Bab 5

77 5 1
                                    

   Aku masuk ke dalam pintu rumah seperti biasa selepas memberi salam.Aku terlihat ibu sedang tersenyum mengejek.GAISS..MAK AKU KE NIH?ASAL MACAM SAVAGE JER?

"Fie,seronok tak tertinggal bas?"sindir ibu....Bukannya sesuka.Kawan buat hal.OHOHO..

"Ibu,apakah kejadian ni?"tanyaku sambil menuding jari ke arah dua orang langsuir depan aku ni.DAH MACAM MUMIA PUN ADA GAK.

"Demam.First Shad yang demam.Pastu,Qhad pulak.Sebab tu tak gi sekolah."terang ibu.Aku hanya meng'o'kan jer.Sweet lah jugak.Kalau sorang demam mesti lagi seorang demam.Ni namanya kembar sejati.SEHIDUP SEMATI SEJAMBAN SEBANTAL..

  Aku nampak Umi Sya menatang dua mangkuk yang berisi bubur.Sedapnyer....LAPOR ARR..

"Fie,nak ke?Kalau nak amik kat dapur"pelawa Umi Sya.Mind hacker kau.Bahaya.Aku segera menggeleng dan berlalu ke arah bilik yang berdekatan dengan dapur dan ruang tamu.

♥♥♥

   Selesai membaca Al-Quran,aku mempercepatkan langkah untuk bersiap.Ok,time to pergi kenduri.JANGAN TANYA AKU KENAPA AKU PERGI.NI SEMUA ARAHAN ABANG TAGUNE TU .DAH DEMAM PANGAI STILL MACAM SETAN.

  Aku mengenakan dress labuh bewarna biru lembut.My lovely colour.Dipadankan pula dengan shawl bewarna biru gelap.Ready.

"Cantik...Mesti abang Qhad cair."dah buang tabiat betul Abang Shad ni.Aku tak hiraukan pun diri dia yang bajet hensem tu.Memang hensem pun.Baru sebulan sekolah kat Alexander High School ataupun sekolah yang aku belajar tu,dah jadi hot students.Terkentut tau..EH,TAK..TAK..TERKEJUT..

   Aku dan Abang Shad masuk ke dalam Estima ayah.Aku mengeluarkan phone.

"Banyaknya chat."terkejut mak.Dua ratus tiga puluh enam chat kesemuanya.Tak penting.Malas nak layan.AKU TAU AKU KEJAM..AKU MEMANG SUKA BAGU TANDA BIYU..JANGAN PUJI..AYEE TAU AYEE BAIK...

"Chat ngan Naufal kesayangan ke?"ok.Rasa macam tercekik gajah jer.Abang Shad tahu.Takkanlah.Cakaplah aku hanya bermimpi.TAMPOR DIRI SENDIRI..TAMPOR..

"Tak payah nak buat muka ingin tahu.Abang tahu pun cara Fie pandang Fal."mind hacker betul keluarga Uncle Syam ni.

"Jangan cakap Abang Qhad tau."

"Abang Qhad kesayangan tak taulah".Fiiuhh!!Lega.

  Mana lak Abang Qhad ni?Orang nak gi kenduri khawin,bukan dia yang nak khawin.Macam kura-kura patah kaki.

  Aku dan Abang Shad dah macam nak terkeluar jer biji mata.Berguna jugak...smart weih.Waduh!!!MELTING MACAM NAMPAK PARK BOGUM PAKAI BAJU MELAYU KALER BIRU..EH...

BIRU?!GAHANSJAKAKAN...SEDONDON NGAN AYEE..HEHEH..

"Asal pandang aku macam Lee Minho?Aku tahu aku hensem"masuk bakul angkat sendiri ke apa ni?Aku dan abang Shad berpandangan.Kami membuat gaya nak termuntah.#sedaratilllianglahad

"Ni kau cakap hensem.Muka dah macam beruk sarkas adalah."ejek Abang Shad.Family aku yang lain dah geleng kepala tengok perangai kebudakan kami.

"Takpe kau!!"rajuk Abang Qhad..Err..

"Hati tisu"ejekku.Aku layan Fb lagi best.Daripada aku layan Abangs aku yang tak cukup umur ni.

  Jantung...asal kau beat laju ni.Sebab Abang Qhad ke?Tak kot.Aku nak jantung aku berdegup laju kalau Naufal kat sini.MIMPI JER LAH WEIH...

★★★★

   Dah sampai!!!Asal lah aku teruja ni.Tadi bukan main lagi,malaslah apa lah.Maybe ugutan Abang Shad petang tadi mengubah hati aku.Blueek!!Sangat!MEREMANG ARH BULU IDONG.

AWAK SAYANG SAYA TAK?(C.A.P.A RE-NEW)✔Where stories live. Discover now