Dua tahun kemudian...🙏🙏
Aku memandang persalinan baju bewarna putih ni.Cantik.Kena dengan warna kulit aku yang putih pucat.
Aku memandang pantulan muka ku di cermin.Bersediakah aku jadi isteri dia?Bersediakah aku jadi suri hidup dia?Sempurnakah aku?
Perlahan-lahan air mataku menitis.Aku takut Ya Allah...Masih sempat ke aku batalkan majlis ni?Kalau aku batalkan apa sangkaan keluarga Naufal?Aku buntu.
"Kak..Kenapa nangis ni?"tanya Alya.Aku menggeleng.Air mata aku seka dengan hujung jari.Buruk gila muka aku.
"Akak..tak bersedia..akak...takut..akak..akak.."kataku terhenti tatkala diriku dipeluk Alya.Dia menangis kecil.Air mataku tumpah lagi.
"Akak nak takut apa?Akak..tak perlu nangis..Sepatutnya akak gembira..Akak nak kahwin dengan Abang Naufal.Orang yang akak tunggu sejak dulu lagi.Akak nak kahwin dengan crush akak kan?Kak happy lah.."bebel Alya panjang lebar.Aku mengukir senyuman hambar.Bukan dari sekolah menengah lagi aku suka Naufal.Tapi,sejak umur aku lapan tahun.Haq..Hakimi..Naufal Hakimi..Dia yang aku tunggu selama ni..Betul kata Alya.Kenapa aku sedih?
"Akak...jangan nangis lagi..Dah comot make up tu..kejap lagi Abang Naufal sampai."pesan Alya.Dia menempekkan sedikit bedak di muku ku.
"Thanks...nanti mesti akak rindu Ya,Iq..Abang Rash,Abang kembar ngan Ibu ayah.."kataku.Alya tersengih.
"Siapa tak rindu dengan akak yang poyo ni"usik Alya.Aku tergelak kecil.
"Apa budak ni..Dah ambik niqab tu..Pengantin lelaki dah sampai..."kata Ibu.Alya pantas mengambil niqab untuk aku pakai.Naufal yang suruh aku pakai..Kata dia,biar dia jer yang tengok muka aku.
Aku menilik badanku kali terakhir sebelum keluar dari bilik.Aku lihat ramai tetamu yang hadir.Tiba-tiba aku berasa gementar.
"Tahniah.."kata Fiesyah.Aku memeluk mak buyung itu.Begitu jugak Nayli,Riqqa,Irene dan...Hana?Apa dia buat kat sini?
"Aa...aku..mintak maaf..Fie..Aku rindu kau..rindu kau..kawan.."Hana memelukku.Aku tersentak.Alhamdulillah.
"Mana Airina?"tanyaku.Hana mengeluh.
"Dia....aku..dah tak sehaluan.."kata Hana.Aku faham.Aku tahu perangai Airina tu.
Selesai menjejak kasih yang tak formal tadi,aku terys duduk di atas sebuah bantal.Aku lihat Naufal sedang duduk menghadap Ayah aku.Hensem dia dengan baju nikah tu.
"Semua dah sedia?Kalau dah..boleh kita mulakan.."kata Tok Kadi.Ayah dan Naufal mengangguk.Darah aku berderau.Nervous.
"Tengku Naufal Hakimi Tengku Arsyad?"
"Ya"
"Aku nikahkan dikau dengan anakandaku,Puteri Saffieyatul Hawaniez Binti Emran Reza dengan mas kahwinnya satu ratus ringgit tunai..."
"Aku terima nikah...."
Dengan sekali lafaz,aku sudah menjadi isteri yang sah bagi Naufal.Aku pandang ke arah muka Ayah.Air mata ayah bergenang.Aku mengalihkan pandangan ke arah Ibu.
Akhirnya,terlepaslah tanggungjawab mereka ke atas ku.Sekarang ni dosa aku ditanggung sepenuhnya oleh Naufal.
Aku memandang ke arah adik beradik ku.Alya mengelap air mata yang turun ke pipinya.Sekaligus,air mataku tumpah.Ya Allah,inilah rasanya bila aku sudah menjadi isteri orang.
Acara pembatalan air sembahyang akan dijalankan.
