Bab 31

40 2 0
                                    

  Aku memegang tekak yang perit.Awat haus sangat ni.Aku kerling Fiesyah di sebelah.Ok,lupa nak cakap semua geng Ace semua tidoq sini.Yang perempuan share satu bilik ngan aku.Yang lelaki merempat kat bilik Abang Kembar aku tu.

  Aku memandang mesin Coway.Lampu tak nyala.Maknanya,air tak de.Aku mengeluh.Lupa lak nak suh Abang Rash isikan.Mesin Coway yang paling dekat kat ruang tamu aras tiga iaitu aras yang menempatkan bilik aku.

  Aku kerling jam di dinding.Pukul 3.00 pagi.Semua dah tidur.Aku tidak menyarunglan tudung sebab aku tahu semua dah terbongkang atas katil.Aku berhati-hati menapak supaya kawan-kawanku tak jaga.

Aku membuka pintu.Aku memandang ke arah mesin air Coway yang berada bersebelahan bilik Naufal.Mission Impossible betul.

Aku menapak perlahan-lahan.Botol yang aku pegang aku peluk.Gaya macam nak rompak jer.Rompak air.Sampai sahaja di mesin Coway,aku cepat-cepat menekan button air sejuk.Keluarlah air yang sangat sedap.Nyam-nyam.Setelah selesai mengisi air aku minum sedikit.Wah,nikmat!!

"Nyam!!"jeritku.Aku segera menekup mulut menggunakan tangan.Aku berlalu hendak ke bilik ku tapi...

Meanwhile
  Naufal keluar daripada bilik kerana terdengar bunyi mesin air.Naufal menoleh ke arah kirinya.Dia terkejut tatkala.Melihat susuk tubuh seorang sedang minum.Dia mendekati tubuh itu dan...

"Wargh!!!!!"jeritku.Aku memegang dada.Alamak!!!Rambut!!!Aku segera berlalu ke dalam bilik.Habislah,Naufal nampak rambut aku yang panjang macam repunzel.Tak lah repunzel tapi cukup untuk jadi sanggul unta.

  Naufal terkejut saat dia menjerit.Naufal menahan tawa di dalam hatinya.Lawaklah...

"Apa yang kau fikir ni,Fie?Kan kau dah tahu binatang tu kat sebelah bilik dia..."aku menghenyakkan punggung di atas katil.Fiesyah menggeliat.

"Apa bising-bising ni??"tanya Fiesyah.Aku mendodoikan bayi tua itu semula.Salah aku jugak sebab buat dia terkejut.Aku merebahkan badan di atas katil king.Fiesyah lena memeluk Elly.Apa dia ingat minah kacukan tu bantal peluk ke hapa?Aku memejamkan mata.Aku tak dapat tidur!!!Aku minum air yang aku ambil tadi.Leganya...Aku menutup mataku.Dan akhirnya,aku pun tertidur sambil memeluk patung katak Keroro.Aku berdengkur halus(tipu jer...cuba korang tidur...ada perasan tak korang berdengkur?Tak kan?Walhal terkencing malam pun tak sedar...hahaha...author wat lawak...hambar).

😪😪

Aku mendengar suara orang berbual.Aku ni kat mana?Kat pasar malam Selayang ke?Aku mecelikkan mata dan...

"Hoi!!!Ngumpat!!"kataku.Mereka lari bertempiaran.Riqqa dan Irene masuk dalam alnari baju.Fiesyah ngan Elly nyorok dalam bilik air.Tak de port lain ke?

"Stoplah...aku nak mandi..Nanti nak gi Secret Recipe.Nak ikut tak?Aku bawak kereta."semua senyap.Hmm...malas nak layan.Aku mencapai tuala yang tergantung di penyidai.

"Kita orang tak nak!!!Ibu kau suh pergi ngan Naufal!!!"jerit mereka serentak.Aku yang berada di dalam bilik air keluar.Eh,tak de?

"Korang jangan memain..."marahku.

"Tak!!!Betul!!!"jerit mereka.Baru aku tahu.Semua nyorok kat balkoni.

"Tak betul?Ke betul?"tanyaku.Pelik.

"Betul!!!"jerit mereka aku buat donno bagaikan mabuk minum ENO...

  Aku masuk ke dalam bilik air pulak.Kali ni giliran aku terpekik terlolong.

"Sayangg!!!!Aku kau lupa!!!Aku kau luka!!!Tanpa kau sedar!!!Wooo!!!"kalau rumah ni tak kukuh konfirm runtuh suara bagaikan petir yang menyambar.Masyaallah...

"Nobody can drag me down!!!Nobody..nobody..nobody can drag me down...uuuu!!!"kali ini berkumandanglah suara katak memanggil hujan.

"So beutiful....so beutiful!!!!!Babe!!!"jeritku.Kali ini lagu Monsta X pilihan hati.

AWAK SAYANG SAYA TAK?(C.A.P.A RE-NEW)✔Where stories live. Discover now