Bab 8

60 4 6
                                    

No one pov

  Ok.Hari yang ditunggu-tunggu oleh Naufal.Jawapan yang di mahukan dari mulut Fie adalah 'I Love you too'.Hari ni Naufal hanya menghadap telefon.Nak tunggu jawapan Fie macam tunggu bulan jatuh ke riba.HENGKO,FAL..BM PUN HAMPIR FAIL NAK BERMADAH..PIKIR HEBAT ARH TU?

FieLove
I love you too...😶😶😶

Naufal menjerit kegilaan di dalam bilik.Dia melompat seperti beruk baru dapat bini.BUKAN SETAKAT BEROK..DENGAN BINATANG PINK TU SEKALI..ADA KAITAN KE?

  Inilah yang Naufal idam-idamkan sejak pertama kali dia nampak Putri Saffieyatul Hawaniez ni.

Flashback

Naufal berjalan ke arah pagar sekolah.Tahun ni dia dah sah jadi murid form 3.Dahlah dia batch pertama PT3.So tau-tau jelah debaran kat dada dia.

Naufal meraup sedikit mukanya.Rambut yang ditiup angin dek kerana angin kuat tadi dibetulkan menggunakan jari.Baju pengawas yang dipakainya ditelek beberapa kali.Setelah yakin dengan kekemasan dirinya,barulah Naufal pergi ke dewan.

"Fal..asal lambat?"tanya Tengku Zack Ryan juga pengawas sekolah seperti Naufal.Naufal tersengih seperti kerang busuk.

"Bangun lambat...Malam tadi hujan tu yang terlajak tidur tu.."katanya sambil membetulkan tali leher yang dipakainya.

"Aku dengar cerita kan,Fal.Si Hairiy kata ada budak perempuan Form 1 ni cute gila weih"kata Ryan sambil mengambil memo pad dan pen.

"Kita kat sekolah nak belajarlah,Ryan"nasihat Naufal.Acah-acah berdisiplan lak si Naufal ni.

"We will see.Aku ke engkau yang terpikat kat dia"cabar Ryan sambil berlalu pergi meninggalkan Naufal.'Cute sangat ke budak tu?'gumam Naufal di dalam hati.

Naufal berjalan ke arah tandas selepas habis perhimpunan rasmi.

Gedebukk!!

"Aduh!!"aduh seorang budak perempuan Form 1 tu.'aku yang besar ni tak nampak ke?'monolog Fie di dalam hati.

"Sorry...abang tak sengaja"mestilah Naufal pakai panggilan abang sebab senior kan.

"Tak pe arh"kata Fie sambil berlalu pergi.

"Cantik gila"kata Naufal seorang diri.Hati Naufal seperti mengatakan yang dia jatuh cintan dengan budak tu tadi.'Jangan cakap budak yang Ryan cakap tu'kata Naufal di dalam hati.

"Aku dah kata...good luck"kata Ryan sambil menepuk bahu Naufal.Naufal tersenyum.'I'll get you'semangat hatinya berbisik yang dia akan pasti dapat budak tu.

End flashback

Naufal tersengih mengenangkan peristiwa tahun lepas.Macam orang gila bila dia dapat tau yang Fie dah ad bf nama Emir.Nasib budak tu pindah.

"Yes!!!"jeritnya di dalam bilik.Dia melompat di atas katil.Ni kes bahaya ni.Angau tahap gaban ni.

***

Aku menghela nafas APA AKU DAH BUAT NIH?!AKU TERIMA PERMINTAAN DIA KAN?!AKU BARU BALAS I LOVE YOU TOO KAT DIA ANN?ANN?!

AKU TAK TAHU NAK FANGIRL KE NAK NANGIS SEKARANG!!!!!!!!!

Aku meletakkan telefon dan berjalan ke arah ruang tamu.MASA UNTUK SAYA MELEPASKAN TEKANAN DENGAN MAKAN AISKRIM...

"FIE KU SAYANG....."panggil satu suara.Jap,ibu keluar dengan Liya and Iq.Ayah pulak kerja lagi.K...Siapa tu?

  Aku berjalan ke arah ruang tamu sambil pegang tudung periuk.DAN.....

"Abang!!"jeritku sambil memeluk Abang Rashdan kuat.Aku menangis teresak di bahu Abang Rashdan.Tudung periuk entah mana aku baling.AKHIRNYA,MEMBER PANJAT POKOK RAMBUTAN AKU DAH BALIK!!!!!!

  Aku pandang ke arah seorang perempuan yang tersenyum manis.Lawa.Hidungnya mancung.Mata dia kaler biru..MACAM..MACAM PELAKON OMPUTIH DOWH!!!BINI ABANG AKU KE BENDA?!

"ABANG!FIE TENGAH MIMPI ANN?CAKAPLAH YA!ANN?!ANN?!"pekikku sambil menggoncang badang abang aku.Lantak arh dia nak pengsan ke apa lepas nih.

"Hengko nak bagi aku mati ke hapa?!Tak arh..Kau tak mimpi..Kenalkan..Sara Howtson.Isteri abang.."kata Abang Rash.Aku terus salam akak ipar aku dengan sopan.Takde terencat seperti tadi yerr..

"Fie....mana Liya ngan Iq?"tanya Abang Rash.

"Ikut ibu..Tak tahu pergi mana.Ayah kat office lah.."jawabku.

"Assalamualikum,My name is Sara Howtson..Your sister in law.."Ya tuhannn!!!!COMEL GILA!!

"Oh..My name is Putri Saffieyatul Hawaniez..."kataku.Senyuman semanis gula aku hadiahkan.

"SEJAK BILA KAU SOPAN,BODO?!!!HAHAHAHHAHAHA"

"SAKAILAH,SETAN!"marahku lalu menyepak punggung abang aku.Dia kalau tak kacau aku tak boleh auu..

  Kengkadang rasa macam dia bukan abang aku.Perangai dia ngan berok sama jer..Takde beza.

  Tapi,yang penting..Abang kesayangan aku dah balik!!!!

Yeay!!!!!Siap..re-new nyee...blehlah..kn?Sis gne cre tulisan dlm MWH ..so byk ksr sikit..😂

AWAK SAYANG SAYA TAK?(C.A.P.A RE-NEW)✔Where stories live. Discover now