Naufal berdepan dengan aku.Di saat ini tubir mata aku dipenuhi dengan semua memori waktu dulu.Air mataku menitis.
Naufal menyarungkan cincin emas ke jari manis ku.Dengan perasaan bergetar,aku capai tangan dia.Aku cium tangannya penuh kasih.
"Thanks...sudi terima abang sebagai suami sayang.."bisik Naufal sebelum mengucup dahiku.Aku mengangguk.
***
"Aku dulu sebab aku kawan paling rapat.."
"Eah,mana ada..aku dulu swbab dia my lovely friend,ok"
"Aku yang patut sebelah dia tau..Sebab aku kaunselor dia.."
"Tak..aku"
"Akulah..sebab aku dah mintak maaf.."
"Akulah..sebab dia crush aku dulu.."kata Alief.Eah sejak bila mamat over nerd ni kat sini?Tapi,handsome sekarang ni.
"Apa?Kau crush dengan Fie?"tanya Khairul.Alief errrr...jer..
"Aiyorkk...Pandailah kau jawab dekat suami dia..Padan kau Lief"Ashraff menakutkan Alieff.
"Kau cakap kau crush dengan bini aku?"tanya Naufal.Aku mengusap dada Naufal.Matilah kalau melayang penumbuk hikmat dia kat muka Alief ni.
"Citer lama..."Naufal ketawa.Aku hairan.Ingatkan nak marah.Sepak kang.Aku mengekeh ketawa apabila geng aku buat muka buruk waktu ambik gambar.
Tiba-tiba bahu aku dirangkul.Aku tau siapa..
"Cantik sayang abang ni.."kata Naufal dengan senyuman gatal.Aku mecubit lengan dia.Tampo kang.Gedik arh Naufal.
"Gediklah abang ni"kataku.
"Apa?Abang?"ejek Naufal.Aku mencebik.Aku tengah practice panggil dia abang,dia ejek.Nasib aku tak panggil kacang.
"Ala..merajuk lak..takpe nanti abang pujuk tau.."kata Naufal sambil nembuat wink kat aku.Gatalnya.Miang betul.Gatal garulah..
"Tahniah.............."
"Tahniah!!"
"Takziah...eh..tahniah"
Siapa yang cakap takziah tu.Kuang ajo.Ni mesti Khai ni kan?Ngadu kat bini dia..Lupa nak story..Riqqa dah kahwin dengan Ash dan dah ada sorang anak.Nayli pun dah kahwin ngan mamat apek celup,Khai.Irene dah tunang ngan Syafiq.Fiesyah tengah ngandung anak pertama.Mak buyung lah katakan.
Aku berjalan ke arah Naufal dan merangkul tangannya.Aku melentok kepala di bahu dia.
"Kenapa?"tanya Naufal.Ganggu lah isteri ni.Baru nak borak ngan Zack.
"Lapar.."kataku.Naufal mengangguk.Dia membawaku ke buffet.Banyaknya lauk.Ada daging blackpepper.Yummy..
"Sayang nak makan kat mana?Dengan niqab tu.."tanya Naufal.Aku menjawab dalam rumah.Taknak makan khemah.Malu.Kang kena sakat.
"Ok..duduk dulu kat dalam.Abang amikkan."pesan Naufal.Aku akur.Tak yelok lawan cakap suami.Aku masuk ke dalam rumah dan menunggu Naufal di dapur.
Hari paling bahagia..Thanks suamiku....
Amacam...okay tak...sis kering idea lah nak wat ni....so sis bagi lah double hapdet..ehehe...nanti sis usahakan balik untuk touch up CAPA...dh tonggang terbalik dah bab dalam ni...dengan bab hilang..bab tak publish..adoiai..nnti sis elokkan balik wokay..ChaeShin Chaw
YOU ARE READING
AWAK SAYANG SAYA TAK?(C.A.P.A RE-NEW)✔
Fiksi RemajaKisah si comel Fie..Yang kejar cinta crush dia.. Disebalik kebahagiaan yang memekar..Muncul racun perosak yang melayukan kebahagiaan tersebut... Bolehke seketul Fie ni..Menggapai cinta Naufal dan terus bahagia?Tanpa ada derita? Nak tau?Bacalah...