Aku masuk ke dalam kereta Naufal.Kaki yang berdenyut tadi aku pegang.Aisehmen,ni kalau Abang Rash tahu ni mahu dijadikan bahan lawak.Ingat budak kasar macam aku ni takleh cedera ke?Walhal,pemain gusti pun boleh mati ni pulak aku?
Aku menutup mata.Nak rehatkan mata pulak.Aku bau minyak wangi Romano menusuk ke lubang hidung.Aku terleka menikmati.Makin lama makin kuat bau tu.Opss,Naufal nak buat apa kat aku ni?Janganlah....balas dendam pasal ngajuk tadi ke?
Zapp!!
Aku menghembus nafas lega.Tolong pasang seatbelt jer..Aku kembali tenang.Perlahan-lahan,aku tertidur ditemani lagu di corong radio yang sangat mengasyikkan.
Aku terdengar Naufal menyanyi kecil.Merdu suara dia bagai buluh kasap..Hehe...suara dia sejibik macam suara Justin Bieber yang aku suka.
Naufal menyanyi lagu Cold Water yang didendangkan oleh Justin Bieber.Sekali dengar macam suara Justin ada dua lak.Seriau darah...
"Fie dah tidur?"tanya Naufal.Aku celikkan mata sedikit.Lantas menggeleng.Aku memandang skrin telefon.Banyak chat dalam whatsapp!!
"Fal,Fie nak makan KFC.."pintaku.Sebab tadi aku terbau KFC.Terus craving.
"Ok..makan sana or take away?"
"Take away jer"
"Tak nak makan situ...nanti diaorang cakap Fie masam...hehehee"kataku.Naufal tersengih.Dia memarkir kereta di depan KFC.Pergh!!Nikmat dapat bau KFC.Nyam..nyam
"Nah"Naufal menyerahkan aku bucket KFC Hot jimat box.
"I love it...My chessy wedges..Yummy"Naufal ketawa melihat telatahku yang macam bebudak.Sesekali kalau manja takpe kan...Hehhehe..
"Nak jugak"Naufal mengangakan mulut.Aku menyuapkan dia seketul ayam.Naufal menggigit seraya menyandarkan badan di kerusi.'Nikmat'desis hatinya.Lagi nikmat kalau gf yang suap.Hehehehe...merenyam lak Si Naufal ni.Sekali Author sepak melayang kau.
Naufal:Author ada hati kat saya lah tu...
Author:Tak payah nak mengada.Tengku Naufal Hakimi..sila jangan.perasan please..Meremang bulu ketiak tau tak.
Naufal:Alah..Author malu tu...Author..kalau saya kawin ngan Fie Author bagi hadiah tau...
Author:Ceh...belum lagi yer...Ntah kawin ntah tidak...dh bye..
Aku menoleh ke arah Naufal ni apahal lak ni?Kena sampuk dengan hantu ke?Tersengih sensorang.Aku menghirup pepsi perlahan.Terasa mata Naufal memandang ke arah ku
"Uhuk!!Astaghfirullahalazim..."aku mengucap.Ceh!!Baru kena tenung dah tersedak.
"Fie sayang...dah sampai"ish mamat ni dah lama ke tak garu ketiak?Asal gatal semacam jer ni.Seram..
"Thanks.."kataku sambil melemparkan senyuman.Aku berjalan terhinjut-hinjut ke dalam rumah.Sakit woo..
"Assalamualaikum..."aku memberi salam.Semua dah buat muka risau.Ni apahal ni?
"Fie jangan cakap Fie masuk acara.Fie tahu tak Fie ada sakit..bla bla bla"ibu membebel.
"Ibu..takyah risaulah"potongku.
"Ni siapa hantar balik?"tanya Abang Rash.Dia dah buat muka nak ejek.Dah agak dah...
"Naufal"jawabku ringkas.
"Ehemm"aku tidak menghiraukan Abang.Aku berlalu ke arah lif.Sejak akhir-akhir ni aku suka tidur kat bilik tetamu atas.Entahlah.Bilik kat bawah aku masuk just nak amik baju yang jarang pakai jer.Aku takde feel nak duduk bilik bawah.
"Fie...takde seminar ke?"tanya Ayah.Haah kan..patutnya budak PT3 ngn SPM selalu ada seminar.Aku just angguk.
"Bulan depan"kataku ringkas sambil menekan butang lif.Aku berjalan terhinjut-hinjut.Esok cuti...Fuhh...dapatlah rehat sat...
Kling!!
Aish,sibuk jerlah phone ni.Aku mancapai phone aplikasi whatsapp kubuka.
Naufal
Minggu depan birthday sayang,kan?Me
Yer...abangku sayang..Kenapa nak buat kenduri ke?Naufal
Eh,taklah.Nak buat majlis nikah terus.Kan aku dah cakap orang tua ni seram.Majlis nikah?Memang nak kena tumbuk jer..
Me
Mengada-ngada...dah lah Fie nak tido ni..bye😑Naufal just bluetick.Memang cari nahas betul mamat ni.Sekali aku rejam ngan batu baru padan.Kejam kan?Biasa..
Aku merebahkan diri di atas katil.Rambut yang paras pinggang aku lepaskan.Aku melelapkan mata sambil memeluk teddy hadia pemberian Naufal.Aku pun terlelap.
Hai...you Alls..sis nak buat tripple update hari ni.Ok..memandangkan sis kata sis busy sikit...sbb exam...sis nak korang wait dulu.Ok korang hilangkan bosan dulu dengan baca Ketua pengawas vs Tunang(KPVST)by Sis4Na...ok..sumpah citer dia best..ngn lagi satu The Fight Life by Oreomochi...Memang buatkan korang tak lekang daripada wattpad.Kalau sesiapa dah baca kedua-dua cerita ni sila baca lagi..Sis pun dah khatam dua kali KPVST ngn sambungan dia Soulmate Forever....Sumpah cakap novel terbaik abad ini...
Sis nak korang seimbangkan read and comment ok...sis chaw dulu..Assalamualaikum...😊😊😊😊
YOU ARE READING
AWAK SAYANG SAYA TAK?(C.A.P.A RE-NEW)✔
Teen FictionKisah si comel Fie..Yang kejar cinta crush dia.. Disebalik kebahagiaan yang memekar..Muncul racun perosak yang melayukan kebahagiaan tersebut... Bolehke seketul Fie ni..Menggapai cinta Naufal dan terus bahagia?Tanpa ada derita? Nak tau?Bacalah...