Bab 9

72 5 8
                                    

  1 year later..

   Hari ni hari pertama aku jadi form 3.Seriau darah sebab tahun ni exam PT3.Hari ni jugak hari pertama aku jumpa Naufal setelah sekian lama tak jumpa.Ceh!Ayat...PADAHAL BARU SEMALAM LEPAK KAT KEDAI MAMAK.

"Hai korang!!"tegurku ke arah Khai,Niya,Syafiq,Irene,Ashraff dan Eriqqa.Mereka tersenyum tatkala terpandang aku.SENYUM HAMBAR..PAHAL SEMUA NIH?!KANTIN TERBAKAR KE HAPA?!

"Mana Putra and Fiesyah?"tanyaku.Asal semua diam ni?KAWAN AKU KENA SAMPUK KE?!

"Sampai hati kau kan,Fie.Kenapa kau nak kena berahsia ngan kita orang?Kita kan dah janji,kalau kita ada masalah atau secret kita mesti share."kata Syafiq.Aku terdiam.Aku rahsiakan apa?

"Apa kau cakap ni?"tanyaku.Apa yang aku buat?Tahu-tahu jer aku dah kena marah.YINI TIADA ADIL!

"Kau tak tahu?Ke buat-buat tak tahu?"sindir Khai.Hah?!TUHANN...BAGI AKU KESABARAN SEBELUM AKU HEMPUK MAMAT GIGI ARNAB DENGAN BUKU AKU YANG MENIMBUN NI..PATAH GIGI TU KANG!

"Apa yang aku buat?"tanyaku balik.AKU BUKAN BUAT-BUAT BODO EAH..AKU MEMANG TAK FAHAM.

"Kau rahsiakan yang kau couple ngan Naufal....Waktu aku couple ngan Khai.Aku cerita semua tau.."Niya pulak bersuara.Kali ni aku tersenyum.Pasal tu jer.HINGAT PASAL AKU REMBAT MAKANAN DORANG..

"Bukan nak rahsia.Tapi aku tak sedia...Takut waktu aku bagitahu tu..Tetiba pulak dah putus.Malu lah aku.."jelasku.Mereka hanya mengangguk.

"Sorry,Fie..."kata Irene.Aku mengangguk sambil tersenyum.Naufal berjalan ke arah kami.

"Hai,sayang...Semalam kata selsema.Hari ni awak ok tak?"ish mamat terlebih hensem ni.Aku dah bagitahu kat dia jangan panggil aku sayang.AKU SEPAK KANG MELAYANG GI PLANET PLUTO KANG!

"Ehem...aduhai sweet lah pulak dorang ni..."sindir Eriqqa.AIH..NASIB HANG PUNYA BOYPREN KAT SINI..KALAU TAK..

"Kan Fie dah cakap..jangan panggil Fie 'sayang'..malu lah.."kataku.Membahang dah pipiku.Yang lain semuanya dah tergelak.EH...BANGANG!

"Aku campak korang dalam sungai tak pasal-pasal kang.Takpun robohkan jer pondok ni!!!AKU UGUT NIH!"kataku.Lebih tepat lagi amaran keras.

"Ugut ke doh?Pikir kau nyanyi...Hahahah.."eh...kuangajo kau Syafiq!

"Sayang...biarlah dorang gelak.Biarlah abang panggil Fie 'sayang'...Sayang kan abang punya..."kata Naufal.Terburailah gelak ketawa si pontianak ni semua.Pipi aku lak dah macam buah delima yang masak ranum.

  Ayat google mana Naufal ni tembak?

"Amboi....sweet couple ni..."tegur. Putra ngan Fiesyah serentak.Sweet pebenda..Sour jer ni hah..

"Happy sangat sampai tak perasan kita datang.."rajuk Putra.Ee..semak lah kau.Merajuk macam bebudak.DAHLAH EJEK AKU KOALA..

  Aku meninggalkan semua manusia yang otaknya mereng tu.Naufal mengejar aku dari belakang.Aku mempercepatkan langkah.Geram,malu dan happy semuanya bercampur aduk.SENANG KATA.....AKU TIADA EMOSI YANG TETAP SEKARANG NIH!

"Sayang ni cepat sangat."kata Naufal yang sudah berada di sebelahku.AGAHSHAJAKJAKA

"Taklah laju sangat kalau awak dah ada kat sebelah saya"kataku.Langkahku tetap laju.Naufal tersenyum.APA SENYUM-SENYUM?!NAK BUAT ORANG CAIR LAH TU!

"Sayang,tak nak pergi dewan ke?"tanya Naufal.Aku menggeleng.

  Tak selesa lah dalam keadaan yang tak sihat ni duduk dalam dewan yang ramai orang.Macam pasar malam pun hado gak.

"Kalau macam tu..ikut abang.."kata Naufal sambil menarik lengan bajuku.GELI BODO..ABANG-ABANG...

"Sayang,duduk sini tau..Nanti perhimpunan habis..sayang,masuk kelas ,okay?"kata Naufal sambil meninggalkan aku di sebuah bilik yang ber'air-cond'.APSAL AKU NAK MUNTAH?!EEE...SAYANG..ABANG..

