Bab 7

48 3 0
                                    

   Aku,Ara dan Naufal dah macam keluarga bahagia dah.Semua barang yang aku beli semuanya dia pegang.Aku?Pimpin tangan Ara.

"Lapar"bisikku seorang diri.LAPAR WEIH....PERUT DAH BUAT KONSERT LAGU FIRE BTS..

  Aku menekan perut yang dah berbunyi.Naufal memandang ke arah muka aku yang berkerut.PEHAL?!PIKIR AKU KENTUT ARH TU...

"Lapar?"tanya Naufal.Aku mengangguk perlahan.Lapar sangat ni.DAH KEBULOQ...

"Jom makan kat restoran mamak tu.Saya tak makan western food."eh mamat ni aku tak tanya pun dia suka makan apa.ACAH.

"Boleh...asal dapat makan saya on jer...Tapi,girlfriend senior Naufal tak marah ke keluar dengan saya?"tanyaku.

"Er...taklah...dah break up.."hah?!Dengan Dayana?!WATDAHEL?!GOOD NEWS..DOWH!!

"Dia ada boyfriend lain.Dia layan saya macam baju.Kalau dia nak dia pakai kalau tak nak dia buang.That's why break..."aku sekadar meng'o'kan sahaja.DALAM HATI..HAPPY WOO..

  Aku dah tau dah perangai Dayana tu.Dia kan pernah kapel ngan Abang Rash aku.That's a long story...I don't want to mention it anymore...(maybe author akan cerita tapi bab lain).

"So now?"tanyaku seperti orang bodoh.MEMANG BODO PUN..HAAHAHHA..AKU PANDAI K..

"Single and available"kata Naufal sambil mengangkat sebelah keningnya.Buat jantung aku nak tercabut je lah mamat ni.BUNUH KANG..TERUS TAMAT NOVEL NIH.

😂😂😂

   Aku memerhati Naufal.Kata nak ajak balik.Memang dah sampai kat taman perumahan tapi bukan taman perumahan yang aku duduk.Serius,tempat ni just untuk orang kaya.Naufal memarkir kereta di sebuah rumah bewarna coklat.

"Assalamualaikum....Termenung jauh nampak...Dah sampai Paris ke Iceland?"tanya Naufal plus menyindir.Aku mencebikkan mulut.Malas nak layan crush aku yang satu ni.DAHLAH MERENG!BENGONG!KEJAP BAIK..KEJAP JAHAT.KEJAP MACAM KENA SAWAN.

"Dah sampai syurga.."jawabku sambil berpeluk tubuh.Aku buat muka masam.Untung aku puji rumah dia.Even dalam hati still ok apa.

"Dahlah.Aku nak hantar Ara jap"ooo...Patutlah mamat senget sebelah ni datang sini.Ingatlan nak jumpa bakal mak mertua aku kat sini.Gediks kau Fie!!!Astaghfirullahalazim...

***

"Kan betul aku cakap kau ni termenung.Kau dah sampai rumah kau lah."kata Naufal menghentikan khayalan aku tu.Eh?Oh?Tak perasan lah.Aku membuat simbol peace.

"Bye"kataku sambil keluar daripada perut kereta Audi itu.

"Bye sayang...Chat tau nanti!!"puih!!Masalah betul suka orang gila macam dia.Stress.Aku tersenyum hambar.Padahal dalam hati,hanya Tuhan jer tau.Ayat tak menahan tau author ni...😂😂(suka hati author lah...sibuk jer)....

***

"Dah sampai mana Fie berangan?"tanya Abang Shad.Cacat kau!!Terkejut aku.Aku mengurut dada.Abang Shad buat muka seposen.

  APAHAL SEMUA ORANG TEGUR AKU MENGELAMUN NIH?!

"Kalau sehari tak kacau Fie tak boleh ke?Sibuklah Abang Shad ni.Kalau nak citer pasal cicak kobeng... sorry Fie tak berminat."kataku.Semak jer.Orang nak berangan pun tak senang.

"Bukan...ni pasal Abang Qhad...Abang Qhad couple ngan Diyana budak Form 3 tu."WAT..DA..HEL..

"Hah?!!Dengan budak tak cukup sifat tu?"terkejut gila!!Buta lah Abang Qhad ni.Budak gedik tu yang dia couple.BUDAKNYA YANG MACAM SOTONG KENE ELEKTRIK TU?!

"Haah....Me too...Tak percaya.It is so crazy.."kata Abang Shad sambil menarik rambutnya.PUTUS JUGAK KANG.KANG BOTAK..KANG..CICAK PUN LARI.

"It is not crazy but useless..Dah Fie nak settle kan homework.."kataku sambil menolak keluar Abang Shad.Amazing,right?Tak percaya betul dengan Abang Qhad.DATANG BULAN MENGAMBANG KOT..GILERR..

Ting!

  Aku menjenguk telefon Aplikasi Whatsapp aku bukak.Mesej daripada Naufal?

Naufalkimi
If I said that I love you,what will you do?😶

AKU GELAK LAH BODOH!!SOALAN APA NI SETAN?!

Telefon yang aku pegang hampir terlepas.Love you.What the....Main-main jer kot.

Me
I don't know

Naufalkimi
I love you,Fie.I am not kidding.

   A to the G to the U to the STD..eh..eh...Pehal pulak masuk rap dia nih.

G to the I to the L to the A to the GILA..

Naufalkimi
Sayang...Saya nak awak bagi saya jawapan esok tau.Bye sayang...Saya nak buat kerja😘I love you...Saranghaeo...Wo ai ni...143..Saya sayang awak.

   Aku memandang ayat terakhir Naufal.Are you serious?!

  Of course aku nak jadi gf dia.Orang gila jer tak nak.Tapi,aku takut dia sakitkan hati aku macam mana Dayana sakitkan hati Abang Rash.Aku trauma.Sebab Dayana lah Abang Rash pergi UK,sambung belajar.

"Terima jerlah Fie.."kata Abang Fiqad kat belakang aku.Terkejut.SUMPAH JADI KATAK KANG..

  Tapi,kenapa suara Abang Qhad sayu.Abang Qhad berlalu tinggalkan aku yang sedang terpinga-pinga+blur gitew..Bukan sama ke?

  Aku merehatkan minda yang keliru dengan tidur.Tak pe esok cuti kan.Tak pelah tidur is my keutamaan.(manglish)😂😂

Yeay.....Siap gak...hahahhaha..

AWAK SAYANG SAYA TAK?(C.A.P.A RE-NEW)✔Where stories live. Discover now