Bab 48

33 2 1
                                    

  Aku tersentak tatkala sepasang tangan melingkari pinggangku.Aku tahu gerangan dia.Aku membiarkannya malah fokus kepada pemakaian niqab ku.

"Alaa...sabarlah...kejap je..Jangan pakai niqab dulu."kata Naufal.Aku mencebik.Badan aku pusing untuk menghadap dia.

"Abang nak apa?"tanyaku.Naufal tersengih.Matanya jatuh ke arah bibirku.

"Jangan nak gatal eah"kataku.Naufal tersengih lagi.Eh,dia ni dah kenapa?Dah tertelan gula pasir satu beg ke hapa?

"Sayang....."panggil Naufal dengan suara meleret.Aku memandang ke arah anak matanya dan..

Chupp💋

  Aku memegang bibirku.Naufal tersenyum manis.

"Abang.."aku memukul perlahan lengannya.Sesuka dia jer nak curi kiss.Aku memandangnya tajam.

"Dahlah...jom..pergi makan..Fie lapar ni"kataku.Naufal mengangguk.Aku mencapai niqab dan memakainya.

"Jap!"aku menhentikan langkah untuk menyarungkan kasut.Aku menoleh ke arah Naufal.

  Naufal berjalan ke arahku dan membawa sehelai kain hitam.Ni apahal ni?

  Naufal menutup kedua pasang mataku menggunakan kain hitam tadi.Aku meraba-raba tangan Naufal.

"Nak buat apa ni?"tanyaku.

"Shhh....It will be interesting..."katanya.Aku berdiamkan diri.

Naufal memimpin tanganku ke arah yang aku sendiri tak tahu.Aku menuruti langkah yang Naufal tujui.Sekali-sekala aku berasakan yang aku sedang memijak pasir.Kat tepi pantai..maybe?

"Seat here,dear"Naufal menyuruhku.Aku akur dan duduk di sebuah kerusi.

  Naufal perlahan-lahan membuak ikatan yang menutup mataku.Aku tersentak.Cantiknya.Angin bayu yang meniup lembut menerpa ke pipiku.

"Abang buat ni semua demi sayang...Suka tak?"tanya Naufal.Aku mengangguk suka.Romantik rupanya mamat ni.Aishh...suami sape lah tu kan?

"Thanks..."kataku.Naufal menarik tanganku di atas meja dan digenggam.

"Abang janji yang abang takkan buat sayang menangis dan abang janji abang takkan pernah tinggalkan sayang"kata Naufal.Aku tersengih.

"Me too"kataku.Kami makan sambil berbual tentang kenangan masa lalu.Aku tergelak dengan apa yang Naufal ceritakan.

***

   Hana membuat muka menyampah tatkala wajah Airina berada di hadapannya.Hana memandang air itu kosong.

"So,bahagialah hidup kau tengok akak aku macam tu?"tanya Hana.Airina tersengih sini.Tangannya menguis steak di dalam pinggan menggunakan garfu.Matanya menjelaskan bahawa dia sangat bahagia.

"Kau tu..bodoh sangat..Huh!Iyan pun satu hal.Naif."kata Airina.Hana menjeling menyampah.Kalau bukan disebabkan Airina.Dayana tak akan masuk dalam wad sakit jiwa tu.Dan lagi satu..Iyan.Yes,Airina dah perangkap Iyan supaya kahwin dengan Airina.Sekarang ni status Airina ialah isteri kepada Tengku Syazriq Aryan.

"Kalau dulu kau tak suka Naufal.Aku dengan senangnya dapat Naufal.Tapi,bila semua tu dah hampir.Kakak kau.Si Dayana tu yang buat semuanya musnah dan hancur."marah Airina.Selama ni memang Hana sukakan Naufal.Tapi,Hana tahu yang kawan baik dia aka Fie memang crush kat Naufal.Sejak tu dia tak amik kisah pun.Tetiba pulak si Airina hasut dia.

"Kau ni memang pemusnah.Kau musnahkan hubungan kawan aku dengan Geng Ace.Kau buat aku macam aku yang tergedik dengan Khai.Padahal aku dah lama tak suka dia.Kau memang jahanam Airina!"marah Hana.Kanak-kanak perempuan yang berusia lima tahun di riba Hana terkejut.

AWAK SAYANG SAYA TAK?(C.A.P.A RE-NEW)✔Where stories live. Discover now