihan Matematik Algebra III aku pandang.Rasa nak muntah lak buat benda ni jer.Aku menutup buku latihan dan melentokkan kepala di atas meja.Nasib cikgu tak datang.Boleh rest jap.
Ting..ting..tong..
"Assalamualaikum dan selamat sejahtera minta maaf kepada guru yang sedang mengajar.Diminta kepada peserta High Kick Evolution,sila bergerak ke bilik perjumpaan sekarang juga diulang suara perhatian kepada peserta High Kick Evolution sila bergerak ke bilik perjumpaan sekarang juga sekian terima kasih.."
Ting..ting...ting..tong...(bunyi macam kat Mydin tu...untuk pengumuman tu...)
"Fie,bangun...cepatlah jom.."Khai menepuk meja ku.Aku terbangun.Macamlah aku tak dengar.Malas lah nak kena pergi apa lah...Aku membuat isyarat malas.
"kau..tak de...Sekarang!!A.S.A.P!!"Khairul tetap tak putus asa pujuk aku.Aish...aku sumbat mulut tu dengan kain baru tahu.Aku bangun perlahan-lahan.Aku mencapai memo pad berbentuk apple dan pen jenama Pilot untuk mencatat.
Tok..tok..tok..
"Masuklah..."kedengaran suara Cikgu Lydia di dalam.Aku dan Khairul masuk ke dalam setelah memberi salam.
"Ok...semua dah ada kecuali Naufal.Hmm,nak tunggu ke,Cikgu Malik?"tanya Cikgu Lydia kepada Cikgu Malik iaitu seorang guru yang melatih taekwando.
"Tunggu jap...Lagipun yang tak complete karate jer kan...Taekwando,silat,silambam dan kungfu dah ada kan...??"tanya Cikgu Malik.
"Dah cikgu!!"jawab Kak Isyah.Aju melambaikan tangan ke arahnya.Dia memebalas lambaian ku dengan senyuman.
"Assalamualaikum..."kata seseorang di muka pintu.Semua menjawab salamnya.
"Masuklah Naufal...Ok right now everyone is here.I think you know that High Kick Evolution Competition is around the corner and our school is the third group.Next week we will send a group of you.Ok,as long as we here..I want to ask you..Are you ready for this big competition?"speaking pulak Cikgu Lydia ni.Nasib paham.
"Yes!!"kami menjawab serentak.Mahu runtuh blok ni dengan suara kami.
"Ok....untuk karate,saya nak kamu semua rujuk kepada ketua kamu,Naufal.Saya lantik Naufal sebagai ketua karate sebab dia mempunyai kebolehan yang tinggi untuk memimpin.Kamu,Fie...Saya nak awak lebih kerap rujuk Naufal sebab awak adalah the best karate kid..antara semua pesrta awaklah peserta pertama yang dapat emas waktu sukan olimpik dulu.So,saya harap awak dapat bekerjasama."Cikgu Malik memandang aku dan Naufal bergilir-gilir.Aku menelan air liur yang sememangnya terasa pahit.
"Be..be..bekerjasama ngan Naufal??"aku menyanya kembali.
"Saya tak rasa awak ada masalah gagap Fie...Yer..berkerjasama ngan Naufal.Bukan kamu berdua jer..Khairul,Diela,Amin ngan Anaz pun akan bekerjasama ngan Naufal tapi awak yang akan banyak kerjasama ngan dia.Saya tak suruhpun korang kahwin..."Cikgu Malik menyindirku siap ketawa lagi.Sampai hatimu...
Selesai mesyuarat tergempak tadi,kami pulang ke kelas masing-masing.Sebelum balik kelas aku kena jumpa Naufal.Kena serahkan buku kehadiran pelajar.Aku yang last tanda aku yang kena hantar.Khairul lepas tangan.Kurang ajar!!Ngadu kat Nayli nanti.
