Aku menghela nafas penat.Chait!!Penat tau..kena practice nyanyi bagai...huhuhu...I ada bakat ok..
Aku mencapai phone yang aku letak di atas meja.Takde chat or any notification.So,kengkawan aku semua tengah tidur.Aku duduk di birai katil.Mana lak si Fiesyah ni?Tadi dia kata nak memerut tapi toilet terbukak jer.
"Time orang penatlah kau hilang Fiesyah."Aku mencari Fiesyah yang nun jauh di sana.Nun mana ntah.
Pintu bilik terkuak daripada luar.Fiesyah tersengih kelat.Ni awat ni?
"Fie...Putra..dia tuduh aku..."Fiesyah melepaskan tangis.Aku yang blur hanya memeluk Fiesyah.
"Dia tuduh aku lempang Auni..."kata Fiesyah dalam sendu.Aisehmen,Auni?Minah perasan bagus tu?
"Lah...takpe...nanti aku suh Khai cakap or pujuk Putra ok..Dah tak moh nangis.Buruklah..."kataku sambil mencubit pipi Fiesyah.Dia membuat muka cemberut.Aku tergelak kecil.
"Fie...lapar...jom makan"Fiesyah mempelawa ku sambil mengesat air mata.
"Ok...burger"kataku dengan pantas sambil mengambil bawal crepe bewarna maroon.Aku menyarungkan tudung itu dengan cardigan hitam pink.
"Makan..."jerit Fiesyah keriangan sambil menumbuk langit.Nyam nyam burger....Waduh...kecur ayaq liuq.
Aku dan Fiesyah berbual di dalam lif sampai ke tingkat makan.Aku tengok ramai budak form three ngan form five kat sini.Semua tengah melantak.Paling tak menahan gaya Ashraff makan.Macam buat hotel ni ada kena mengena ngan dia jer.Dia boleh duduk gaya ratah sambal belacan.
"Hai...Assalamualaikum..."sapaku.Aku terlihat muka Putra yang yang takde mood.
"Hai....Waalaikumusalam!!"jerit mereka serentak.Buat malu jer...
"Putra,aku nak cakap sikit.Fiesyah,kau makan lah dulu.Duduk jer kat meja ni."Fiesyah sekadar mengangguk lemah.Kawan-kawan yang busybody aku kerling tajam.Kawan yang perempuan semua beradu kat bilik.
"Irsh...kenapa kau buat Fiesyah macam tu.Tak kesian kat dia ke?"aku memulakan bicara dengan tembakan(?)
"Aku marah Fiesyah sebab dia lempang Auni.Auni yang cakap.."
"Bongok lu!!!Pakyu!!Kau ni pahal percaya cakap minah senget+bengkok tu..dia tu bajet bagus tau.Sekali aku tumbuk bersepai gigi kau kat sini."aku memarahi Putra ala-ala mak-mak.Aku panggil Putra Irsh or Putra.Kengkadang jer panggil Irsh(actually...sis malas nak tulis nama putra...)
"Ok....aku try pujuk dia"dengan mudahnya Putra mengaku kalah.Hahahha...tengok lah siapa pengugutnya.Kembang jap.
Aku berjalan ke arah kawan-kawanku.Semua tengah happy melantak.Fiesyah dah okay dah ngan Putra.Berani Putra lawan cakap aku.Memang nak kena kakilah.
"Fie ikut aku!!!"Nayli di sebelah aku tenung apa masalah dia ni.
Aku membuntuti Nayli.tanpa sebarang alasan or apa-apa sahaja.Sesekali aku menaikkan kening sebelah.
"Fie aku harap kau tabah"tabah?Apanyer?
Aku tergamam plus terkedu.Mata aku tak tipu kan.Naufal peluk Dayana??Aku mimpi kan.Ya Allah bangunkan aku dari mimpi ni...
"Tak payah lah kau nak mengintai!!Eh perempuan!!Sini!!"jerit Naufal.Dia merentap tangan ku kasar.Dia melemparkan badan ku atas rumput.Nasib rumput...
"Kau jelaskan sekarang.Explain it!!!"Naufal menjerkahku.Allahuakbar,aku terkejut.Jantung berdegup pantas.Sabar Fie,ni bukan masa kau nak rebah..
"Explain what?"tanyaku air mata tak dapat ku tahan lagi.Sakitnya...
"Perempuan murah macam kau...layak dipanggil setan!!"aku tersentak kebelakang.Nayli memaut bahuku untuk bangun.
"Fie tak faham.Abang tolong cakap apa sebenarnya..."aku menangis.
"Mulai hari ni saat ni...aku nak kita putus.Barang yang aku bagi kau simpan.Budak hingusan macam kau tak layak dengan aku!!"jerkah Naufal.Putus??Air mata yang tidak deras menjadi deras dan semakin deras.
"But why,abang??"tanyaku.
"Kau tak layak panggil aku abang!!Kau memang setan!!"marah Naufal.Nayli.yang hanya mendiamkan diri mengangkat kepala.