  Aku meneroka bilik ni.Ada jersi nama Naufal.Mesti Naufal punya.Siap ada gambar Naufal ngan Atok dia.Eh,ni gambar Iyan?Dia sepupu Naufal ke?Asal tengok macam rapat jer?KESAH LAH SEPUPU KE IDOK EH..BUKAN PENTING BAGI AKU PUN ANN?

  Naufal dah ketuk pintu.NAK APA LAGI,ORANG TUA TU?!

"Sayang,nah chocolate cake.Makan tau.Abang tau Fie suka makan cake coklat..."kata Naufal sambil duduk di sebalahku.NASIB KAU BAWAK MAKANAN..KALAU TAK..NGAN HENGKO NGAN MUKA HANDSOME KAU AKU BUAT PEKASAM!

"Cantik,sayang.Abang janji abang takkan sia-siakan sayang..."janji Naufal.Aku tersipu malu.

"Janji?"tanyaku.Naufal membuat simbol janji.

  Aku tersenyum kecil.

"Dah lah...Abang nak bertugas tau.Nanti jumpa abang kat kantin.."kata Naufal.Aku mengangguk.

BODO ARH!!DIA NAK BAGI SALUR DARAH AKU MELETOPS KE MENDA?!

♡♡♡

  Aku berjalan ke arah kelas 3 Elite.Kelas baru aku.Aku tahu pun sebab Naufal yang call bagitau tadi.Baik kan boyfriend aku tu?HAHAHAHA..BODO..GELI..

"Fie?Kau gi mana tadi?Kat dewan aku tak nampak kau pun.."tanya Khai.Sibuk jer si JUNGKOOK VERSION MALAYSIA NIH!

"Aku gi bilik kesihatan.Aku tak sihat sikit."tipu aku.Takkan nak bagitau yang aku duduk kat bilik privasi Naufal.NANTI DIA CANANG SATU SEKOLAH KANG..MUKA JER NAMPAK NERD..TAPI,UTAK YITU KUNING..

"Lah...yeke?Asal tak bagitau.."tanya Khai lagi.ELLY MANA?BOYPRENG DIA NI DAH MACAM POLIS PENCEN DAH NI HAH.

"Tak sempat.."jawabku perlahan.Tapi masih boleh didengari si arnab Khai nih.

"Ouh....Macam mana kau boleh couple ngan Naufal?"tanya Putra lak.DORANG MASING-MASING MEMANG TAKDE LIFE KE MENDA?

"Ntah...tetiba jer...dahlah...aku tak sihat ni...nanti jangkit tak tahu.."kataku.Lebih tepat mengahalau.Mereka mengeluh.

No one pov

  Naufal ternampak Fie melentokkan kepala di atas meja.Kesiannya.Naufal berjalan menuju ke arah pintu kelas 3 Elite.

  Satu jer niat..nak tahu kenapa Fie camtu.

Fie pov

"Assalamualaikum...Khai."kata Naufal sambil mengetuk pintu.

  Aku tidak mengangkat kepala.Sakit sangat kepala ni.Beberapa orang budak perempuan menjerit.PEHAL BODO NAK FANGIRL DEKAT BOYPRENG AKU?EH...

 
"Lah..hengko,Fal..asal?"tanya Khai.

"Hengko fikir siapa bodo yang datang?Ni ha..Aku nak jumpa Fie.."kata Naufal.Khai mengangguk dan membawa Naufal ke mejaku.

  Naufal duduk di berdepan dengan ku.Dia duduk di atas kerusi Shuhada.Aku jeling dia sikit dan kembali letakkan kepala atas meja.BABIYH..KAU BOLEH TAK BUTANG BAJU TU BETUL-BETUL SIKIT?!!

"Sayang,ok tak?Kalau tak ok,abang hantar balik."pelawa Naufal.Aku menggelengkan kepala.BOLEH SUH DIA STOP BER'ABANG' TAK?AKU NAK MUNTAH KALER HIJO NI HAH..

"Naufal,tak payah lah.Fie ok jer.Cuma sakit kepala jer ni hah..Hantuk sikit kat dinding eloklah ni.."tolak ku dengan baik.Naufal masih tak berputus asa.SEE?CARINGNYA LAH MAMAT NI..

"Jom...ikut Abang pergi bilik kesihatan.."kata Naufal.Aku buat muka itik sebelum bangun.Pas keluar kelas aku ambik dari Khai yang dari tadi dok layangkan pas tu sambil joget lambak.PEBENDA DOWH?

Hana POV

  Aku hanya melihat adegan itu penuh dengan kesakitan.Ingat kau siapa,Fie?Naufal tu aku punya.

  Aku takkan biarkan peremluan tu bahagia.Ni akulah Tengku Nurhana.

End POV'S

  Naufal dan aku pergi dari kelas ke bilik kesihatan atau lebih tepat lagi bilik Naufal.DIA ANN..

"Sayang rehat kat sini tau.Rehat nanti abang bawak makanan tau."aku mengangguk perlahan.MALAS MAK NAK CAKAP.

Huahuahua....Lawaklah chap nih😂😂

AWAK SAYANG SAYA TAK?(C.A.P.A RE-NEW)✔Where stories live. Discover now