"Naufal.Nah...amik ni buku ni..."kataku dingin.Naufal menghulurkan tangannya.Naufal menyambut tanganku bukan buku itu.
"Jangan nak buat drama kat sinilah"suara aku kawal supaya tidak terlalu kuat.
"Abang sayang,Fie.."rayu Naufal.
"Abang?Sejak bila Ibu aku kandungkan kau?Aku ada sorang jer abang tau..."aku memalingkan muka.Aku memeluk tubuh.
"Maafkan abang..."rayu Naufal lagi
"No!!"kataku kasar lalu aku pergi dari situ.Aku menahan sebak di dada.
Pretend that I hate you,make me really sick...
End Flashback
Lama gila aku Flashback tadi.Sedar-sedar jer aku dah duduk kat atas kerusi peserta.Aku mencari wajah yang aku rindu.
Naufal perasan yang Fie mencarinya.Naufal tergelak kecil.Lepas competition tu Fie langsung tak nak tunjuk muka apatah lagi cakap dengan dia.
"I miss you sayang.."rintih Naufak berkata seorang diri.
"You are late,Fal.."Zack menepuk bahu Naufal.Naufal kelihatan tersentak.Nasib takde heart attack kalau tak lagi dua Jumaat jer lah Si Zack ni.
"Tak pe,Fal.Kalau ada jodoh tak kemana pun.."Zack berlalu ke arah Kak Isyah.Dengar cerita dia orang kapel.Sebab dia orang asyik upload gamba kt Ig sama-sama.Caption pun sama..'Lovely couple outing' itulah caption dorang kat Insta.
Aku berjalan laju tatkala kumpulan karate kid diminta membuat persembahan.Naufal dah bersedia untuk menjadi lawanku.
Aku merangkul siku Naufal dan melipatnya kebelakang lalu menyepak Naufal.Naufal merangkul leherku.
"I still love you sayang..."bisik Naufal di telinga ku.Aku tersentak.Aku dengan laju menyepak kaki Naufal.
Selesai persembahan aku pergi ke arah Ace yang sudah buat bulatan di hujung padang.Mereka tersengih.Majlis kali ni buat kat padang sebab dataran perhimpunan di baik pulih.Nak buat kat dewan tak syok.
"Cool your perfomance.."kata Ashraff sambil buat muka gatal.Aku memukul bahu nya kuat.Tak cukup tu Riqqa pulak menumbuk perutnya.Guling-giling dia kat atas rumput.Kami tergelak.
"Aip!!Yang sana tu silent!!"marah Cikgu Nora iaitu Cikgu pengawas atau cikgu disiplin.Kami semua membatu.
"Khairul mana,Fie?"tanya Nayli.
"Tu..."mulutku memuncung bak itik TokMa kat kampung.Khairul berjalan ke arah kami sambil menyelukkan tangan ke dalam poket.Oh,melting...
"Sorry weih...Aku pergi memerut tadi.."kata Khairul sambil melabuhkan punggung di sebelah Nayli.
"Tengku Khairul Izuan,kau tahu tak...si Nayli ni asyik tanya kau mana?Dia takutlah tu boypren dia kena rembat ngan Hana."ejek Syafiq.
"Kurang ajar!!!"marah Nayli.Kami tergelak.Aduh...macam bebudak jer dia orang ni..
Hai...kpd semua readers...sis nak ucap sorry...disebbkan sis nak tebus slh sis...sis publish banyak punya...utk korang jer tau...k bye😊😊😊
YOU ARE READING
AWAK SAYANG SAYA TAK?(C.A.P.A RE-NEW)✔
Teen FictionKisah si comel Fie..Yang kejar cinta crush dia.. Disebalik kebahagiaan yang memekar..Muncul racun perosak yang melayukan kebahagiaan tersebut... Bolehke seketul Fie ni..Menggapai cinta Naufal dan terus bahagia?Tanpa ada derita? Nak tau?Bacalah...