"Kau jangan sesuka hati nak panggil kawan aku setan.Kau tu yang bodoh!!Percaya cakap pompuan jilake macam ni!!!"bentak Nayli.Hilang sudah sifat lemah lembut Nayli.Rupanya,tak semua orang yang nampak lemah lembut ni orangnya tak tegas.
"Kau jangan nak bela kawan pelacur macam pompuan ni!!"
Papp!!
"Eh,Naufal...kau ni tak sedar siapa yang kau cakap pelacur tu.Kau tau tak pompuan ni yang pelacur bukan kawan aku!!"jerit Nayli.Pertama kali aku nampak dia tampar orang.Kuat lak tu.
"Kau tengok lah bukti ni..."Naufal melemparkan kepingan gambar ke arah mukaku.Aku terkejut.Aku hulurlan duit dekat Dayana.Yer aku pernah bagi duit kat Dayana..
"Kau suruh Dayana melacur sampai mengandung.Dayana tak nak buat kau sogok dengan duit!!Sejahat-jahat Dayana dia tak pernah jual diri!!"aku terpempan.A...ak..aku j..jual Dayana??
"Fie tak pernah buat.Sumpah!!"kataku dalam sendu.Pedihnya hati..bila orang yang kau sayang tuduh kau macam-macam.Aku terasa macam Naufal hina maruah aku,pijak harga diri aku.
"Eh..bukti depan matalah"sangkal Naufal sambil menunjal kepalaku.Fie kuat!!Jangan rebah kat sini.Tunjuk kat Naufal kau kuat.
"Fie bagi duit kat akak Dayana sebab akak Dayana kata dia..kena buang keluarga sebab ketelanjuran dia dengan Iyan...Fie tak pernah jual diri..Apatah lagi jual orang.."jelasku.Air mata dah tak mampu nak keluar.Sakitnya hati ni.Macam kena toreh dengan pisau berkali-kali.Pedih..ya amat.
"Orang kalau dah buat salah takkan mengaku...Eh,perempuan kau dengar sini eah.Aku tak nak nampak muka kau lagi kat sini.Aku tak nak ada kaitan dengan kau!!"jerkah Naufal sambil menarik tangan Dayana yang dalam sendu.Dayana senyum sinis kepadaku.'I'm win'desis hati Dayana.Aku terduduk di situ.
Aku menangis sepuas-puasnya sehinggakan.Nayli turut sama menangis.
"Nangislah,Fie...keluarkan semuanya.Aku tahu kau tak salah.."Nayli memelukku.Aku meraung.Sakitnya kenyataan ni...
Aku rebah....
😞😞
Aku tersedar dari mimpi ngeri.Itu bukan mimpi.Itu realiti.Aku melihat sekeliling bilik hotel.Fiesyah,Nayli,Riqqa,Irene dan akak Darwisyah.Mereka terus memeluk aku."Fie...Akak simpati dengan Fie.Akak faham perasaan Fie..."lirih Kak Isyah berbicara.Aku sekadar tersenyum kelat.
"Tak pe,kak.Dah suratan takdir hidup Fie dah.Orang yang Fie sayang pijak maruah Fie.Layan Fie macam perempuan murah.Macam Fie takde harga diri."aku merintih sayu sambil mengesat air mata yang menitis kali ke berape entah.
"Esok Fie ada persembahan kan?Akak make up kan Fie tau...Tengok dah tak comel..Dah Macam panda."Semua tergelak.Ye,esok aku ada persembahan.Naufal yang suruh aku masuk.Aku nak luahkan semuanya dalam lagu.Bukan lagu pilihan Naufal.Tapi,lagu pilihan aku....
Ok guys....tak beraPA touching lAk....hAHHaHa...Simpan balik tisu tu...membAzir jer...tetiba idea SiS gone.Sis tengAh sedihlah.Anyways...esk puasa!!!!MAlam Ni dah Start tArawih.Sis nak.MintaK.Maaf KAt Korang semuA.If SIs Ada TeRkasar bAhAsa ke?Tersakitkan hAti ke....Tertypo ke...SIS nAK mintAk MAaf.Baru je KAt Sekolah Tadi ada sesi Mintak Maaf.AlA...sis punya kengkawan Kan DramA queen....queen air MAta...ok lAh....SIs NAk bAgi tahu ni....hmm sebeNarnyA kan novel ni KAN bErdasarkan citer SIs....CUme moments Jelah...YG gaDuh tu takde...DH NAma nyer crush...DIa senior Sis...OK Sis citer sampAI sini jer.kAng KALAu citer jer,bocor rahsia...HAHAHHA..kbye😍😍
YOU ARE READING
AWAK SAYANG SAYA TAK?(C.A.P.A RE-NEW)✔
Dla nastolatkówKisah si comel Fie..Yang kejar cinta crush dia.. Disebalik kebahagiaan yang memekar..Muncul racun perosak yang melayukan kebahagiaan tersebut... Bolehke seketul Fie ni..Menggapai cinta Naufal dan terus bahagia?Tanpa ada derita? Nak tau?Bacalah...